Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Puha, der er meget at læse op når man ikke har fulgt med herinde i nogle dage, men stort :kram til alle der døjer med manglende søvn både hos sig selv eller baby, hvad det så end skyldes. Jeg kender det alt for godt og føler med jer :kram

 

 

Hvor længe gik der fra jeres unger trillede (og blev gode til det) til de begyndte at møve rundt bevidst?

sys sq Liff står lidt i stampe motorisk pt. :(

 

Sara jeg mener faktisk der gik lidt over 2 måneder fra Freja trillede begge veje til hun sådan begyndte at møve rigtig og hun har ellers altid været  fået at vide at hun er meget hurtig til det motoriske, så tror bare frk Liff tager tingene i sin egen takt og så udvikler hun sig bare på et andet område inden hun kommer videre her. Men forstår godt frustrationen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

White noise er da genialt. J er lig faldet i søvn - stortset uden at være i vores arme :yay det er fanme længe siden det er sket om dagen..

 

White noise er fantastisk.

Freja fik en bamse med hjertelyd (samme princip som white noise) og den hjalp så meget ifht at få hende til at falde i søvn. Vi har selvfølgelig srøget for at ønske os samme bamse til Mikkel, men Freja stjæler den, så snart hun er hjemme. Ved ikke lige helt hvad vi skal gøre ved det :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har dårlig samvittighed. Leah skal vaccineres i morgen.. Og egentlig burde det resultere i en hjemme slappe af dag. Men niks...

Vi skal op til mine forældre... Min stedfar skal opereres, og jeg skal køre ham på sygehuset meget tidligt.. Men heldigvis betyder det jo at jeg kan sidde med Leah og putte og hygge, hele tiden uden at tænke på nogen praktiske ting!

Er spændt på hvor stor hun er blevet!

 

Håber det gik godt emd det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Værste nat EVER...

Jeg tror bare at vi venter med projekt sove på eget værelse, til efter dette tigerspring/sygdom er langt væk...

 

Årh hvor er jeg ked af at det ikke fungerede for jer :kram2

Håber det bare er pga tigeren og at I kan få det til at fungere med et nyt forsøg når den lede tiger er skrubbet af igen.

 

Og by the way, 4. tigerspring, dont get me started.

Det var nok den værste periode af hele min barsel og Freja havde altså også 5-6 uger med kolik. Det hjalp så nok heller ikke på det at det lige ramte allerhårdest i den uge hvor N var væk. Nøj, hvor jeg tudede mange gange i løbet af den uge

 

Glæder mig godt nok ikke til at skulle gennem det igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da heller ikke til at huske hvad alle gør :-)

Jeg ammer, men han får samtidig gaviscon mod refluks og det er den der giver ham hård mave, men nu prøver vi at trappe ham lidt ned samtidig med vi giver movicol og så satser vi på der kommer ordentlig gang i maven igen

Ja, det er sgu ikke helt til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

White noise er fantastisk.

Freja fik en bamse med hjertelyd (samme princip som white noise) og den hjalp så meget ifht at få hende til at falde i søvn. Vi har selvfølgelig srøget for at ønske os samme bamse til Mikkel, men Freja stjæler den, så snart hun er hjemme. Ved ikke lige helt hvad vi skal gøre ved det :chin:

Ja, det er godt nok genialt. Lige nu i tigerland, er det godt nok lidt hit and miss med hvad der virker.. Men sådan er det - den her Tiger er heldigvis ikk så lang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er sgu ikke helt til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i øvrigt gjort en vigtig erfaring ang drenge og bleer i dag.

Det er faktisk ret vigtig at sørge for at alle "sager" er godt inde i bleen, ellers er det faktisk lidt lige meget med ble...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i øvrigt gjort en vigtig erfaring ang drenge og bleer i dag.

Det er faktisk ret vigtig at sørge for at alle "sager" er godt inde i bleen, ellers er det faktisk lidt lige meget med ble...

Haha, åh ja. Mindre detalje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skulle tro den 3.tiger gemmer et appetitspring, for hun spiser da hele tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, der er meget at læse op når man ikke har fulgt med herinde i nogle dage, men stort :kram til alle der døjer med manglende søvn både hos sig selv eller baby, hvad det så end skyldes. Jeg kender det alt for godt og føler med jer :kram

Sara jeg mener faktisk der gik lidt over 2 måneder fra Freja trillede begge veje til hun sådan begyndte at møve rigtig og hun har ellers altid været fået at vide at hun er meget hurtig til det motoriske, så tror bare frk Liff tager tingene i sin egen takt og så udvikler hun sig bare på et andet område inden hun kommer videre her. Men forstår godt frustrationen :kram

Hun kommer rundt... men det er på rullende vis :) og så kan hun ændre retning! - men tror at næste tiger kommer til at hjælpe hende på vej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skulle tro den 3.tiger gemmer et appetitspring, for hun spiser da hele tiden...

 

J æder også i de her tiger-prægede dage  - så mon der er noget om det? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer virkelig om vi mon skal prøve at give C en sut. Nu har vi haft et par aftener hvor hun bare slet ikke vil sove og derfor bliver hysterisk medmindre hun ligger ved brystet konstant. Og det har jeg slet ikke mælk nok til når der ikke er nogen pause. Jeg ved heller ikke om hun bare er sulten men jeg tror det ikke.

Det er også rigtig svært at putte hende om natten efter amning fordi hun bare bliver ved med at ville til brystet. I nat brugte jeg over 2 timer på det. De her aftener kan jeg i hvert fald ikke klare for længe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nøj hvor jeg savner at kunne amme dem i søvn...

Mads står og hopper i tremmesengen... :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer virkelig om vi mon skal prøve at give C en sut. Nu har vi haft et par aftener hvor hun bare slet ikke vil sove og derfor bliver hysterisk medmindre hun ligger ved brystet konstant. Og det har jeg slet ikke mælk nok til når der ikke er nogen pause. Jeg ved heller ikke om hun bare er sulten men jeg tror det ikke.

Det er også rigtig svært at putte hende om natten efter amning fordi hun bare bliver ved med at ville til brystet. I nat brugte jeg over 2 timer på det. De her aftener kan jeg i hvert fald ikke klare for længe

Er der en særlig årsag til, at I ikke har givet sut

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der en særlig årsag til, at I ikke har givet sut

Nej der er ikke noget vi har tænkt så meget over og synes heller ikke det har været nødvendigt før. Men jeg synes bare jeg hører så meget dårligt om at give sut og jeg ved heller ikke om vi burde snakke med SP først eller om vi bare skal prøve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min to måneder gamle dreng vejer 5900g og er 62cm lang. :kuller

Rasmus scorede 0 på testen og jeg scorede 2. Så vi har det godt herhjemme.

De bliver så Store altså :wub

Sejt med så gode scorer og endnu sejere at Rasmus også blev testet. Er det normalt i jeres område for det gør man nemlig ikke her?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De bliver så Store altså :wub

Sejt med så gode scorer og endnu sejere at Rasmus også blev testet. Er det normalt i jeres område for det gør man nemlig ikke her?

Det er helt normalt i vores område at vi begge bliver testet. Fordi har jeg fx en reaktion, så kan det meget nemt smitte Rasmus og ligeledes omvendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej der er ikke noget vi har tænkt så meget over og synes heller ikke det har været nødvendigt før. Men jeg synes bare jeg hører så meget dårligt om at give sut og jeg ved heller ikke om vi burde snakke med SP først eller om vi bare skal prøve

 

Jeg vil ikke tvivle et sek med at give sut. Amningen er veletableret og alt er løbet til. J har altid spyttet den ud, hvis han var sulten. Så gør sutten så absolut intet godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer virkelig om vi mon skal prøve at give C en sut. Nu har vi haft et par aftener hvor hun bare slet ikke vil sove og derfor bliver hysterisk medmindre hun ligger ved brystet konstant. Og det har jeg slet ikke mælk nok til når der ikke er nogen pause. Jeg ved heller ikke om hun bare er sulten men jeg tror det ikke.

Det er også rigtig svært at putte hende om natten efter amning fordi hun bare bliver ved med at ville til brystet. I nat brugte jeg over 2 timer på det. De her aftener kan jeg i hvert fald ikke klare for længe

Så synes jeg du skal give sut. Herhjemme bruger vi dog ikke sut. Men det er er valg vi har taget, der var en overgang hvor jeg overvejede det meget kraftigt, men det blev aldrig til mere end tankerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev min lækkermås 4 måneder

sIJlVFU.png

Har dog haft en sur baby da han hele tiden triller venstre om og op på maven. Og så bliver han stik tosset af at vende sådan :D

Så må han jo trille tilbage igen :lolhit

Ej men hvor er han altså bare lækker og hold nu op hvor han vokser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i øvrigt gjort en vigtig erfaring ang drenge og bleer i dag.

Det er faktisk ret vigtig at sørge for at alle "sager" er godt inde i bleen, ellers er det faktisk lidt lige meget med ble...

:D

The Joy of a boy :P :D

Her skal man også lige sørge for at hjælpe den ned nogle gange, især hvis det er sådan en hurtigt morgenskiftning :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må han jo trille tilbage igen :lolhit

Ej men hvor er han altså bare lækker og hold nu op hvor han vokser

Ja gid han gjorde. Hold op han skælder meget ud :D Det hår stærkt.

Skal lige have ham målt og vejet imorgen til åbent hus. Er lidt nervøs for hans mængde af mad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja gid han gjorde. Hold op han skælder meget ud :D Det hår stærkt.

Skal lige have ham målt og vejet imorgen til åbent hus. Er lidt nervøs for hans mængde af mad...

Så kan det være vi ses, vi kommer nemlig lige et smut omkring i morgen også.

Skal videre til MG kl 10.30 så bliver ikke så længe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert holder fest i tremmesengen. Om på maven og møve rundt, tilbage på ryggen, råbe af mig, grine og sprutte, når jeg stikker hovedet hen til ham og putter ham igen.. Lille lort :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.