Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Multitasking når det er på det højeste:

Amning + udmalkning + på Bk + CSI i i tv..

Seje Tina! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øh Albert blev lagt på maven foran mig, mens jeg lavede yoga og drejede sig næsten en halv omgang rundt hen til hans legetøj - mor var åbenbart kedelig at kigge på :huh

Årh, hvor er han sej :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en dreng der er bundulykkelig og har været det den sidste time :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Sara ;)

Barbamama: jeg tror at jeg har skummet mælk...

:kram til de syge børn og deres mødre! Og dem (os) med dårlige nætter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh hysteri anfald her til aften både ang hans mad og skiftning på puslebordet...suk...håber sq den her fase er slut snart især når manden starter arbejde i næste uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil prøve at putte med et interval på 1,5-2 timer... så snart hun giver tegn til træthed, så lad hende spise og put hende i liften, eller hvor hun nu sover normalt.

Spise - sove - spise - vågen - spise - sove (ect)

Ja det lyder jo nemt nok.

Virkeligheden er bare en anden.

Hun vil bare ikke sove om eftermiddagen og aftenen.

Nu prøver jeg med vold og magt (mod mig selv) at lade hende ligge og brokke sig i 10 min uden og gå ind til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm den der separations fase hvor længe kan den vare? Og nogle gyldne råd til at knække koden så de små får lært at sove ordentligt i egen seng ?

Kom frisk jer der har prøvet det...

Gerne helt konkret hvad i gør når der puttes hvad enten det er dag eller nat...og hvad i gør når de vågner og er ulykkelige og bar skriger alt hvad de kan...

Nu kan jeg ikke se, hvor gammel din bebs er, men vi har virkelig også døjet med separationsangsten herhjemme.

Dog har det kun været et problem at putte til natten.

I bv sov han på under 5 min.

Storm fandt sig ellers fint i at blive puttet i sengen, men så snart vi gjorde tegn til at gå ud af rummet, så startede skrigeturen.

Så rejste han sig op i sengen og stod bare og græd og græd.

I starten gik vi ind og lagde ham ned og sagde godnat, jeg ved ikke hvor mange gange, men det hjalp ingenting.

Det tog min. en time at putte, og det er sket et par gange, at det har taget 2,5 time :(

Han kunne kun falde i søvn, hvis vi lå inde hos ham, til han sov helt.

Det trak tænder ud BIG TIME, så vi var nødt til at ændre taktik.

I stedet for at gå ind og lægge ham og gå igen, tog jeg ham op og sad med ham, til han faldt til ro hver gang, for han havde tydeligvis brug for trygheden.

Jeg var så bange for at gøre det til en dårlig vane, men lige der måtte vi bare lytte til hans behov.

Det tog så stadig en time at putte, men det var i det mindste uden skrig og skrål.

Den sidste måned har vi ændret taktik igen, for den der time gider vi ikke bruge på det.

Vi giver ham et bad ved 19 tiden.

Vi har badekar, så der ryger han i hver eneste aften, og han elsker det!

Hvis han klør øjne inden badet, så springer vi det over, for så bliver han bare sur undervejs.

Han leger og plasker i ca 10-15 min, og så op under hårtørreren.

Bagefter sætter vi os med ham på skødet med en sut inde på hans værelse, og så synger vi Mester Jakob og vugger ham ligeså stille.

Han falder til ro lige med det samme, og der går sjældent mere end 10 min, så er øjnene næsten gået i, og nu kan vi fint lægge ham i sengen og putte ham, mens vi bare synger videre.

Vupti!

Det handler om at finde en god rutine og holde fast i den hver dag på samme tid.

Om det lige er den her metode eller en anden, der virker for jer, er ikke til at sige.

I må prøve jer frem.

Jeg sende KÆMPE :kram

Jeg føler med jer, for jeg husker aå tydeligt de laaaange putninger og frustrationerne.

Beklager den lange roman :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lyder jo nemt nok.

Virkeligheden er bare en anden.

Hun vil bare ikke sove om eftermiddagen og aftenen.

Nu prøver jeg med vold og magt (mod mig selv) at lade hende ligge og brokke sig i 10 min uden og gå ind til hende.

Det ER svært og hårdt i starten... men babyer har brug for søvn! Søvn avler søvn...

Klø på! - har du prøvet at svøbe hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliv nu rask lille mus :(

skyhøj feber og pyldret... vil ikke rigtig sove, men er stangtræt :boo

Det bliver vist en lang nat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Multitasking når det er på det højeste:

Amning + udmalkning + på Bk + CSI i i tv..

Blæret! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke se, hvor gammel din bebs er, men vi har virkelig også døjet med separationsangsten herhjemme.

Dog har det kun været et problem at putte til natten.

I bv sov han på under 5 min.

Storm fandt sig ellers fint i at blive puttet i sengen, men så snart vi gjorde tegn til at gå ud af rummet, så startede skrigeturen.

Så rejste han sig op i sengen og stod bare og græd og græd.

I starten gik vi ind og lagde ham ned og sagde godnat, jeg ved ikke hvor mange gange, men det hjalp ingenting.

Det tog min. en time at putte, og det er sket et par gange, at det har taget 2,5 time :(

Han kunne kun falde i søvn, hvis vi lå inde hos ham, til han sov helt.

Det trak tænder ud BIG TIME, så vi var nødt til at ændre taktik.

I stedet for at gå ind og lægge ham og gå igen, tog jeg ham op og sad med ham, til han faldt til ro hver gang, for han havde tydeligvis brug for trygheden.

Jeg var så bange for at gøre det til en dårlig vane, men lige der måtte vi bare lytte til hans behov.

Det tog så stadig en time at putte, men det var i det mindste uden skrig og skrål.

Den sidste måned har vi ændret taktik igen, for den der time gider vi ikke bruge på det.

Vi giver ham et bad ved 19 tiden.

Vi har badekar, så der ryger han i hver eneste aften, og han elsker det!

Hvis han klør øjne inden badet, så springer vi det over, for så bliver han bare sur undervejs.

Han leger og plasker i ca 10-15 min, og så op under hårtørreren.

Bagefter sætter vi os med ham på skødet med en sut inde på hans værelse, og så synger vi Mester Jakob og vugger ham ligeså stille.

Han falder til ro lige med det samme, og der går sjældent mere end 10 min, så er øjnene næsten gået i, og nu kan vi fint lægge ham i sengen og putte ham, mens vi bare synger videre.

Vupti!

Det handler om at finde en god rutine og holde fast i den hver dag på samme tid.

Om det lige er den her metode eller en anden, der virker for jer, er ikke til at sige.

I må prøve jer frem.

Jeg sende KÆMPE :kram

Jeg føler med jer, for jeg husker aå tydeligt de laaaange putninger og frustrationerne.

Beklager den lange roman :P

Tak for din lange roman....vil se om vi måske kan bruge noget af det :-)

Da i havde puttet oplevede i da mange opvågninger bagefter eller hvordan ?

For her kan han som regel godt puttes men vågner bare on off efterfølgende...

Nu har han fx sovet cirka 3 timer og tror måske vi har været inde ved ham knap 10 gange og trøste ham eller få ro på ham...

Han er 9 mdr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for din lange roman....vil se om vi måske kan bruge noget af det :-)

Da i havde puttet oplevede i da mange opvågninger bagefter eller hvordan ?

For her kan han som regel godt puttes men vågner bare on off efterfølgende...

Nu har han fx sovet cirka 3 timer og tror måske vi har været inde ved ham knap 10 gange og trøste ham eller få ro på ham...

Han er 9 mdr...

Ja, han vågnede ofte i den periode.

Der gik konsekvent en time, fra han faldt i søvn, til han vågnede grædende og skulle op og trøstes igen, og nogle gange tog det en halv times tid at putte derfra.

Nogle gange vågnede han helt op og kravlede rundt i sengen og snakkede.

Han havde også rigtig ofte mareridt og vågnede skrigende, hvor han bare skreg og græd non stop i op til 15 min, selvom vi tog ham op med det samme og puttede ham ind til os.

Han registrerede ingenting, før han vågnede, og så var han også ulykkelig.

Storm var også 8,5-9 mdr, da det begyndte at blive rigtig slemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, han vågnede ofte i den periode.

Der gik konsekvent en time, fra han faldt i søvn, til han vågnede grædende og skulle op og trøstes igen, og nogle gange tog det en halv times tid at putte derfra.

Nogle gange vågnede han helt op og kravlede rundt i sengen og snakkede.

Han havde også rigtig ofte mareridt og vågnede skrigende, hvor han bare skreg og græd non stop i op til 15 min, selvom vi tog ham op med det samme og puttede ham ind til os.

Han registrerede ingenting, før han vågnede, og så var han også ulykkelig.

Storm var også 8,5-9 mdr, da det begyndte at blive rigtig slemt.

Okay lyder meget som her...nogle gange er sutten nok andre gange skal han op og trøstes lidt...

I nat har han sovet i sin egen seng men vi har været oppe ved ham hver time...puha...

Så håber næste nat bliver bedre med færre opvågninger....

Hvor lang tid gik der før Storm begyndte at sove igen uden at vågne ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliv nu rask lille mus :(

skyhøj feber og pyldret... vil ikke rigtig sove, men er stangtræt :boo

Det bliver vist en lang nat!

:kram

Hvordan er natten gået kære Sara?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blæret! :respekt

Tak.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Hvordan er natten gået kære Sara?

Tog hende med ind i soveværelset for at sove... det gik okay... hun har sovet sindsygt uroligt!

Blev så vækket af Luna kl. 05.55 Og har ikke rigtig sovet siden, så jeg er lidt smågnaven og Liff er sur og træt... og Luna er bare på tværs!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay lyder meget som her...nogle gange er sutten nok andre gange skal han op og trøstes lidt...

I nat har han sovet i sin egen seng men vi har været oppe ved ham hver time...puha...

Så håber næste nat bliver bedre med færre opvågninger....

Hvor lang tid gik der før Storm begyndte at sove igen uden at vågne ?

En måneds tid vil jeg tro.

Det har virkelig hjulpet at give ham badet og at sidde og putte med ham inden, han kommer i seng.

Der gik lige en uges tid, før han fangede, at nu gør vi sådan.

Håber godt nok snart, det ændrer sig for jer, for det er bare så hårdt og frustrerende at have en vågen ked baby midt om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog hende med ind i soveværelset for at sove... det gik okay... hun har sovet sindsygt uroligt!

Blev så vækket af Luna kl. 05.55 Og har ikke rigtig sovet siden, så jeg er lidt smågnaven og Liff er sur og træt... og Luna er bare på tværs!

Det lyder som endnu en hård morgen :kram2 :kram2

Håber godt nok snart hende Liff er rask igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil har kun bedt om mad to gange i nat :yay

Mon appetitspringet er ved at være over nu :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som endnu en hård morgen :kram2 :kram2

Håber godt nok snart hende Liff er rask igen.

Luna har bare være desideret provokerende her til morgen... så jeg har brugt utrolig meget unødigt energi på at tælle til 100 og udtænke hvordan pokker jeg lige takler hende uden at bliver rasende! + at Liff bare har skreget med det samme jeg har overvejet at ligge hende på gulvet eller sætte hende i højstolen...

Lige nu er Luna endelig afleveret i BH og Liff sover... så jeg puster ud i sofaen med en portion mysli. (Som jeg i øvrigt har været ved at få galt i halsen...)

Ja, nu mp Liff godt blive frisk! - vi skal til 2x fødselsdag i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har bare være desideret provokerende her til morgen... så jeg har brugt utrolig meget unødigt energi på at tælle til 100 og udtænke hvordan pokker jeg lige takler hende uden at bliver rasende! + at Liff bare har skreget med det samme jeg har overvejet at ligge hende på gulvet eller sætte hende i højstolen...

Lige nu er Luna endelig afleveret i BH og Liff sover... så jeg puster ud i sofaen med en portion mysli. (Som jeg i øvrigt har været ved at få galt i halsen...)

Ja, nu mp Liff godt blive frisk! - vi skal til 2x fødselsdag i morgen!

Åh hvor jeg føler med dig :kram2 :kram2

Håber hun tager en ordenlig lur og derved bliver frisk af den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske hans forkølelse endelig er ved at smutte sin vej...Han hoster stadig meget...men han er ikke længere hæs og han er heller ikke lige så tilstoppet som tidligere på ugen...så håber!

Idag har han spist hele sin morgenmad uden brok...og leget knap en time uden at blive ked eller hys...og generelt har vi fået en del flere smil og grin fra ham end tidligere på ugen...håber det fortsætter resten af dagen...har sådan savnet min glade og tilfredse dreng i disse dage her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg føler med dig :kram2 :kram2

Håber hun tager en ordenlig lur og derved bliver frisk af den.

Tak søde Maria! :kiss

Gider virkelig ikke mere sygdom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte den antibiotika jeg tager efter min udskrabning vist også bettefisens mave :(

Har godt nok ikke fået sovet ret meget i nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ER svært og hårdt i starten... men babyer har brug for søvn! Søvn avler søvn...

Klø på! - har du prøvet at svøbe hende?

Har prøvet alt. (Føles det)

Svøbe hende. Give the. Give biogaia dråber. Massere maven. Massere ryggen. At gå med hende (virker kort og kun efter midnat, men kun uden for)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.