Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Okay, så er det jo lidt det samme vi gør.

Her er putningerne bare blevet til et helved. Førhen kunne vi ligge hende og så skulle man bare lige sidde klar til at give en sut eller en hånd på brystet og så faldt hun hen i løbet af 10-20 min.

Siden starten af 5.tiger, så har hun bare hylt helt hysterisk når man forsøger at ligge hende og selv på armen kan hun være helt ulykkelig. Ofte har det endte med at jeg måtte ligge hende til bryst 3-4 gange for at få hende til at falde nok til ro, til at hun kan sove ellers går arme og især ben derudad med 100km i timen :(

Håber vi kan komme lidt tilbage til normale tilstande når nu 5eren er slut, men det er svært for hende når det ander har stået på en måned.

Vi har også meget vilde ben pt - vi svøber ham simpelhen i juniordynen, ellers vil putning være pivumuligt altså :rolleyeS Han er ikke mere svøbt end at han sagtens kan få hænderne op når han sover dybt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det var vist en let slidt floskel jeg fik brugt dér. Mit hoved er også ved at eksplodere af børn og gæster og skrig og skrål i dag.

:kram til dig

I lige måde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja det var bare super :)

Har gjort det igen her til aften. Hun sov uden en lyd i løbet af 5 min. Det er altså bare i orden :super

Lidt misundelig. Jeg har også puttet i soveværelset og dag, men der gik så 40 min før hun vist nu har fundet ro (antijinx!). Hun har altså virkelig en lang indsovning.

Til gengæld har hun kun sovet ca. 4,5 time hele dagen i dag mod normalt 6-7 og hun sover for natten en time tidligere end normalt. Hvor mange timer sover Lily i løbet af dagen? Og i døgnet sammenlagt?

Sofie plejer at hedde 6-7 om dagen og 10-10,5 om natten - 16-17 timer i døgnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt misundelig. Jeg har også puttet i soveværelset og dag, men der gik så 40 min før hun vist nu har fundet ro (antijinx!). Hun har altså virkelig en lang indsovning.

Til gengæld har hun kun sovet ca. 4,5 time hele dagen i dag mod normalt 6-7 og hun sover for natten en time tidligere end normalt. Hvor mange timer sover Lily i løbet af dagen? Og i døgnet sammenlagt?

Sofie plejer at hedde 6-7 om dagen og 10-10,5 om natten - 16-17 timer i døgnet.

Altså i dag har hun sovet sådan her:

Stod op kl. 7 (havde sovet 11 timer afbrudt af 2 x 30 min. amning)

Sov fra 8.30-11.30 (3 timer)

Sov igen fra 13-15 (2 timer)

Powernap under amning fra 16-16.45 (45 min.)

Sov igen fra 18-19.15 (1 time og 15 min.)

Gik i seng kl. 20.45

Så i dag har hun sammenlagt sovet 7 timer.

Det lyder jo egentlig meget som Sofie :)

Theo var overhovedet heller ikke så nem at putte. Han skulle ammes i søvn. Det behøver Lily ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså i dag har hun sovet sådan her:

Stod op kl. 7 (havde sovet 11 timer afbrudt af 2 x 30 min. amning)

Sov fra 8.30-11.30 (3 timer)

Sov igen fra 13-15 (2 timer)

Powernap under amning fra 16-16.45 (45 min.)

Sov igen fra 18-19.15 (1 time og 15 min.)

Gik i seng kl. 20.45

Så i dag har hun sammenlagt sovet 7 timer.

Det lyder jo egentlig meget som Sofie :)

Theo var overhovedet heller ikke så nem at putte. Han skulle ammes i søvn. Det behøver Lily ikke :)

Ja, og Sofie er jo lige det ældre og sover nok 1-2 timer mindre end hun gjorde dengang :)

Jeg håber bare ikke hun vågner kl. 6, men mellem 7 og 8 som hun plejer :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og Sofie er jo lige det ældre og sover nok 1-2 timer mindre end hun gjorde dengang :)

Jeg håber bare ikke hun vågner kl. 6, men mellem 7 og 8 som hun plejer :rolleyes

:goodluck

Heldigvis er de stadig ikke vågne så længe af gangen ;) Nogen gange tænker jeg virkelig: "Gud skal du sove igen allerede?" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså virkelig underligt med en baby, der kan falde i søvn uden en pat i munden.. :lol

Generelt er alt omkring søvn næsten for godt til at være sandt lige nu :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså, de putninger for tiden! Hvordan gør I andre? Kunne godt bruge nogle råd..

 

Tidligere kunne vi faktisk godt bare lægge C (svøbt i dyben) når hun var træt nok og så sov hun ret hurtigt med en sut, en hånd på brystet og lige blive nusset lidt. Så har vi haft tigerspring (fortsætter lidt endnu) hvor det har været nødvendigt at gå rundt med hende i armene i 10-15 min før hun sov. Men den sidste uges tid er der intet der har virket! Hun bliver sur når man svøber hende i dynen og endnu mere sur hvis vi så forsøger at gå med hende i armene. Hun brokker sig, går i flitsbue (eller forsøger på det) og spytter sutten ud. Så har jeg prøvet at bare ligge ved siden af hende med hånden på hende og synge lidt indtil hun bliver træt. Men det sker bare ikke.  Så snart vi begynder at putte er hun totalt frisk (selvom vi ved hun er mega træt). Arme og ben kører rundt, hun vender sig fra side til side og kan slet ikke ligge stille og bliver sur når vi prøver at holde hende stille. De sidste par dage har vi bare givet lidt op og taget hende op igen indtil hun skal ammes igen og vi kan gå i seng samen, hvor hun så går totalt kold. 

 

Jeg kunne leve med at skulle sidde længe ved hende mens hun faldt i søvn eller hvis hun kun ville sove ved mig, men hun vil bare ikke sove på nogen måder og jeg er ved at få spat. Men måske er der ikke noget at gøre under tigerspring?  Normalt svøber vi altid i dynen fordi hendes arme er alt for vilde og hun vækker sig selv konstant ellers, og vi synger også altid den samme sang. 

 

Noget helt andet er at hun snart er for stor til at blive svøbt i dynen, og hvad gør man så lige? Vi har tænkt på en sovepose, men den holder jo ikke armene?  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså, de putninger for tiden! Hvordan gør I andre? Kunne godt bruge nogle råd..

Tidligere kunne vi faktisk godt bare lægge C (svøbt i dyben) når hun var træt nok og så sov hun ret hurtigt med en sut, en hånd på brystet og lige blive nusset lidt. Så har vi haft tigerspring (fortsætter lidt endnu) hvor det har været nødvendigt at gå rundt med hende i armene i 10-15 min før hun sov. Men den sidste uges tid er der intet der har virket! Hun bliver sur når man svøber hende i dynen og endnu mere sur hvis vi så forsøger at gå med hende i armene. Hun brokker sig, går i flitsbue (eller forsøger på det) og spytter sutten ud. Så har jeg prøvet at bare ligge ved siden af hende med hånden på hende og synge lidt indtil hun bliver træt. Men det sker bare ikke. Så snart vi begynder at putte er hun totalt frisk (selvom vi ved hun er mega træt). Arme og ben kører rundt, hun vender sig fra side til side og kan slet ikke ligge stille og bliver sur når vi prøver at holde hende stille. De sidste par dage har vi bare givet lidt op og taget hende op igen indtil hun skal ammes igen og vi kan gå i seng samen, hvor hun så går totalt kold.

Jeg kunne leve med at skulle sidde længe ved hende mens hun faldt i søvn eller hvis hun kun ville sove ved mig, men hun vil bare ikke sove på nogen måder og jeg er ved at få spat. Men måske er der ikke noget at gøre under tigerspring? Normalt svøber vi altid i dynen fordi hendes arme er alt for vilde og hun vækker sig selv konstant ellers, og vi synger også altid den samme sang.

Noget helt andet er at hun snart er for stor til at blive svøbt i dynen, og hvad gør man så lige? Vi har tænkt på en sovepose, men den holder jo ikke armene? :chin:

Sådan var Astrid i går (heldigvis ikke i dag) og til sidst lod jeg hende sparke dynen af og ligge og grine. Jeg sad på en stol ved siden af, holdt hende i hånden og nussede hende, men kiggede ikke på hende (for så vil hun underholde) og til sidst faldt hun i søvn. Da hun sov gav jeg hende dynen på igen og gik i seng ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså virkelig underligt med en baby, der kan falde i søvn uden en pat i munden.. :lol

Generelt er alt omkring søvn næsten for godt til at være sandt lige nu :lol

Har det på helt samme måde :ditto

Mega antijinx :glad

Hvor er jeg glad for, at det er barn nr. 2, der er sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså, de putninger for tiden! Hvordan gør I andre? Kunne godt bruge nogle råd..

Tidligere kunne vi faktisk godt bare lægge C (svøbt i dyben) når hun var træt nok og så sov hun ret hurtigt med en sut, en hånd på brystet og lige blive nusset lidt. Så har vi haft tigerspring (fortsætter lidt endnu) hvor det har været nødvendigt at gå rundt med hende i armene i 10-15 min før hun sov. Men den sidste uges tid er der intet der har virket! Hun bliver sur når man svøber hende i dynen og endnu mere sur hvis vi så forsøger at gå med hende i armene. Hun brokker sig, går i flitsbue (eller forsøger på det) og spytter sutten ud. Så har jeg prøvet at bare ligge ved siden af hende med hånden på hende og synge lidt indtil hun bliver træt. Men det sker bare ikke. Så snart vi begynder at putte er hun totalt frisk (selvom vi ved hun er mega træt). Arme og ben kører rundt, hun vender sig fra side til side og kan slet ikke ligge stille og bliver sur når vi prøver at holde hende stille. De sidste par dage har vi bare givet lidt op og taget hende op igen indtil hun skal ammes igen og vi kan gå i seng samen, hvor hun så går totalt kold.

Jeg kunne leve med at skulle sidde længe ved hende mens hun faldt i søvn eller hvis hun kun ville sove ved mig, men hun vil bare ikke sove på nogen måder og jeg er ved at få spat. Men måske er der ikke noget at gøre under tigerspring? Normalt svøber vi altid i dynen fordi hendes arme er alt for vilde og hun vækker sig selv konstant ellers, og vi synger også altid den samme sang.

Noget helt andet er at hun snart er for stor til at blive svøbt i dynen, og hvad gør man så lige? Vi har tænkt på en sovepose, men den holder jo ikke armene? :chin:

Vi har også droppet at svøbe og give dyne for den bliver bare sparket af. Her har lyden af en støvsuger/hvid støj haft en beroligende effekt.

Nogle gange svinger vi hende i et tæppe til en rolig sang (Anne linnet du drømmer) det får hende også til at falde til ro.

Desuden er vi begyndt at kigge lidt mere på klokkeslæt og puttet tidligere selvom sp sagde vi skulle kigge på Astrid, men når hun viste træthedstegn var det ofte for sent.

Håber det kan bruges...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Projekt senere putning starter SÅ meget idag....

4-5 dag hvor Markus mener det er morgen kl.4 og jeg er ved at være godt brugt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan August Emil! Kun oppe 1 gang i nat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay i aftes fandt Niklas ro kl 23.30 for første gang i en uge blev det før midnat...håber jeg snart knækker koden om aftenen til at undgå skrigeturene og uroen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan August Emil! Kun oppe 1 gang i nat!

Fantastisk :yay

Man er næsten et helt andet menneske når man får lidt søvn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså, de putninger for tiden! Hvordan gør I andre? Kunne godt bruge nogle råd..

Tidligere kunne vi faktisk godt bare lægge C (svøbt i dyben) når hun var træt nok og så sov hun ret hurtigt med en sut, en hånd på brystet og lige blive nusset lidt. Så har vi haft tigerspring (fortsætter lidt endnu) hvor det har været nødvendigt at gå rundt med hende i armene i 10-15 min før hun sov. Men den sidste uges tid er der intet der har virket! Hun bliver sur når man svøber hende i dynen og endnu mere sur hvis vi så forsøger at gå med hende i armene. Hun brokker sig, går i flitsbue (eller forsøger på det) og spytter sutten ud. Så har jeg prøvet at bare ligge ved siden af hende med hånden på hende og synge lidt indtil hun bliver træt. Men det sker bare ikke. Så snart vi begynder at putte er hun totalt frisk (selvom vi ved hun er mega træt). Arme og ben kører rundt, hun vender sig fra side til side og kan slet ikke ligge stille og bliver sur når vi prøver at holde hende stille. De sidste par dage har vi bare givet lidt op og taget hende op igen indtil hun skal ammes igen og vi kan gå i seng samen, hvor hun så går totalt kold.

Jeg kunne leve med at skulle sidde længe ved hende mens hun faldt i søvn eller hvis hun kun ville sove ved mig, men hun vil bare ikke sove på nogen måder og jeg er ved at få spat. Men måske er der ikke noget at gøre under tigerspring? Normalt svøber vi altid i dynen fordi hendes arme er alt for vilde og hun vækker sig selv konstant ellers, og vi synger også altid den samme sang.

Noget helt andet er at hun snart er for stor til at blive svøbt i dynen, og hvad gør man så lige? Vi har tænkt på en sovepose, men den holder jo ikke armene? :chin:

J finder stadig en masse ro i at blive svøbt.babydynen er også for lille her. Vi har simpelhen skiftet til junior.

Det kom sig også af, at han flere gange har ligget og leget med babydynen når han var u-svøbt. Det gør han ikke med juniordynen :)

Og :kram - dårlige putninger sucks :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan August Emil! Kun oppe 1 gang i nat!

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk :yay

Man er næsten et helt andet menneske når man får lidt søvn ;)

Fuldstændig! Det er fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første nat på eget værelse er godkendt... Ikke fantastisk men godkendt.

Jeg var inde og trøste kl.21, så var jeg inde kl.22.30, hvor hun gik lov at spise, da det er svært at falde til ro når mor står og lækker mælk ned på maven. Så var jeg inde og trøste kl.0.30 og så spiste hun kl.2.30, hvor hun var super urolig og det tog også lidt at få hende ned. Så spiste hun kl.5.15 og stod op kl. 7.30.

Nu er missionen at få afskaffet den amning kl

2.30, så hun kun spiser 22 og 5. Men det kræver jo at den unge dame begynder at spise om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily sover længe i dag :zzz

Dejligt at vi ikke skulle op og aflevere her til morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo var overhovedet heller ikke så nem at putte. Han skulle ammes i søvn. Det behøver Lily ikke :)

Åh hvor jeg virkelig også håber jeg får en baby, der er nem at putte denne gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eigil var oppe ved midnat og så igen ved 5 tiden. Og sov så derefter til klokken kvart i ni.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg virkelig også håber jeg får en baby, der er nem at putte denne gang!

Det håber jeg også for dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså, de putninger for tiden! Hvordan gør I andre? Kunne godt bruge nogle råd..

Tidligere kunne vi faktisk godt bare lægge C (svøbt i dyben) når hun var træt nok og så sov hun ret hurtigt med en sut, en hånd på brystet og lige blive nusset lidt. Så har vi haft tigerspring (fortsætter lidt endnu) hvor det har været nødvendigt at gå rundt med hende i armene i 10-15 min før hun sov. Men den sidste uges tid er der intet der har virket! Hun bliver sur når man svøber hende i dynen og endnu mere sur hvis vi så forsøger at gå med hende i armene. Hun brokker sig, går i flitsbue (eller forsøger på det) og spytter sutten ud. Så har jeg prøvet at bare ligge ved siden af hende med hånden på hende og synge lidt indtil hun bliver træt. Men det sker bare ikke. Så snart vi begynder at putte er hun totalt frisk (selvom vi ved hun er mega træt). Arme og ben kører rundt, hun vender sig fra side til side og kan slet ikke ligge stille og bliver sur når vi prøver at holde hende stille. De sidste par dage har vi bare givet lidt op og taget hende op igen indtil hun skal ammes igen og vi kan gå i seng samen, hvor hun så går totalt kold.

Jeg kunne leve med at skulle sidde længe ved hende mens hun faldt i søvn eller hvis hun kun ville sove ved mig, men hun vil bare ikke sove på nogen måder og jeg er ved at få spat. Men måske er der ikke noget at gøre under tigerspring? Normalt svøber vi altid i dynen fordi hendes arme er alt for vilde og hun vækker sig selv konstant ellers, og vi synger også altid den samme sang.

Noget helt andet er at hun snart er for stor til at blive svøbt i dynen, og hvad gør man så lige? Vi har tænkt på en sovepose, men den holder jo ikke armene? :chin:

Åhh de arme og ben - der er bare faaart på :rolleyes B gør præcis det du beskriver: hovedet drejes fra side til side, benene kører på fuld skrald og armene basker godt, og det er faktisk blevet lidt værre her under tigerspringet. Jeg har opgivet at styre benene, men jeg giver ham så en finger i hver hånd til at holde i (så rykker han heller ikke i dynen), og lader ham styre hvor han nu end vil have hænderne hen (op over hovedet, ned til dynen, strakt op mod mig osv), og så får han ellers sutten. Han spytter den ud en del gange, så der må jeg jo så slippe den ene hånd for at kunne give sutten igen. Han sutter som regel ret kraftigt på sutten til at starte med, men efter lidt tid (som regel ca 10min), så bliver det mere roligt, og efter yderligere 5-10min bliver hovedet og armene også roligere, og så falder han i søvn. Jeg sidder så typisk hos ham indtil han når ind i den dybe søvn, små 3-5min mere, for ellers kan han godt vågne helt op igen hvis han taber sutten før han er nået ind i den dybe søvn, og så er det forfra, og så vil jeg alligevel hellere blive siddende lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.