Carcassonne

Fejl i lønseddel

23 indlæg i dette emne

Hej.

 

Tjekker i jeres lønseddel hver måned?

Har i nogle gange fejl?

 

Jeg er ved at opgive min mands arbejdsplads, da der mere eller mindre hver måned er fejl i lønsedlen, hvilket både nogle måneder har været til vores fordel, og andre måneder til deres. 

 

F.eks. har han i denne måned endnu ikke fået en lønseddel (plejer bare at lande i e-boks) men har fået udbetalt 4-5000 mindre end han plejer. Tænkte først at det ku være noget med et nyt fradrag, nu vi har skiftet år, men når jeg ikke en gang har lønsedlen kan jeg jo ikke en gang se om hvad der kan være gået galt:S 

 

Jeg havde ikke tjekket lønsedlen sidste måned, men havde godt set at han havde fået lidt mindre udbetalt, og nu har jeg så lige tjekket den, og kan se at han er blevet trukket for 2 fridage.... Det er da superfedt når han netop var på arbejde mellem jul og nytår, som den eneste for ikke at skulle betale ferie. (han har ikke været ansat længe nok til at have optjent feriedage) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikke haft oveskud de sidste måneder til at tjekke min, men skal have det gjort, da jeg ved at der ofte er fejl, og har lige hørt at en kollega, som også har været sygemeldt + gået på barsel har haft mega fejl i sine lønsedler..

Det er bare så irriterende. Det skal bare fungere altså..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kigger den igennem hver måned. Der er stort set aldrig fejl i. Heller ikke da jeg var på barsel.

Vores løn-dame er også rigtig dygtig, og laver et super stykke arbejde :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kigger den igennem hver måned. Der er stort set aldrig fejl i. Heller ikke da jeg var på barsel.

Vores løn-dame er også rigtig dygtig, og laver et super stykke arbejde :yay

 

Ku hun ikke ha' lyst til at skifte til min mands arbejde så :P? 

 

Jeg ved bare at de har en ekstern ansat til at lave løn, og så burde det da især være i orden hvis man kun er ansat til det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke haft oveskud de sidste måneder til at tjekke min, men skal have det gjort, da jeg ved at der ofte er fejl, og har lige hørt at en kollega, som også har været sygemeldt + gået på barsel har haft mega fejl i sine lønsedler..

Det er bare så irriterende. Det skal bare fungere altså..

 

Lyder ikke rart :S 

 

Møg irriterende for dig at det ikke bare er i orden.... Kan du ikke få manden til lige at tjekke hurtigt, bare så det er ude af verdenen ?:) Kan godt forstå du ikke orker det lige nu med den lille. Jeg elsker at lege med penge, og rette årsopgørelser ect. men jo ikke fedt når der er fejl som ikke er min/vores skyld.

 

Min mand ville aldrig kigge på den, og undrede sig ikke en gang den måned hvor han slet ikke havde fået løn udbetalt:S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder ikke rart :S

Møg irriterende for dig at det ikke bare er i orden.... Kan du ikke få manden til lige at tjekke hurtigt, bare så det er ude af verdenen ?:) Kan godt forstå du ikke orker det lige nu med den lille. Jeg elsker at lege med penge, og rette årsopgørelser ect. men jo ikke fedt når der er fejl som ikke er min/vores skyld.

Min mand ville aldrig kigge på den, og undrede sig ikke en gang den måned hvor han slet ikke havde fået løn udbetalt:S

Min mand aner ikke, hvad han skal kigge efter <_<

Må bare se at få taget mig sammen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand aner ikke, hvad han skal kigge efter <_<

Må bare se at få taget mig sammen.

Lyder ligesom min mand:S  

 

De der hankøns-væsner er ikke til at blive kloge på :S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som tillidsrep kan jeg kun anbefale at man checker jævnligt. Jeg er selv elendig til at få det gjort, men der kan være fejl både i udbetaling, ferie og pension - så se grundigt efter. Jeg har selv haft fejl i ferie og omsorgsdage.

 

Min venindes mor var blevet "snydt" for 50.000 kr (!), som hun fik udbetalt efter en del tovtrækkeri. Det er da immervæk også en sjat! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekker (næsten) altid og på min gamle arbejdsplads var der nogle gange nogle ret voldsomme fejl (både den ene og den anden vej), men jeg har heldigvis ikke oplevet fejl fra min nuværende arbejdsplads :)

Kan de to fridage være den 24 og 31 december? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var kronisk fejl i mine lønsedler da jeg var ansat hos et af de store revisions selskaber. Super betryggende at de som burde leve af at tjekke andre ikke selv har styr på en skid. Så jeg tjekker det altid. Det er sjovt nok altid for lidt udbetalt man får

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var kronisk fejl i mine lønsedler da jeg var ansat hos et af de store revisions selskaber. Super betryggende at de som burde leve af at tjekke andre ikke selv har styr på en skid. Så jeg tjekker det altid. Det er sjovt nok altid for lidt udbetalt man får

Næsten. Jeg har prøvet at få 5000 for meget udbetalt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som tillidsrep kan jeg kun anbefale at man checker jævnligt. Jeg er selv elendig til at få det gjort, men der kan være fejl både i udbetaling, ferie og pension - så se grundigt efter. Jeg har selv haft fejl i ferie og omsorgsdage.

 

Min venindes mor var blevet "snydt" for 50.000 kr (!), som hun fik udbetalt efter en del tovtrækkeri. Det er da immervæk også en sjat! :)

 

Glædelig overraskelse hvis man ikke har opdaget at man er blevet snydt og så ender med at få 50.000 kr. ekstra :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekker (næsten) altid og på min gamle arbejdsplads var der nogle gange nogle ret voldsomme fejl (både den ene og den anden vej), men jeg har heldigvis ikke oplevet fejl fra min nuværende arbejdsplads :)

Kan de to fridage være den 24 og 31 december? :unsure

 

Nej, for der var firmaet fuldkommen lukket. 

Han talte med chefen, som meddelte at det slet ikke var arbejdsdage, idet at vi også havde talt om det. (tror faktisk at han arbejdede nogle timer hjemmefra d. 31. alligevel fordi noget sku laves, men er jo mindre vigtigt) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, for der var firmaet fuldkommen lukket.

Han talte med chefen, som meddelte at det slet ikke var arbejdsdage, idet at vi også havde talt om det. (tror faktisk at han arbejdede nogle timer hjemmefra d. 31. alligevel fordi noget sku laves, men er jo mindre vigtigt)

Men betyder det nødvendigvis at man har betalt fri? (Jeg ved det oprigtigt ikke :)) På min mands gamle arbejdsplads kunne der godt være "tvungen ferie".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men betyder det nødvendigvis at man har betalt fri? (Jeg ved det oprigtigt ikke :)) På min mands gamle arbejdsplads kunne der godt være "tvungen ferie".

 

Som jeg har læst lovgivningen kan de kun tvinge fri hvis man har feriedage til rådighed, ellers er det for deres egen regning.... Men er jo sådan set også lige vidt. Min mand har så meget flekstid at han kan flytte rundt på timerne, og har været i overskud af timer, så ville aldrig give mening. :S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg har læst lovgivningen kan de kun tvinge fri hvis man har feriedage til rådighed, ellers er det for deres egen regning.... Men er jo sådan set også lige vidt. Min mand har så meget flekstid at han kan flytte rundt på timerne, og har været i overskud af timer, så ville aldrig give mening. :S

Ok så ved jeg ikke lige :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok så ved jeg ikke lige :chin:

 

Må jo vente på at vi faktisk får lønsedlen for denne måned, og så må manden jo lige finde ud af det... han er bare så dårlig til at tage interativ, så kan nemt gå 14 dage før end han får talt med chefen, og så har chefen det også med at glemme ting. Så vi havde  6000 kr. før skat for meget i 3 måneder. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom mandens lønseddel endelig. 

Og der er trukket som om at han har holdt ferie for 7200 kr, hvilket ikke ligefrem stemmer nogen steder henne, da han da har været afsted hver eneste dag i januar. 

 

Det er da spændende:S Hvis jeg ikke havde fået dobbelt su pga. barsel så ville vores indtægter denne måned være lavere end udgifter:S not good. 

 

Frygter da virkelig hvor meget styr de har på det når han begynder at skulle have barsel også. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekker altid min lønseddel, og efter chef-skifte stemmer den som regel. Men tjekker da alligevel. Var på et tidspunkt blevet snydt for 145 overarbejdstimer - det var også en stram måned, når man havde regnet med et andet beløb, og de ville ikke udbetale igen. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjekker også altid sidst havde havde chefen "glemt" min lønstigning, som han dog har husket denne gang med tilbagevirkende kraft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tjekker altid min lønseddel, og efter chef-skifte stemmer den som regel. Men tjekker da alligevel. Var på et tidspunkt blevet snydt for 145 overarbejdstimer - det var også en stram måned, når man havde regnet med et andet beløb, og de ville ikke udbetale igen. :/

Der er som regel styr på det hos os, men jeg tjekker alligevel altid hurtigt. Når der er tale om store fejl, hvor man får for lidt udbetalt, så bør arbejdspladsen lave en a conto udbetaling!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt er jeg på SU så der ser jeg bare om beløbet er det samme som det plejer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er som regel styr på det hos os, men jeg tjekker alligevel altid hurtigt. Når der er tale om store fejl, hvor man får for lidt udbetalt, så bør arbejdspladsen lave en a conto udbetaling!

 

Det vil jeg jo også mene. Men er nu ret overbevist om, at det var min gamle chef, der bare nægtede at sætte det i værk.  :rolleyes

Og ja, selv om jeg stoler mere på at den passer i dag, tjekker jeg den også hurtigt alligevel. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER