jeanette33

Ulykkelig 19 mdr dreng når han afleveres i DP

7 indlæg i dette emne

Bliver lige nødt til at have lidt hjælp piger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg har en dreng på 18 måneder som konsekvent bare græder HVER gang vi går og har gjort det i månedsvis. Vi har verdens dejligste dagplejemor, prøver at være positive og lave en god aflevering osv. - men intet hjælper.

Det jeg tænker er to ting:

 

1) Hvis det er i forbindelse med en aflevere/hente situation, så synes jeg sådan set det er vigtigt, at dagplejemoderen lige tager sig tid til barnet/forældrene. Men uanset hvad, så SKAL der jo være plads til flere børn hos en dagplejer. Derfor vil de altid komme ud for, at der nogle gange ikke lige er tid til at hænge på arm (Men sådan er det jo også derhjemme :))

 

2) Hvis I derimod har en fornemmelse af, at jeres barn bliver nedprioriteret, eller at mikset af børn ikke er godt for jeres barn - så synes jeg at I først og fremmest skal tage en snak med dagplejeren. Hvis ikke det giver jer ro i maven - så synes jeg at I skal reagere på det. Vores børn har kun os til at varetage deres tarv, og vi har ofte kun vores mavefornemmelse at gå ud fra, fordi vi kun er der i få minutter i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver lige nødt til at have lidt hjælp piger..

Det er sådan at siden vi har afleveret Frederik i dagpleje fra mandag af, har han vist fra morgenen af han overhovedet ikke rigtig gider være der og holder fast i os sådan vi ikke går eller han skal med os hjem igen.. Vi har så lagt mærke til os begge (min kæreste og jeg), at når han ligesom viser hun gerne må hjælpe ham med at hænge jakken på plads siger hun det kan hun ikke nu ( det skal siges hun har fået to piger ind på 10 og 8 mdr ) da hun sad med pigen på 10 mdr. Det samme i går da jeg hentede ham satte den store pige på snart 3 år sig hos hende, mens en af de små også sad der og så vil Frederik selvfølgelig også.. Men fik at vide der ikke var plads?

Jeg ved ikke rigtig om det bare er en periode, eller om det kan være det er fordi han føler sig afvist det meste af dagen pga. De to små ny?

Da jeg havde dagpleje havde jeg en dreng der græd hver da ved aflevering i et helt år. Tror jeg havde maks tre dage hvor han ikke græd.

Det var hjerteskærende.

Jeg valgte at sige at aflevering skulle kortes af. Moren skulle aflevere ham til mig og så sørgede jeg for han kom af tøjet. For han stoppede med at græde når hun gik.

Jeg kan godt se det er lidt svært når dagplejemoren har flere bør, men så ville jeg mene at når han kommer så er det ham hun tager sig af. Det drejer sig jo om maks fem min.

Græder han i mens han er der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan som jeg forstår det du har skrevet, så lyder det til at dagplejemoren ikke prioriterer at få sagt "rigtigt" Hej til sin søn ved afleveringerne?

Hvis det er rigtigt forstået, så skal du tage en snak med hende!

T's dpmor gjorde det samme.. Hun havde aaaaltid travlt med de andre børn, når T blev afleveret. T græd sjælden ved afleveringer, men tilgænglig trissede hun lige så stille ind i legeværelset uden at være blevet "afleveret" til nogen, og uden nogen havde sagt Hej til hende. Hun var bare alene.

Jeg tog en snak med dpmor om, at når jeg afleverede Thea så forventede jeg altså at hun tog sig tid til at få Thea over til sig. For mig var det vigtigt at se, at Thea blev taget godt imod og var tryg inden jeg gik.

Mange siger at hurtige afleveringer er den eneste måde at gøre det på, når er barn er ked af det. Min oplevelse er stik modsat. Jeg kunne ikke gå fra mit barn, når hun var ked og hun viste at hun ikke var klar til at give slip på mig.

De gange Thea har været ked af det, har jeg taget hende i hånden og gået ind i legeværelset og kigget på legetøj. Så har vi snakket lidt om alle de fine ting der var, og at nu skulle hun lege. Det har taget et par minutter og så havde Thea fundet noget legetøj hun gerne ville lege med. Så kyssede jeg hende farvel og sagde at jeg gik. Og så vinkede hun. Så istedet for en afsked med gråd, blev det en rolig aflevering af trygt og glad barn :) dagplejemoren hadede det, og mente at jeg bare skulle skynde mig at gå. Men jeg kender mit barn bedst og ved hvad hun har brug for :)

Det virker sikkert langt fra med alle børn, men jeg synes at det altid er et forsøg værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han græder først når jeg skal gå.. Ninjamama har det på samme måde .. Har så svært ved at gå når han er så ked af det. Har prøvet at gå ind og sætte mig med ham og finde lidt legetøj frem osv men så snart jeg vil gå vil han med ellers bliver han så ked af det :( min DP forslog også vi bare afleverede hurtigt og gik.. Men har det sådan jeg vil sige farvel til min søn og ikke bare gå.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han græder først når jeg skal gå.. Ninjamama har det på samme måde .. Har så svært ved at gå når han er så ked af det. Har prøvet at gå ind og sætte mig med ham og finde lidt legetøj frem osv men så snart jeg vil gå vil han med ellers bliver han så ked af det :( min DP forslog også vi bare afleverede hurtigt og gik.. Men har det sådan jeg vil sige farvel til min søn og ikke bare gå.. :(

Du skal helt klart også sige farvel til din søn. Vil sige det er jo ikke alle børn der har det bedst med at sige farvel og aå går mor. Men hvis de græder allerede fra når i træder ind. Så er det bare at trække pinen. Så hellere et hurtig farvel.

Men synes også klart at dp moren skal tage skal tid til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt klart tage en snak med dp moren. Sådan som du beskriver det, så lyder det som om hun ikke prioriterer din søn (ok, det kan selvfølgelig være svært med to helt små nye børn, men de kan vel lige ligge selv imens hun siger ordentligt godmorgen til de andre børn når de kommer).

Vores dp kommer altid ud i gangen og siger godmorgen. Hun sætter sig ned og lader barnet komme hen til sig, og ofte vil de andre børn også hen og sidde ved hende. Hvis min pige fx sidder hos hende, og der kommer en og sidder på det andet ben, og så det 3. barn giver udtryk for at hun også vil være der, så siger dp. "kom herom Ida, Astrid fylder ikke så meget, der er også plads til dig på det her ben". Så mit råd: tag en snak med hende, og sig det som det er, at i gerne vil have at der bliver "taget bedre imod" jeres søn om morgenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER