Nitzen1987

Hvordan forholder I jer til aldersbegrænsninger

8 indlæg i dette emne

Ofte står der alderbegrænsning på spil og film (7+ 11+ 12+ 15+ 16+ 18+ osv) Følger I de anbefalinger i forhold til hvad jeres børn må se af film og spille på fx PS eller PC?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle gange tror jeg begrænsningerne i forhold til spil er efter hvor svære de er. Hvis det er et mario spil der står 7 år på så kan Noah godt få lov til at spille det, men hvis det fordi spillet er et krigsspil og der står 12 på det så må han bestemt ikke spille det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kigger vi ikke på. Men vi prøver spil og film af først og vurderer om han skal se eller spille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kigger heller ikke så meget på

men er det noget med krig om mord må han ikke se det

karla og katrine er jo ikke for en på 4 år hvis du kigger poå filmen men Simon elsker de film

og kan dem snart udenad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kigger ikke så meget på det, men er det krigsspil/film, så får de ikke lov til at se eller spille det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en søn som er meget moden hvad angår film og spil etc. så jeg har kun forberedt ham hvis der var et eller andet. Har slf ikke vist ham krigsfilm som 5 årig, men har vi siddet og set en film og han er kommet ind har jeg fortalt ham at det er en voksenfilm med mordere etc. så han lige var klar over det og ikke skulle blive forskrækket når filmcrewet kastede en kat ind foran kameraet etc ;) Altså på den måde virkeliggjort filmene så han ikke troede de kunne komme ud af tv'et. og æde ham om natten, som jeg var bange for i min barndom.

Nu er han så blevet 10 år og nu kigger jeg ikke længere på noget han spiller, kun hvis det skulle gå hen og ha noget med sex at gøre, men de spil er han heldigvis ikke interesseret i endnu! ;)

Men sålænge jeg ved han er så god til at skelne mellem virkelighed og fantasi er jeg ikke bekymret.

En af drengene fra hans klasse sad og holdt sig for øjnene da de så Pirates of the Caribien (st?) fordi han var bange for at se blod.....ja så forskellige kan de være. Min dreng sidder så ikke og ser sådanne film længere når den kammerat er her, når vi ved kammeraten ikke kan lide det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kigger vi ikke på. Det plejer at komme af sig selv, for de små gider ikke / kan ikke finde ud af spil der er for de store.

Mht. film så er reglen at hvis man ikke kan forstå filmen er man for lille til at se den. Dvs. at hvis der er undertekster så sidder vi voksne ikke og oversætter.

Der er dog nogle film som vi ikke sætter på når de små ser vågne (f.eks. Aliens) men de store på 10 og 13 får lov til at se alt hvad de har lyst til. Ofte går de dog i seng / spiller computer i stedet. K fordi han ikke forstår filmen og P fordi hun ikke kan lide gys / splat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kigger ikke så meget på det, men er det krigsspil/film, så får de ikke lov til at se eller spille det.

:ditto Sådan er det også her i hytten ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER