Balloneventyr

Akut scanning - sat tilbage i tid. Så er det i dag

67 indlæg i dette emne

Skal du til en ny scanning?

Tillykke med at HCG tallet var steget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Haarup :-) Jeg har bestilt en tryghedsscanning på onsdag. Er meget spændt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:-( Var blommesækken også ujævn i kanten?

De sagde ikke noget om et foster 100%

Der var en lysende prik, min mor var dog med (og har også scannet flere gravide) og er sikker på at den lille prik er fosteret, så ja det er positivt. Jeg kunne bare godt have brugt lægens ord for det :-)

Nu er jeg ved at få målt hcg niveauet, hvis det er steget, så er alt jo umiddelbart som det skal være. Jeg får svar i morgen.

I dag har jeg kvalme af h til, så jeg går ud fra alt er som det skal være.

Men jeg er selvfølgelig meget nervøs alligevel.

Nej, det sagde de ikke noget om dengang. Godt at du stadig har symptomer, det er jo et godt tegn! Jeg kan godt forstå, at du er nervøs, men det skal nok gå! Hvordan var Hcg niveau?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det sagde de ikke noget om dengang. Godt at du stadig har symptomer, det er jo et godt tegn! Jeg kan godt forstå, at du er nervøs, men det skal nok gå! Hvordan var Hcg niveau?

 

Jeg har lige haft taget en pause fra min tråd, fordi jeg har forsøgt ikke at tænke for meget på det. Som om det kan lade sig gøre :rolleyes.

I tirsdags lå mit hcg tal på 41595 og i torsdags på 53283. Jeg blev så glaad for at det var steget, jaaaaaa. Jeg var helt høj af lykke. Men så faldt jeg også ned igen med et brag. Min læge blev i tvivl, om det skulle være fordobbelt, og tog fat i gynækologisk afdeling. Hende der havde scannet mig sidste fredag igen, ringede til mig og kunne ikke forstå tallene, da hun ikke kunne sige at hun 100% havde set et foster. Hun vidste bare, at hun havde scannet en meget tidlig graviditet. Hun tilbød en akut kontrolscanning under samme forhold som sidst. Det sagde jeg først ja til, men endte med at vælge det fra, da sidste gang var en meget stressende oplevelse for mig. De kan ikke give et eksakt tidspunkt og er nød til at løbe midt i det hele. Måske flere gange. Sidst løb hun midt i, vi lige havde set, at der umiddelbart ikke var hjerteblink. Og så lå jeg der og måtte i tøjet og ud i venteværelset igen. 

Jeg har tilgengæld en tryghedsscanning på onsdag, og har netop skrevet dem en mail omkring hvad der sker, hvis det ikke er som det skal være.

 

Jeg er i øvrigt begyndt at kaste op, så symptomerne er der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige haft taget en pause fra min tråd, fordi jeg har forsøgt ikke at tænke for meget på det. Som om det kan lade sig gøre :rolleyes.

I tirsdags lå mit hcg tal på 41595 og i torsdags på 53283. Jeg blev så glaad for at det var steget, jaaaaaa. Jeg var helt høj af lykke. Men så faldt jeg også ned igen med et brag. Min læge blev i tvivl, om det skulle være fordobbelt, og tog fat i gynækologisk afdeling. Hende der havde scannet mig sidste fredag igen, ringede til mig og kunne ikke forstå tallene, da hun ikke kunne sige at hun 100% havde set et foster. Hun vidste bare, at hun havde scannet en meget tidlig graviditet. Hun tilbød en akut kontrolscanning under samme forhold som sidst. Det sagde jeg først ja til, men endte med at vælge det fra, da sidste gang var en meget stressende oplevelse for mig. De kan ikke give et eksakt tidspunkt og er nød til at løbe midt i det hele. Måske flere gange. Sidst løb hun midt i, vi lige havde set, at der umiddelbart ikke var hjerteblink. Og så lå jeg der og måtte i tøjet og ud i venteværelset igen. 

Jeg har tilgengæld en tryghedsscanning på onsdag, og har netop skrevet dem en mail omkring hvad der sker, hvis det ikke er som det skal være.

 

Jeg er i øvrigt begyndt at kaste op, så symptomerne er der.

Jeg er ikke helt klar på hvor langt du er henne nu, men se en gang her nedenfor. Om du så er nået til uge 7 eller 8 nu, passer det så ikke meget godt? Snuppet fra en tråd på min maves hjemmeside.  Jeg ved ikke om mit HCG tal blev fordoblet med 2 dages mellemrum, for de ville ikke teste mere med de flotte tal. Da jeg var 4+2 var det på 360 ca. (kan ikke huske præcist, men deromkring) og da jeg var omkring uge 7 stykker lå det på nogle og 50.000. Blev taget igen da jeg havde blødt en del.

Selv om du skal til akut scanning, virker det som utrolig ringe og stressende forhold hvor du går. De skal have tid, rigtig god tid til at se efter og ikke mindst passe på dig. Jeg syntes det lyder helt uacceptabelt at gå midt i det hele.

God ide at vente til onsdag, og med dit opkast er jeg sikker på baby har det godt.

Held og lykke, og send gerne en update!

 

TABEL OVER HCG-MÆNGDER I EN GRAVIDITET MED ÈT BARN

 

Fra undfangelses-tidspunktet Fra sidste menstruations 

første dag Mængden af HCG målt i mIU/ml 7 dage 3 uger 0 - 5  14 dage 28 dage 3 - 426 21 dage 35 dage 18 - 7.340 28 dage 42 dage 1080 - 56.500  35-42 dage 49-56 dage 7.650 - 229.000  43-64 dage 57-78 dage 25.700 - 288.000  57-78 dage 79-100 dage 13.300 - 253.000  17-24 uger 2. Trimester 4060 - 65.400  25 uger til terminsdato 3. Trimester 3640 - 117.000 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

 

TABEL OVER HCG-MÆNGDER I EN GRAVIDITET MED ÈT BARN

 

Fra undfangelses-tidspunktet Fra sidste menstruations 

første dag Mængden af HCG målt i mIU/ml 7 dage 3 uger 0 - 5  14 dage 28 dage 3 - 426 21 dage 35 dage 18 - 7.340 28 dage 42 dage 1080 - 56.500  35-42 dage 49-56 dage 7.650 - 229.000  43-64 dage 57-78 dage 25.700 - 288.000  57-78 dage 79-100 dage 13.300 - 253.000  17-24 uger 2. Trimester 4060 - 65.400  25 uger til terminsdato 3. Trimester 3640 - 117.000 

 

 

 

Øj - det var en spændende tabel du fandt der.

Utroligt så stor forskel der er i niveauet. Gad vide om det har noget at gøre med, hvor meget kvalme de forskellige gravide har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj - det var en spændende tabel du fandt der.

Utroligt så stor forskel der er i niveauet. Gad vide om det har noget at gøre med, hvor meget kvalme de forskellige gravide har?

Ja den er god, men kan da se tabel formatet er røget. Men findes på den anden side der hvis det er. Det kunne da godt være det har. Puha... Kvalme. Godt den er ovre her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også set på den tabel og når jeg ligger så højt tyder det jo på at jeg er længere henne end uge 6. :super  Efter uge 6 skal hcg ikke længere fordobles hver anden dag.  Problemet er så at hende, der scannede mig, mener, at jeg ikke kan være så langt henne.  Og ja, det var meget stressende forhold. Det tror jeg også, at det var for hende.

 

Resultatet er at jeg er bekymret. Meget. Og det er måske ganske unødigt.

Jeg vil i hvert fald have det nemmere med at have det af h* til, hvis jeg får en fin bekræftelse på onsdag.

 

Men jeg tænker også, hvis det var gået til grunde om fredagen, så ville hcg jo ikke stige til 53283 torsdagen efter(?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj - det var en spændende tabel du fandt der.

Utroligt så stor forskel der er i niveauet. Gad vide om det har noget at gøre med, hvor meget kvalme de forskellige gravide har?

 

Det mener man, at det har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du venter til onsdag. Der er jo heldigvis heller ikke så længe til, men kan godt følge dig hvis du synes tiden snegler sig afsted. Det er helt ulideligt at vente på sådan et svar. Synes nu det ser meget lovende ud med dit hcg, så mon ikke alt er som det skal være? Jeg krydser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har også set på den tabel og når jeg ligger så højt tyder det jo på at jeg er længere henne end uge 6. :super  Efter uge 6 skal hcg ikke længere fordobles hver anden dag.  Problemet er så at hende, der scannede mig, mener, at jeg ikke kan være så langt henne.  Og ja, det var meget stressende forhold. Det tror jeg også, at det var for hende.

 

Resultatet er at jeg er bekymret. Meget. Og det er måske ganske unødigt.

Jeg vil i hvert fald have det nemmere med at have det af h* til, hvis jeg får en fin bekræftelse på onsdag.

 

Men jeg tænker også, hvis det var gået til grunde om fredagen, så ville hcg jo ikke stige til 53283 torsdagen efter(?)

Jeg tror ikke det ville være steget på 2 dage, hvis det ikke var fordi du har en lækker lille reje derinde. Men kan sørme godt forstå du er bekymret. Jeg havde tynd mave i 4 uger indtil de var sikre på at der var en derinde der havde overlevet og jeg ikke blødte mere. Ventetiden er ULIDELIG. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke det ville være steget på 2 dage, hvis det ikke var fordi du har en lækker lille reje derinde. Men kan sørme godt forstå du er bekymret. Jeg havde tynd mave i 4 uger indtil de var sikre på at der var en derinde der havde overlevet og jeg ikke blødte mere. Ventetiden er ULIDELIG.

Pyha, det må have været en svær omgang! Godt det var som det skulle være.

Og tak, jeg tror også mest på at det er som det skal være, men hold op det er en hård ventetid, når andre tvivler. Men ja, elendigheden må da betyde den vokser og tænk sig den allerede kan lave så meget ravage ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også set på den tabel og når jeg ligger så højt tyder det jo på at jeg er længere henne end uge 6. :super  Efter uge 6 skal hcg ikke længere fordobles hver anden dag.  Problemet er så at hende, der scannede mig, mener, at jeg ikke kan være så langt henne.  Og ja, det var meget stressende forhold. Det tror jeg også, at det var for hende.

 

Resultatet er at jeg er bekymret. Meget. Og det er måske ganske unødigt.

Jeg vil i hvert fald have det nemmere med at have det af h* til, hvis jeg får en fin bekræftelse på onsdag.

 

Men jeg tænker også, hvis det var gået til grunde om fredagen, så ville hcg jo ikke stige til 53283 torsdagen efter(?)

 

Man kan godt have stigende hCG, selvom graviditeten er gået til, det vil så bare ikke stige så hurtigt som det skal. Man kan også godt have rigeligt med symptomer, selvom den er gået til det havde jeg :(

 

Hvis hCG ikke stiger så meget, som det skal kan det være tegn på graviditet uden for livmoderen, blighted ovum/vindæg eller missed abortion.

Ved blighted ovum kan man ikke se noget foster, men der dannes moderkage og fosterhinder. Det vil sige, at der er lidt at se på en UL-skanning, men der vil aldrig komme hjerteblink, og det vil ikke måle så meget som fosteret ville skulle på samme tidspunkt.

 

Da jeg havde min missed abortion fik jeg at vide, da jeg kom til udskabning, at man i virkeligheden ikke kunne bruge hCG til så meget, at det var lidt gammeldags at bruge, og at UL var den mest sikre diagnose metode. Det passer også med, hvad jeg har kunne læse mig frem til i dansk selskab for gynækologi og obstetriks retningslinier.

 

Jeg håber ikke, at jeg gør dig unødigt nervøs, og jeg krydser fingre, og håber på at alt er, som det skal være. Grunden til at jeg skriver er, at jeg ville ønske jeg selv havde været lidt forberedt på hvad der skulle ske for mig. Jeg synes tingene nogen gange er nemmere, hvis man forbereder sig på worst case scenario, for så kan man kun blive lettet. Men det kan godt være mig.

Jeg ønsker dig i hvert fald alt muligt held og lykke, og krydser fingre for, at alt er som det skal være på onsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar roselein. Jeg sætter pris på alle tanker omkring det.

Jeg tænker at hcg niveauet er ret højt dog? Jeg er også blevet scannet på æggestokkene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aborterer man ikke ved blighted ovum?

Hvad kendetegner en mistede abortion? Er blommesækken ikke ujævn ved tegn på dette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg synes at det er så træls for dig :-( Bare det snart er onsdag, så du kan få ro. Stort kram til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar roselein. Jeg sætter pris på alle tanker omkring det.

Jeg tænker at hcg niveauet er ret højt dog? Jeg er også blevet scannet på æggestokkene.

Aborterer man ikke ved blighted ovum?

Hvad kendetegner en mistede abortion? Er blommesækken ikke ujævn ved tegn på dette?

 

Nej, man aborterer ikke nødvendigvis ved bligthed ovum, og hCG kan blive ved med at stige, pga. at moderkagen bliver dannet. Der er lige et link til wikipedia her, hvor man kan se et billede af, hvordan det kan se ud. Billedet forestiller en babyhule (gestationssæk) kun med blommesæk i.

 

Ved en missed abortion er fosteret holdt op med at vokse og udvikle sig, man kan sige det er dødt. Det sker som oftest pga. kromosomfejl. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor, men vil tro det er pga. hCG er for højt, så aborterer kroppen ikke fosteret med det samme. Man går altså med et foster der ikke udvikler sig i maven (jeg havde formentlig gået rundt med mit i to uger).

 

Jeg må indrømme jeg ikke helt ved hvor højt hCG skal være, for at det er "højt nok", mit var lige under 27000, og dermed indenfor normalen i følge skemaet, men på sygehuset sagde de, at det var langt fra højt nok, i fht hvor langt henne jeg var (7+1). De sagde dog ikke, hvad der var højt nok :rolleyes, og jeg var ikke helt mig selv nok til at spørge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe er det egentlig siden du testede positivt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok uhyggeligt  :boo 

 

Jeg testede positiv d. 8 januar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er ikke rar læsning!

 

Held og lykke i dag, jeg krydser fingre for dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for en god scanning i dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok uhyggeligt  :boo

 

Jeg testede positiv d. 8 januar.

 

Hvordan gik det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er I søde! Det gik godt! Hende der scannede mig akut fik ikke ret. Der var en fin baby (lignede en vingummibamse eller søhest) med hjerteblink ♥

Utroligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER