Guest

Slettes

19 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi ønsker os brændende en til - det er sådan set det største punkt på plus-listen:at vi bare SÅ gerne vil :D

Jeg tænker i øvrigt, at en nogenlunde snarlig søskend til Lærke ville være et plus i min bog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Da jeg var gravid med Logan, lavede vi også en fordele/ulemper liste - men det har INTET med det praktiske at gøre.

Det SKAL ikke ha' noget med det praktiske at gøre.

Alt det praktiske ved børn, det finder man ud af - alt det kan man GØRE noget ved.

 

Spørgsmålet er i virkeligheden: hvad FØLER i?

Tanken om endnu et barn: giver det jer glæde eller stress?

Giver det jer lykke - selvom i ved at det indebærer søvnløse nætter, gråd, skænderiger og baby-bleer? :)

Hvis I, sammen, får sommerfugle i maven ved tanken om en baby mere, et familiemedlem mere - så ved i allerede hvor i står. Så er i ikke færdige med at få børn :)

 

Hvis i er i den anden grøft eller bare en af jer er, så skal i nok vente eller droppe tanken, afhængigt af hvordan situationen er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg blev gravid igen, tilbage i september.

Der var tanken om en baby mere, uudholdelig for mig. Jeg BRÆNDTE for at få babyen, jeg ville det så gerne - men tanken om en baby mere gjorde mig direkte syg. Mit hoved kunne ikke magte opgaven med en baby mere, på samme tid med Maliva og Logan.

Jeg fik stress af tanken - og det var netop det der gjorde, at jeg valgte aborten.

 

Jovist, man fortryder ikke sine børn - men man skal heller ikke sætte børn i verdenen, velvidende om at ens psyke ikke kan klarer presset.

For uanset hvad, så ER det skide hårdt at ha' børn - og babyer, og det bliver IKKE lettere fordi der kommer flere. 

 

Hvis J og du er SAMMEN i dette - hvis i bliver forelskede i ideen om en baby mere, så gør det, men hvis én af jer tvivler - så vent, og aftal en dato for hvornår i kan bringe emnet op igen. Man skal ikke få børn for at please sin partner eller holde forholdet i live :) Så hellere være 100% ærlige overfor hinanden og ønske det SAMMEN. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Altså dermed forstået det var ham det sagde "lad os lave et barn" men jeg tror det har bundet i at han har ønsket sig et barn fordi jeg gjorde det. Og jeg tror det er der vi når hen hvis vi nogensinde gør det igen

Det tænker jeg nu også, at er ok. Ingen skal være uønskede, men at et barn som udgangspunkt er mere den ene forælders ønske end den andens, tror jeg nu er ret almindeligt... ;) 

 

Jeg tænker mest, at I skal føle jer overbeviste om, at jeres forhold kan bære det. Jeg mener, at man er forpligtede til at overveje grundigt, om man har ressourcer (heraf primært men ikke udelukkende mentale ressourcer) - hvis ikke man har det, så synes jeg, at man skal lade være...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig også at være ligefrem.

I har to børn, så din mand kender jo konsekvenserne? Det bliver ikke nemmere med er barn mere men måske endnu dejligere?

Og så tror jeg at feks det med sexlysten er en ret kortsigtet ting som i min verden overhovedet ikke burde være en årsag til at få eller ikke få flere børn.

I ved ikke om event 2. Graviditet bliver som første, i ved ikke hvilket barn i får etc så for mig lyder det ikke som om du selv er 100% overbevist??

Og så lige det med alderen ,.. Altså gennemsnitsalderen for første gangs mødre i dk er 29, så at du skulle være 30 ved et barn nr 3 er da ikke gammel?

Jeg ville følge mig og mandens hjerte og smide listen langt væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, at man behøver at lave en decideret plus/minus liste. Men vi har valgt at vente med endnu et barn fordi:

- Uddannelse først (Er godt nok færdig til septemer i år)

- Pigerne blefri(De er 2,5 og 3)

- Vi vil gerne have en lidt større fælles indtægt

- Måske flytte i større hus(helst et vi køber!)

Vi drømmer begge to om et barn, har lysten men samtidig kan vi også godt vente fordi det giver mest mening i vores liv lige nu.

Jeg tror man virkelig skal føle efter og ikke lade det gå op i at være praktisk, udelukkende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes, det giver god mening at lave plus/minus, det gjorde jeg også et par gange inden vi startede :)

Min far var 38, da han fik mig, og det har jeg aldrig været ked af, men jeg kan godt forstå tanken - det er jo meget forskelligt, hvor frisk man er i sine 60'er-år.

Hvordan er det med plads hos jer (altså rum/kvadratmeter)? Den faktor synes jeg ikke har været oppe?

Og så vil jeg sige, vær ikke bange for at få en dreng ;) Det kan godt anbefales :D :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er 43 og ikke bekymret over sin alder. Jeg er 35 og okay med vores aldre, men ret hooked på, at det snart godt må lykkes med den baby, så vi ikke bliver endnu ældre...

Jeg kan nu godt se, at det kan give menig for jer ikke at vente akt fir længe, HVIS det er... :) Bare man har ressourcerne til de bærn man allerede har og ressourcer til det næste :)

Drenge er SKØNNE :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Efter min mening har vi resurserne til det! Vi spare åndssvagt mange penge på hver måned, og at de penge skulle bruges på vores liv og familie i stedet for (ikke alle selvfølgelig) synes jeg er en god investering

Hehe, jeg tænkte mest på det mentale og fysiske overskud - men det betyder bestemt også noget, at pengene er der, mest fordi at mangel på dem kan tære helt vildt.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER