Myliona

Hvad gør baby mindre?

9 indlæg i dette emne

Jeg tænker at hun jo "lever" af dig så jo flere sunde olier du får jo bedre. Og i øvrigt en god varieret kost, men det giver lidt sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, der er flere ting, der kan goere baby lidt lille... Noah var jo ogsaa lidt lille :) 

 

Jeg tog stofskiftemedicin for for lavt stofskifte, hvilket kan goere det. For lavt stofskifte ubehandlet kan goere det... 

 

Men ja, soerg for at leve sundt og faa sunde fedtstoffer. Rebecca Perssons bog har tips om mange spiseskefulde olivenolie og kokosolie og omega-3 olier om dagen, saa det er vaerd at overveje, hvor meget fedt, du rent faktisk faar og hvor det kommer fra. Koldpresset og oekosmoer. Mandler, valnoedder og avokado. En nem maade at faa sig en skefuld kokosolie, er at tilsaette den i kaffe eller te. Olivenolie paa salat eller med godt broed: lidt salt og olivenolie. Et par kapsler Omega-3 af god kvalitet(Nordic Naturals eller Eskimo, tror jeg, jeg ville overveje - tager selv den foerste). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Koffein er rigtig skidt for babyens vægt/strørrelse så at du har smidt colaen er bare super :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil bare lige indskyde, at du skal passe lidt på med tun pga kviksølvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan os være genetisk betinget at hun er lidt lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er super godt at du tænker over kosten når du er gravid. Det lyder til du får en fin og varieret kost. Når man er gravid så langt henne som dig har man brug for ca 350 ekstra kcal/dag for at dække sit og barnets energibehov. Din datter tærer på dine depoter og med mindre man har en decideret spiseforstyrrelse eller spiser en meget ensidig kost, påvirker dit fødeindtag ikke din datters størrelse. (Rygning påvirker naturligvis fostervægten negativt.)  Men som du skriver er en vægtafvigelse på  -14,6%  helt normalt. (Det er først når man kommer ned omkring  -23% at man kan tale om at det er på grænsen til at være unormalt) Så hun er langt fra den grænse :) Derfor - hvis du vil leve sundere så gør det endelig, det skader ikke - og gode olier er sundt. Men det er ikke sikkert det påvirker din datters vægt.

 

God graviditet fortsat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER