Camillat

Render ud og ind ved putning

32 indlæg i dette emne

Ja, det er begyndt med at jeg rendte frem og tilbage ved putning til lur over middag, hvor jeg nu to gange har testet, om det handlede om at Noah ikke laengere har brug for lur. Men han bliver simpelthen alt, alt for traet og begynder at graede og vaere meget ked af det ved 17-tiden, saa han kan ikke undvaere lur. Saa jeg sidder nu derinde og han falder i soevn meget hurtigt. 

 

Nu render han saa frem og tilbage i aften - og det helvede orker jeg sgu ikke... Jeg vil helst undgaa at sidde derinde hver gang og indtil han sover baade middag og aften, PLUS, jeg er oftest den, der putter til allle lure, aftener, i og med at M arbejder... 

 

Hvordan goer man saa? Er det ind og ud 50-100 gange indtil barn overgiver sig? 

 

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aj, og M, som tilfaedligvis ikke arbejder i aften, sagde: Jeg kan da ikke sidde derinde i en time! 

 

Mit svar: Kan jeg saa det?

 

Saa luntede han derind igen, men han gider da heller ikke sidde der og glo i en time... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi brugte denne metode:

 

1. gang hun kom ud: "Du skal sove skat" og så følge hende ind i sengen igen med et "godnat".

2. gang hun kom ud: Følger hende ind uden lyd "godnat" og ud.

3. gang hun kom ud: Følger hende ind uden lyd, siger heller ikke godnat.

 

Efterfølgende gange gentages til hun faldt i søvn.

Vi har kun været ude for at skulle gøre dette 2-3 gange, siden hun kom i junior-seng (ved 1,5 år)

 

I kan lige så godt vænne jer til gentagelserne nu, for det vil være i alting senere hen også ( :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi brugte denne metode:

 

1. gang hun kom ud: "Du skal sove skat" og så følge hende ind i sengen igen med et "godnat".

2. gang hun kom ud: Følger hende ind uden lyd "godnat" og ud.

3. gang hun kom ud: Følger hende ind uden lyd, siger heller ikke godnat.

 

Efterfølgende gange gentages til hun faldt i søvn.

Vi har kun været ude for at skulle gøre dette 2-3 gange, siden hun kom i junior-seng (ved 1,5 år)

 

I kan lige så godt vænne jer til gentagelserne nu, for det vil være i alting senere hen også ( :P )

 

Ork, vi er skam ikke imod gentagelserne, men det var mere, om det er at sidde derinde, lidt mod min vilje(og lyst), eller om det kan lykkes med gentagelserne, for han er en staedig lille en, der kan rende frem og tilbage virkelig mange gange. Men tak for din beskrivelse af fremgangsmaade, for den virker til at vaere i overensstemmelse med mit temperament. M bliver jo ret sur i det og saadan synes jeg ikke, det boer vaere, naar man skal i seng(selvom jeg saa godt kan syde lidt indvendigt, men tager nogle gode vejrtraekninger, hi hi) . 

 

Jeg hoerer gerne flere erfaringer og succeshistorier  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige rykket rundt på ABs værelse, hvilket betyder at hun nu kan nå stikkontakten fra sengen og en af sine reoler. Hun er stadig i tremmeseng, men om 1-2 uger bliver det junior.

De første par aftner tændte hun lyset konstant og sad bare og legede. Det kunne hun blive ved med at gøre til 22.30 ca.! Alt alt for sent...

I fredags (da jeg endelige fattede at sammenligne det med, når hun kan stå ud af sengen igen og igen) gik jeg ind og slukkede lyset hver gang og sagde bare "godnat skat" og gik ud. I går tændte hun kun lyset én enkelt gang og sov 20.15 og i dag tændte hun det slet ikke.

 

Oveni det har jeg forklaret hende, at når hun er puttet er det sengetid og hun skal blive liggende og slappe af. Jeg siger aldrig at hun skal sove, for det kan jeg heller ikke altid selv lige med det samme..

 

Anyway, jeg har tænkt mig at bruge samme princip, når hun kan stå ud af sengen. Følge hende stille og roligt tilbage og kun sige det højst nødvendige og helst kun "godnat skat" eller noget lignende..

 

Det er jo en kæmpe fristelse, når de pludselig kan gå ud.! Den skal de nok lige vænne sig til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville personligt aldrig sidde derinde i en time eller det der ligner. Jeg ville gå ud og så ind med barnet indtil barnet "lærer" at selvom det sover i juniorseng så er princippet i at sove det samme som før.

 

Men vi har aldrig haft de problemer eller det der ligner, så det er svært for mig at give personlige erfaringer.

 

 

 

I bund og grund tror jeg på at at det er vigtigt at finde en metode/tilgang som børn og forældre kan leve med hver dag og på sigt. Børn er vanedyr og elsker når tingene går efter det samme hver dag, og derfor bliver vaner hurtigt meget indgroet. Det skal man derfor tænke på når man sidder ved sine børn 1 time eller lignende ind imellem.

 

Det er fint hvis det fungerer for forældrene og de synes om det. Lidt ligesom at samsove. FINT hvis det er det man vil som familie. MEN kom ikke og smid børnene ud af soveværelset når de bliver 3 år og fylder for meget, fordi det så passer mor og far.....Det er super egoistisk i mine verden.

 

Hvis man træffer et valg må man stå ved det.

 

Derfor tænker jeg altid over "på lang sigt", når jeg træffer nogle valg i forbindelse med Anna.

 

Vi har den samme putterutine herhjemme. Den tager ca. 30 min., og det er tydeligt at Anna har brug for den kontinuitet i sin hverdag. Ligesom med så mange andre ting. Hvis jeg begyndte at skære godnathistorie og sang fra, så ville hun blive oprigtigt ked af det. SÅ derfor har vi indarbejdet en putterutine vi alle er glade for og kan trives med :)

 

 

SÅ kort og godt. Hvis planen er at han skal sove selv - og falde i søvn selv, så er det det i skal gå efter = så skal i ikke sidde derinde i en time.

 

Så må i rende og tage det sure arbejde, indtil den nye vane er etableret :)

 

Forklar ham putterutinen, og at han skal falde i søvn selv, og ikke løbe ud i stuen! Hvis han vil jer noget, kan han kalde på jer, men skal blive i sengen. Det er vigtigt at gøre det konkret, men stadig forklare ham tingene, nu hvor det har ændret sig.

 

 

 

 

Mit bedste bud......Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige rykket rundt på ABs værelse, hvilket betyder at hun nu kan nå stikkontakten fra sengen og en af sine reoler. Hun er stadig i tremmeseng, men om 1-2 uger bliver det junior.

De første par aftner tændte hun lyset konstant og sad bare og legede. Det kunne hun blive ved med at gøre til 22.30 ca.! Alt alt for sent...

I fredags (da jeg endelige fattede at sammenligne det med, når hun kan stå ud af sengen igen og igen) gik jeg ind og slukkede lyset hver gang og sagde bare "godnat skat" og gik ud. I går tændte hun kun lyset én enkelt gang og sov 20.15 og i dag tændte hun det slet ikke.

 

Oveni det har jeg forklaret hende, at når hun er puttet er det sengetid og hun skal blive liggende og slappe af. Jeg siger aldrig at hun skal sove, for det kan jeg heller ikke altid selv lige med det samme..

 

Anyway, jeg har tænkt mig at bruge samme princip, når hun kan stå ud af sengen. Følge hende stille og roligt tilbage og kun sige det højst nødvendige og helst kun "godnat skat" eller noget lignende..

 

Det er jo en kæmpe fristelse, når de pludselig kan gå ud.! Den skal de nok lige vænne sig til...

 

Godt saa, jamen, det er ogsaa det, jeg vil goere imorgen. Jeg har jo indtil videre slet ikke haft boevl med at putte om aftenen, bare koert efter samme rutine som altid med faste tide og raekkefoelge og saa har han klaret det til UG at falde i soevn selv, saa vi ved, han kan. Det var saa det med eftermiddagen, hvor han ikke ville falde i soevn, men ikke kan undvaere, hvor det oprigtigt tager 5 minutter derinde, saa sover han. Det ER da en fristelse, men eftersom det ikke har vaeret noget at taenke over foer lige i aften, saa... 

 

 

Jeg ville personligt aldrig sidde derinde i en time eller det der ligner. Jeg ville gå ud og så ind med barnet indtil barnet "lærer" at selvom det sover i juniorseng så er princippet i at sove det samme som før.

 

Men vi har aldrig haft de problemer eller det der ligner, så det er svært for mig at give personlige erfaringer.

 

 

 

I bund og grund tror jeg på at at det er vigtigt at finde en metode/tilgang som børn og forældre kan leve med hver dag og på sigt. Børn er vanedyr og elsker når tingene går efter det samme hver dag, og derfor bliver vaner hurtigt meget indgroet. Det skal man derfor tænke på når man sidder ved sine børn 1 time eller lignende ind imellem.

 

Det er fint hvis det fungerer for forældrene og de synes om det. Lidt ligesom at samsove. FINT hvis det er det man vil som familie. MEN kom ikke og smid børnene ud af soveværelset når de bliver 3 år og fylder for meget, fordi det så passer mor og far.....Det er super egoistisk i mine verden.

 

Hvis man træffer et valg må man stå ved det.

 

Derfor tænker jeg altid over "på lang sigt", når jeg træffer nogle valg i forbindelse med Anna.

 

Vi har den samme putterutine herhjemme. Den tager ca. 30 min., og det er tydeligt at Anna har brug for den kontinuitet i sin hverdag. Ligesom med så mange andre ting. Hvis jeg begyndte at skære godnathistorie og sang fra, så ville hun blive oprigtigt ked af det. SÅ derfor har vi indarbejdet en putterutine vi alle er glade for og kan trives med :)

 

 

SÅ kort og godt. Hvis planen er at han skal sove selv - og falde i søvn selv, så er det det i skal gå efter = så skal i ikke sidde derinde i en time.

 

Så må i rende og tage det sure arbejde, indtil den nye vane er etableret :)

 

Forklar ham putterutinen, og at han skal falde i søvn selv, og ikke løbe ud i stuen! Hvis han vil jer noget, kan han kalde på jer, men skal blive i sengen. Det er vigtigt at gøre det konkret, men stadig forklare ham tingene, nu hvor det har ændret sig.

 

 

 

 

Mit bedste bud......Kram

 

Tak! Jeg vil personlig heller ikke sidde derinde i en time... Og naar vi nu ved, at han sagtens kan falde i soevn selv, saa giver det ikke mening at begynde at sidde der og blomstre!  Jeg husker tydeligt den tid, jeg havde puttehelvede med ham mellem 3 og 6 maaneder og det vil jeg ikke tilbage i og der sad jeg jo saa hos ham i endnu 4 maaneder! Men nu er jeg ogsaa klogere og meget mere sikker paa mig selv som mor. . 

 

Vores dag og rutiner har vaeret de samme idag, men han fik ikke ret meget aftensmad, fordi hans bedsteforaeldre havde givet ham popcorn lidt i spisetid  :prik Vi startede med at putte lidt tidligere, for Noah var virkelig traet og pyller, men hvilket nok gav bagslag. Jeg er jo noget saa enig i rutiner og ved, hvor meget det betyder for baade Noah og jeg, at der er styr paa dem. Og jo lettere synes jeg ogsaa, det er at traede ud af dem en enkelt gang, for hurtigt at traede ind i dem igen :)

 

Indtil videre har det ikke givet problemer med frihedsseng og derfor er det vigtigt for mig at finde en klar overbevisning og metode, saa jeg kan foelge den imorgen, hvis det viser sig at vaere mere end en engangsforestilling. 

 

Det sure arbejde it is, som det er foreslaaet ovenfor. Og saa vil jeg indbygge fast bad hver aften indtil der er god ro og orden, hvilket jeg har eminent gode erfaringer med i forbindelse med putning  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillaegsspoergsmaal: 

 

Hvor meget lys har jeres boern taendt ved putning? Slukker I det siden eller er det taendt hele natten? 

 

Hvilken lampe er det helt konkret, hvis I har lys? 

 

For Noah er begyndt at ville sove med lys taendt og lyskaeden paa vaerelset synes vi giver for meget lys til en hel nat. Han har saa en kanin med batteri, men den er han ikke hel tilfreds med alene... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bella sover med lyskæde, dem hvor man selv ka blande kugle farverne. Så har vi bare valgt de farver der giver et helt dæmpet roligt lys. Den er tændt hele natten.

De sidste to aftner har hun dog bedt om at døren står på klem, så hun har åbenbart brug for mere lys til at falde i søvn og evt at ku høre os bedre. Ved ik lige, om det blot er en kort fase, det vil tiden vise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger lige med her, da vi har brugt to mdr med følge ind metoden. Altså påtale første gang og så følge ind alle de andre gange. Et eller andet må jeg gøre forkert når det ikke er lært.

Pt bruger vi at sidde ved hende og på en uge er vi gået fra at det tog 2~3 timer før hun sov til fra 15~45 min.

Så jeg suger lige med på din tråd hvis det er ok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillaegsspoergsmaal: 

 

Hvor meget lys har jeres boern taendt ved putning? Slukker I det siden eller er det taendt hele natten? 

 

Hvilken lampe er det helt konkret, hvis I har lys? 

 

For Noah er begyndt at ville sove med lys taendt og lyskaeden paa vaerelset synes vi giver for meget lys til en hel nat. Han har saa en kanin med batteri, men den er han ikke hel tilfreds med alene... 

 

Anna har en Happy light lyskæde med mørke farver, så den giver dæmpet lys. Den er tændt hele natten. Førhen var det nok, men nu vil hun gerne have mere lys tændt, så vores indbyggede spots i loftet kan skrues helt ned, så de giver et meget meget svagt lys i hele værelset.

 

Det sover hun med hele natten, fordi jeg ikke bryder mig om, at hun skal vågne op om natten og der er helt mørkt.

 

Jeg kan godt forstå, at nogle børn er bange for mørket, og har brug for at kunne se tingene hvis de vågner op for at finde en sut ect.

 

Desuden går Anna selv ind til os om morgenen, så der har hun brug for at kunne finde ud af sengen og hen til døren, da vi har mørklægningsgardiner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følger lige med her, da vi har brugt to mdr med følge ind metoden. Altså påtale første gang og så følge ind alle de andre gange. Et eller andet må jeg gøre forkert når det ikke er lært.

Pt bruger vi at sidde ved hende og på en uge er vi gået fra at det tog 2~3 timer før hun sov til fra 15~45 min.

Så jeg suger lige med på din tråd hvis det er ok

 

Jeg forstår ikke helt konceptet i, at man ikke må forklare hvorfor de skal sove i eget værelse de andre gange? Hvad er argumentet? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke helt konceptet i, at man ikke må forklare hvorfor de skal sove i eget værelse de andre gange? Hvad er argumentet? :)

Vi prøver såmænd bare at nøjes med at sige godnat og evt trøste, hvis det er, for det virkede som om hun troede det var en slags leg, når vi prøvede at forklare/sige at hun skulle sove :)

Fx siger vi "nu skal du sove, ind i seng"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa har en Barbapapa vågelampe (mener den er fra Lumilove) som er tændt hele natten (den er på genopladelige batterier, så den bliver svagere som natten går). Det fungerer fint.

Jeg tror også på ind-ud-metoden. Den har vi også brugt med succes ved Filippa.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har en Happy light lyskæde med mørke farver, så den giver dæmpet lys. Den er tændt hele natten. Førhen var det nok, men nu vil hun gerne have mere lys tændt, så vores indbyggede spots i loftet kan skrues helt ned, så de giver et meget meget svagt lys i hele værelset.

Det sover hun med hele natten, fordi jeg ikke bryder mig om, at hun skal vågne op om natten og der er helt mørkt.

Jeg kan godt forstå, at nogle børn er bange for mørket, og har brug for at kunne se tingene hvis de vågner op for at finde en sut ect.

Desuden går Anna selv ind til os om morgenen, så der har hun brug for at kunne finde ud af sengen og hen til døren, da vi har mørklægningsgardiner ;)

Ved du tilfældigvis om det er noget aldersrelateret med mere tændt lys?

AB vil have døren på klem nu, så der er mere lys.. Happy Lights har ellers også være nok indtil nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du tilfældigvis om det er noget aldersrelateret med mere tændt lys?

AB vil have døren på klem nu, så der er mere lys.. Happy Lights har ellers også være nok indtil nu..

Ja, mellem 2 og 3 års alderen begynder børn at kunne "registrere" drømme og mareridt. De kan reflektere dybere og de er bevidste omkring det. Derfor vågner de oftere om natten pga drømme og kan desuden udvikle mørkeræd.

Det er meget naturligt og det er vigtig at anerkende de følelser barnet har og tage mareridt alvorligt. Derfor kan ekstra lys være et behov for en periode. Døren på klem/ åben ligeså :)

Jeg kan tale af egen erfaring for jeg har lidt utrolig meget af mareridt da jeg var barn og ung. Det er skræmmende og kam være invaliderende for nattesøvnen.

Men det handler om at der er tryghed når man vågner og at man lærer at det blot er drømme og at man godt kan sove videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, mellem 2 og 3 års alderen begynder børn at kunne "registrere" drømme og mareridt. De kan reflektere dybere og de er bevidste omkring det. Derfor vågner de oftere om natten pga drømme og kan desuden udvikle mørkeræd.

Det er meget naturligt og det er vigtig at anerkende de følelser barnet har og tage mareridt alvorligt. Derfor kan ekstra lys være et behov for en periode. Døren på klem/ åben ligeså :)

Jeg kan tale af egen erfaring for jeg har lidt utrolig meget af mareridt da jeg var barn og ung. Det er skræmmende og kam være invaliderende for nattesøvnen.

Men det handler om at der er tryghed når man vågner og at man lærer at det blot er drømme og at man godt kan sove videre.

Det giver god mening, tak. AB drømmer meget for tiden og kan snakke om det flere gange i løbet af dagen.

 

Og undskyld "afbrydelsen" i din tråd Camillat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver god mening, tak. AB drømmer meget for tiden og kan snakke om det flere gange i løbet af dagen.

 

Og undskyld "afbrydelsen" i din tråd Camillat :)

Ja, Anna taler også om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bella sover med lyskæde, dem hvor man selv ka blande kugle farverne. Så har vi bare valgt de farver der giver et helt dæmpet roligt lys. Den er tændt hele natten.

De sidste to aftner har hun dog bedt om at døren står på klem, så hun har åbenbart brug for mere lys til at falde i søvn og evt at ku høre os bedre. Ved ik lige, om det blot er en kort fase, det vil tiden vise.

 

Ok, jeg maa finde saadan en - evt. happy lights og saa de daempede farver... Jeg er meget aaben overfor lys og lyde, men jeg tror at det megen lys vaekker ham lidt tidligt og i saa fald lidt for meget, hvis det giver mening. 

 

Jeg følger lige med her, da vi har brugt to mdr med følge ind metoden. Altså påtale første gang og så følge ind alle de andre gange. Et eller andet må jeg gøre forkert når det ikke er lært.

Pt bruger vi at sidde ved hende og på en uge er vi gået fra at det tog 2~3 timer før hun sov til fra 15~45 min.

Så jeg suger lige med på din tråd hvis det er ok

 

Det er det, jeg kunne frygte, men nu vaelger jeg at lade vaere ;) 

 

Min soesters den yngste er ret staedig med hensyn til putning og de skal nu sidde hos hende, men det hjalp vildt meget at hun kom i BH og droppede middagsluren. de skal saa have hende puttet senest 18:45 og hun falder i det midnste hurtigt i soevn, ellers er hendes puttevindue lukket og den bliver 21:30, foer det aabner igen. 

 

Anna har en Happy light lyskæde med mørke farver, så den giver dæmpet lys. Den er tændt hele natten. Førhen var det nok, men nu vil hun gerne have mere lys tændt, så vores indbyggede spots i loftet kan skrues helt ned, så de giver et meget meget svagt lys i hele værelset.

 

Det sover hun med hele natten, fordi jeg ikke bryder mig om, at hun skal vågne op om natten og der er helt mørkt.

 

Jeg kan godt forstå, at nogle børn er bange for mørket, og har brug for at kunne se tingene hvis de vågner op for at finde en sut ect.

 

Desuden går Anna selv ind til os om morgenen, så der har hun brug for at kunne finde ud af sengen og hen til døren, da vi har mørklægningsgardiner ;)

 

Tak, jeg kigger efter den eller lignende, for de er nemlig et hyggeligt lys. Jeg er som skrevet ovenfor aaben for nattelys, men nu havde jeg ogsaa selv natlys taendt som barn og havde mange mareridt - og gik i soevne. Jeg kan godt forstaa behovet og saa kan han jo selv nappe en taar vand og finde sig til rette med sut og Ninne, hvis der er lys. Det er hellert ikke rart  for mig ikke at kunne orientere mig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa har en Barbapapa vågelampe (mener den er fra Lumilove) som er tændt hele natten (den er på genopladelige batterier, så den bliver svagere som natten går). Det fungerer fint.

Jeg tror også på ind-ud-metoden. Den har vi også brugt med succes ved Filippa.

 

Tak, jeg har lige haft en succesoplevelse med ind og og  :loveshower

 

Ja, mellem 2 og 3 års alderen begynder børn at kunne "registrere" drømme og mareridt. De kan reflektere dybere og de er bevidste omkring det. Derfor vågner de oftere om natten pga drømme og kan desuden udvikle mørkeræd.

Det er meget naturligt og det er vigtig at anerkende de følelser barnet har og tage mareridt alvorligt. Derfor kan ekstra lys være et behov for en periode. Døren på klem/ åben ligeså :)

Jeg kan tale af egen erfaring for jeg har lidt utrolig meget af mareridt da jeg var barn og ung. Det er skræmmende og kam være invaliderende for nattesøvnen.

Men det handler om at der er tryghed når man vågner og at man lærer at det blot er drømme og at man godt kan sove videre.

 

Aah, det er bare ikke rart at taenke tilbage paa mareridt og natteroderi som barn... Det er saa vigtigt for mig, at Noah ikke er utryg, naar han vaagner, men derfor vil jeg ogsaa gerne have lidt forksellige muligheder for at regulere lyset hos ham... 

 

Det giver god mening, tak. AB drømmer meget for tiden og kan snakke om det flere gange i løbet af dagen.

 

Og undskyld "afbrydelsen" i din tråd Camillat :)

 

Det er ok ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille eftermiddagsopdatering :) 

 

Jeg talte med Noah, foer jeg puttede ham til lur nu her. Jeg fortalte ham, at han er stor og derfor har faaet en seng, han selv kan tsaa ind og ud af. Men ogsaa, at han ikke bare maa staa ud af den, saa nu skal han blive liggende i sin seng og han maa gerne kalde paa mig, hvis han har brug for mig. Og saa fortalte jeg ham, at jeg ikke vil sidde inde hos ham, for han er stor og dygtig til selv at falde i soevn. Men at jeg elsker ham rigtigt meget og er lige ude i stuen. 

 

Saa puttede jeg ham. Og han kom ud igen de foerste 8 gange i hvert fald, foer han overgav sig og faldt i soevn - selv  :yay

 

Det gav jo god mening ikke at sidde der nu her i eftermiddag, naar jeg ikke vil sidde der i aften. Jeg naaede ikke engang at blive traet af ham, for det er jo mig selv, der har skabt en vane med at sidde derinde, saa det skal han have lov at finde sig til rette med, at jeg ikke goer. Dejligt - jeg er sikker paa at jeres opbakning og min overbevisning goer saa meget  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille eftermiddagsopdatering :)

 

Jeg talte med Noah, foer jeg puttede ham til lur nu her. Jeg fortalte ham, at han er stor og derfor har faaet en seng, han selv kan tsaa ind og ud af. Men ogsaa, at han ikke bare maa staa ud af den, saa nu skal han blive liggende i sin seng og han maa gerne kalde paa mig, hvis han har brug for mig. Og saa fortalte jeg ham, at jeg ikke vil sidde inde hos ham, for han er stor og dygtig til selv at falde i soevn. Men at jeg elsker ham rigtigt meget og er lige ude i stuen. 

 

Saa puttede jeg ham. Og han kom ud igen de foerste 8 gange i hvert fald, foer han overgav sig og faldt i soevn - selv  :yay

 

Det gav jo god mening ikke at sidde der nu her i eftermiddag, naar jeg ikke vil sidde der i aften. Jeg naaede ikke engang at blive traet af ham, for det er jo mig selv, der har skabt en vane med at sidde derinde, saa det skal han have lov at finde sig til rette med, at jeg ikke goer. Dejligt - jeg er sikker paa at jeres opbakning og min overbevisning goer saa meget  :loveshower

 

Det lyder bare rigtig godt!

 

Jeg synes det er en rigtig god samtale, du havde med ham der! Godt klaret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bare rigtig godt!

 

Jeg synes det er en rigtig god samtale, du havde med ham der! Godt klaret!

 

 

Tak :) 

 

Det var samme fremgangsmaade her til aften, bare en kort reminder og saa puttede M. M er mere hjemme i de her faa maaneder, saa Noah vil puttes af M. Som ventet stod han op flere gange, hvor jeg fulgte ham tilbage. Det stod paa 1/2 time, stensikkert fordi M er hjemme og Noah ved, at han kan traekke den laengere med M ;) Men M var standhaftig og Noah faldt i soevn selv, saa bravo, M ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol Smaa, skoenne vaesener  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen gode råd desværre men ville lige give et kram!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER