FruOvervejelse

Hjælp til at peppe nytår op?

20 indlæg i dette emne

Vi har besluttet at holde nytår hjemme alene, bare mig og min mand. Vi laver tre retters mad og køber gode drikkevarer. Jeg er dog bange for, at det bliver lidt for almindelig onsdag aften hjemme-agtigt. Er der nogen, der har nogen gode ideer til, hvad vi kan gøre/lave, så vi ikke havner på sofaen til ligegyldigt tv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det år vi var alene, tog vi fint tøj på, fik en fin drink og en lille hapser mens vi sad og så dronningens nytårstale, så så spiste vi 3 retters menu ved et pyntet bord.

Vi havde så købt en sæson af en serie som vi så om aftenen og hyggede med saltstænger og Chips. (Vi havde også overvejet at købe et nyt brætspil)

Så så vi 90 års fødselsdagen, og sprang ned fra sofaen sammen kl 12 og kyssede godt nytår og skålede i champagne, hvorefter vi gik ud på terrassen og kiggede på fyrværkeri.

Inde igen fik vi en nytårspølse med brød.

Så gik vi i seng ;)

Det var simpelthen en af mit livs hyggeligste nytårsaftner, og det føles på ingen måde "fladt" eller kedeligt.... :Loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også holdt nytår alene, hvor vi bare hyggede os. God 3-retters mad, hygge hele aftenen, et glas bobler kl. 12, og så i seng. Det var bestemt ikke dårligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har holdt nytår alene hjemme de sidste 2 år og gør det igen i år. Jeg er KÆMPE fan!

 

Vi tager også lidt pænt tøj på og drikker bobler til dronningens nytårstale. Vi får mad udefra - sidste år og i år fra Cofoco. 3 retter man nemt kan varme og anrette selv. I år og har vi også bestilt en børnemenu til Anna.

 

Anna bliver puttet omkring kl. 20. Sidste år sad vi og snakkede over spisebordet med rødvin i et par timer, så så vi et par afsnit af en serie mens vi lå på en madras på gulvet, så knaldede vi (:blush) og nåede det lige, inden vi så rådhusklokkerne til midnat, drak lidt flere bobler, gik ud og fyrede vores 4-5 raketter af og så gik vi i seng.

 

Jeg har altid synes nytårsaften er lidt overvurderet, men jeg er tosset med hjemme-hygge-nytår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har holdt nytår alene hjemme de sidste 2 år og gør det igen i år. Jeg er KÆMPE fan!

Vi tager også lidt pænt tøj på og drikker bobler til dronningens nytårstale. Vi får mad udefra - sidste år og i år fra Cofoco. 3 retter man nemt kan varme og anrette selv. I år og har vi også bestilt en børnemenu til Anna.

Anna bliver puttet omkring kl. 20. Sidste år sad vi og snakkede over spisebordet med rødvin i et par timer, så så vi et par afsnit af en serie mens vi lå på en madras på gulvet, så knaldede vi (:blush) og nåede det lige, inden vi så rådhusklokkerne til midnat, drak lidt flere bobler, gik ud og fyrede vores 4-5 raketter af og så gik vi i seng.

Jeg har altid synes nytårsaften er lidt overvurderet, men jeg er tosset med hjemme-hygge-nytår :)

Vi er så meget på den her i år! :P Vi spiser forret med Theodor og tager så resten når han er kommet i seng. Jeg skal så meget have en lille skid på, og var det ikke fordi vi mangler gardiner i stuen, havde jeg satset på et knald på sofaen. Vi må gå i soveværelset så ;)

Vi har nu også før fejret nytår bare os to. God mad og vin, bobler og pænt tøj gør tricket, synes jeg. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt med så mange svar :)

Sidste år havde jeg allermest lyst til nytår, som I beskriver. I år er jeg jo gravid og derfor ædru, måske er det det, der bekymrer mig :chin: Jeg synes, det er lidt mærkeligt, at jeg ikke skal have champagne, vin, øl og drinks. Må vist købe ind til nogle alkoholfri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt med så mange svar :)

Sidste år havde jeg allermest lyst til nytår, som I beskriver. I år er jeg jo gravid og derfor ædru, måske er det det, der bekymrer mig :chin: Jeg synes, det er lidt mærkeligt, at jeg ikke skal have champagne, vin, øl og drinks. Må vist købe ind til nogle alkoholfri :)

Herhjemme får vi altid kun alkoholfrit, da manden har en sygdom der gør at han danner naturlig antabus i kroppen.. Så det er slet ikke så slemt .. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt nytår alene for et par år siden og det er en af de bedste nytårsaftener ever.

Med fint tøj, lækker mad osv. Det var mega romantisk.

I år skal vi også være alene og vi har snakket om at gå i den totalt modsatte grøft og holde pyjamas party

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at købe "bezzerwizzer 2014" til at hygge med? Det er i hvert fald oplagt. Vi hygger altid lidt ekstra over et spil. Tv gør vi til hverdag, spil er ferie! Og så snakker man mere fordi det giver anledning til samtale emner man normalt ikke "bare lige" får vendt!

Mht drinks/bobler så er hyldeblomst saft blandet op med danskvand et udemærket (læs: lækkert) alternativ til champagne.

Chokolade fondu til dessert er altså også pænt lækkert ;)

Hvis vi var alene ville vi:

Dække bordet efter alle nytårskunstens regler

Spise hapsere til nytårstalen.

tænde radioen i stedet for tv'et

med bordbomber, serpentiner, knallerter og rysler.

Spise enten forret, hovedret og dessert ELLER lave et lille italiensk tapas bord.

Tage Mie med ud og fyre lidt krudt af

Putte Mie til normal tid.

Spille spil evt med snacks hvis vi kan spise det.

Tænde fjernsynet til 90års fødselsdag og rådhusklokkerne

Se fyrværkeri

Slutte af med et nytårsknald :hump ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et par spil jeg vandt herinde engang - kompromis hedder det... Det er et fantastisk spil, hvor man virkelig kan få dejlige og gode samtaler :) vi lærer altid noget nyt om hinanden :)

Udover det, så har jeg fx i år købt ekstra pynt til drinks, masser af farvede drikke og skal bare gå all-in på det! Sidst jeg var gravid en nytårsaften gjorde jeg det samme, og ja.. Med en paraply i en pyntet drink kan man jo ikke andet end være i festhumør!

Jeg havde også overvejet at holde det alene hjemme, men min kæreste ville gerne ud så det blev ved mine forældre med min gravide søster og hendes mand :) mændene skal drikke og vi skal lave lækre alkoholfrit ;)

Jeg ville ELSKE at sidde alene på altanen med min kæreste, tæpper og levende lys og se fyrværkeri.. Måske endda bare med en kop varm kakao :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at købe "bezzerwizzer 2014" til at hygge med? Det er i hvert fald oplagt. Vi hygger altid lidt ekstra over et spil. Tv gør vi til hverdag, spil er ferie! Og så snakker man mere fordi det giver anledning til samtale emner man normalt ikke "bare lige" får vendt!

Mht drinks/bobler så er hyldeblomst saft blandet op med danskvand et udemærket (læs: lækkert) alternativ til champagne.

Chokolade fondu til dessert er altså også pænt lækkert ;)

Hvis vi var alene ville vi:

Dække bordet efter alle nytårskunstens regler

Spise hapsere til nytårstalen.

tænde radioen i stedet for tv'et

med bordbomber, serpentiner, knallerter og rysler.

Spise enten forret, hovedret og dessert ELLER lave et lille italiensk tapas bord.

Tage Mie med ud og fyre lidt krudt af

Putte Mie til normal tid.

Spille spil evt med snacks hvis vi kan spise det.

Tænde fjernsynet til 90års fødselsdag og rådhusklokkerne

Se fyrværkeri

Slutte af med et nytårsknald :hump ;)

Italiensk tapas alligvel :p hehe :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Italiensk tapas alligvel :p hehe :kiss

Haha - det tænkte jeg også :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været alene hjemme et par år hvor vi har spist lækker mad, drukket dyr champagne og spillet brætspil til den lyse morgen, stille, roligt og hyggeligt... I år skal vi holde sammen med et enkelt vennepar og det bliver også bare helt nede på jorden, ingen af os gider det helt store festhalløj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Italiensk tapas alligvel :p hehe :kiss

Jeps tapas bare med overvejende italienske specialiteter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps tapas bare med overvejende italienske specialiteter ;)

Så er vi vel mere over i noget antipasto..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi vel mere over i noget antipasto..

Sikkert :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal være alene hjemme, bare os tre... Vi skal have lækkert mad, 3 retter eller tapas - derudover skal vi nyde børnechampagne og hygge med mindstemusen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres inputs! :yay

Jeg har ledt og ledt efter Kompromis-spillet, men uden held. Vi laver 7-kamp herhjemme i stedet, altså med de spil, vi plejer at spille; yatzy, uno osv.

Vi skal have hapsere med humus og quacamole til nytårstalen, kammuslinger til forret, fondue til hovedret og nøddekurve til dessert. Så bliver det ikke mere halvfemser ;)

Jeg har købt ind til alkoholfri Pina colada, børnechampagne og forskellige sodavand samt kildevand.

Når kl slår 12, går vi en tur rundt i kvarteret og ser fyrværkeri. Vi har også selv købt lidt.

Til natmad skal vi have hotdogs.

Jeg tror på, vi nok skal få en dejlig aften, selvom jeg havde en tudetur i Bilka over manglende alkohol :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder hjemme i år og vi starter dagen ud med:

Lækker morgenmad i overskuddets tegn.

. Et fællesbad - hele familien under bruseren :)

. Derefter en gåtur, hvor vi snakker om året der gik og får en masse frisk luft i lungerne, inden krudtet ødelægger det.

. Hjem og hygge godt om børnene.

. Rydde lidt op inden maden skal laves.

. Se/høre Dronningens nytårstale og skåle i rød sodavand.

. J går igang med madlavningen og jeg gør børn og mig selv klar.

. Jeg dækker et festligt bord, sammen med Maliva.

. Vi spiser og bagefter hygger vi med at trække knallerter osv.

. Måske går vi en tur igen.

. Børnene puttes ved 20/21 tiden.

. J og jeg tager nok et enkelt glas et-eller-andet og så ser vi hvad aftenen bringer :)

 

Vi ved ikke om børnene skal vækkes ved midnat - der ser vi hvad der føles for. :)

Stille og roligt og.. faktisk rigtig hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder hjemme i år og vi starter dagen ud med:

. Lækker morgenmad i overskuddets tegn.

. Et fællesbad - hele familien under bruseren :)

. Derefter en gåtur, hvor vi snakker om året der gik og får en masse frisk luft i lungerne, inden krudtet ødelægger det.

. Hjem og hygge godt om børnene.

. Rydde lidt op inden maden skal laves.

. Se/høre Dronningens nytårstale og skåle i rød sodavand.

. J går igang med madlavningen og jeg gør børn og mig selv klar.

. Jeg dækker et festligt bord, sammen med Maliva.

. Vi spiser og bagefter hygger vi med at trække knallerter osv.

. Måske går vi en tur igen.

. Børnene puttes ved 20/21 tiden.

. J og jeg tager nok et enkelt glas et-eller-andet og så ser vi hvad aftenen bringer :)

Vi ved ikke om børnene skal vækkes ved midnat - der ser vi hvad der føles for. :)

Stille og roligt og.. faktisk rigtig hyggeligt :)

Lyder som om I har en skøn dag foran jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER