Bamse&Kylling

Opbevaring af frugt

13 indlæg i dette emne

Ja, hvordan opbevarer I jeres frugt?

Jeg ved ik, hvad der skal på køl, hvad der må ligge sammen, hvad der hurtigt bliver dårligt af at ligge sammen osv.?! Hjælp!

Husker det ikke som et problem i det gamle hus, men efter vi er flytter ligger det bare på bordet og fylder grimt....

Jeg hader at sætte tænderne i et koldt æble eller koldt frugt generelt, så putter det aldrig på køl..

Hvad gør I andre?

Ved I, hvad der er korrekt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tomater står på køkkenbordet for sig selv. Evt. sammen med en avocado, der tages ud af køleskabet i tide til at blive moden til ønsket tid ;)

 

Bær opbevares i køleskabet i dertil indrettede beholdere.

 

Alt andet frugt ligger sammen i en kæmpe skål på køkkenbordet.

 

Se evt. den her KLIK :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, hvordan opbevarer I jeres frugt?

Jeg ved ik, hvad der skal på køl, hvad der må ligge sammen, hvad der hurtigt bliver dårligt af at ligge sammen osv.?! Hjælp!

Husker det ikke som et problem i det gamle hus, men efter vi er flytter ligger det bare på bordet og fylder grimt....

Jeg hader at sætte tænderne i et koldt æble eller koldt frugt generelt, så putter det aldrig på køl..

Hvad gør I andre?

Ved I, hvad der er korrekt?

Min mor har og har altid haft et svaleskab på omkring de 10-12 grader. Det var fantastisk til frugt!

Jeg har bananer og pærer i køleskabet (selvom jeg godt ved det må man ikke - men jeg kan bare SLET ikke fordrage modne bananer og bløde pærer). Vinduer har jeg oftest også på køl. Alt andet stor på bordet i frugtskåle. Bananer for sig og clementiner for sig.

Der er noget med at æbler/tomater/bananer er noget der ikke må ligge med noget andet. Men kan faktisk ikke huske hvad.

Tomater står på køkkenbordet (væk fra frugten) i en skål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En hurtig Google søgning frelste mig :)

Frugt som æbler, pærer og grønne bananer skal i separate poser, i køleskabet.

Mandariner vist nok også :unsure

Kiwi, gule bananer, vindruer, skal stå ude på køkkenbordet (stuetemp.)

Men jeg Googlede det og har opbevaret sådan siden - og min frugt er altid frisk :)

Hvis jeg ikke ønsker mine æbler kolde, tager jeg dem ud om morgenen og stiller dem i en separat pose, langt fra den anden frugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tomater står på køkkenbordet for sig selv. Evt. sammen med en avocado, der tages ud af køleskabet i tide til at blive moden til ønsket tid ;)

Bær opbevares i køleskabet i dertil indrettede beholdere.

Alt andet frugt ligger sammen i en kæmpe skål på køkkenbordet.

Se evt. den her KLIK :)

Super godt link :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tomater står på køkkenbordet for sig selv. Evt. sammen med en avocado, der tages ud af køleskabet i tide til at blive moden til ønsket tid ;)

Bær opbevares i køleskabet i dertil indrettede beholdere.

Alt andet frugt ligger sammen i en kæmpe skål på køkkenbordet.

Se evt. den her KLIK :)

Tak :)

Er der så slet ik noget frugt der hurtigt bliver modnet eller dårligt af at ligge sammen? Eller er det kun tomat og avocado der "påvirker" hinanden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har og har altid haft et svaleskab på omkring de 10-12 grader. Det var fantastisk til frugt!

Jeg har bananer og pærer i køleskabet (selvom jeg godt ved det må man ikke - men jeg kan bare SLET ikke fordrage modne bananer og bløde pærer). Vinduer har jeg oftest også på køl. Alt andet stor på bordet i frugtskåle. Bananer for sig og clementiner for sig.

Der er noget med at æbler/tomater/bananer er noget der ikke må ligge med noget andet. Men kan faktisk ikke huske hvad.

Tomater står på køkkenbordet (væk fra frugten) i en skål

Det var bananer og clementiner der har forvirret mig her i december :D Hvorfor er de dårlige for hinanden?

Synes det er forvirrende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var bananer og clementiner der har forvirret mig her i december :D Hvorfor er de dårlige for hinanden?

Synes det er forvirrende :D

Haha kan se jeg har skrevet bananer hvor jeg mente æbler. Men synes der er mange frugter der ikke spiller sammen. Derfor holder jeg det altid hver for sig.

Men bananer skulle være nogle syndere. Ligesom tomater. Clementiner mugner også hurtigt så bør ligge for sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var bananer og clementiner der har forvirret mig her i december :D Hvorfor er de dårlige for hinanden?

Synes det er forvirrende :D

Det jeg mener jeg fik at vide (kilde ukendt, kan ikke huske hvor, hvornår eller af hvem)

Appelsiner er oprindeligt en anden farve men bliver "gasset" med noget der gør dem orange (modnes) og den gas påvirker bananer så de modner for hurtigt! Det må også gælde klementiner. Æbler får vist også et eller andet gas men det er så de holder sig.

I hvert fald holder vi bare bananer for sig selv. Vi har også bare alt frugt på køkkenbordet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har alt i køleskabet, ups! Men har aldrig nogen problemer med min frugt eller grøntsager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke noget der tilsættes frugter, de bliver, alt efter frugt, transporteret i en bestemt atmosfære ( nogle slet ikke) men æbler danner ethylen som modner blandt andet bananer i rekordfart og derfor ikke må ligge sammen ( arbejder med transport af fødevarer der kræver nedkøling, derfor ved jeg det hehe)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bananer modner andre frugter og grøntsager. Derfor skal man altid lægge umodne avocadoer sammen med bananer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bananer og citrusfrugter i hver deres skål på køkkenbordet og æbler, pærer, melon, bær og lign i køleskabet fordi det så holder længere... Vi bor i Sverige hvor det meste købes efter vægt så køber kun små portioner så det passer med hvad vi får spist (jeg må kun spise et stykke frugt om dagen pga min PCOS)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER