Guest

Må man have hemmeligheder for hinanden?

17 indlæg i dette emne

I en anden tråd blev der snakket om at have hemmeligheder for sin partner, om man må have dette forum som et fristed? men tråden skal ikke handle om det men jeg er nysgerrig!

Hvordan ville du have det hvis din partner fandt herind og læste med?

Må man godt have hemmeligheder for hinanden?

Værsågod at diskutere i en sober tone selvfølgelig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det ville være træls hvis han læste mig over skulderen. Det er ikke noget jeg skjuler for ham, at jeg skriver herinde. Men gider ikke han læser med, og det respekterer han selvfølgelig :-) Han har så heldigvis ikke behov for at snage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt man må have hemmeligheder. Bare fordi vi er et par betyder det ikke at han skal vide alt. Og omvendt :)

Men der står intet herinde, som han absolut ikke må vide. Jeg har ingen hemmeligheder, som ikke tåler dagens lys :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke hemmeligheder herinde for min mand. Men jeg ville synes det var træls han læste med herinde. Jeg ser BK som mit frirum og vil gerne kunne have det for mig selv - lidt som en hobby. Jeg fortæller ham alligevel meget om, hvad der foregår herinde ;)

Andre hemmeligheder? :chin: Kun "ufarlige" er ok, altså man behøver jo ikke fortælle hinanden ALT, men man skal ikke holde noget hemmeligt, som kan gøre den anden ked mm. Ej, ammehjernen kan ikke rigtig formulere sig, så jeg stopper her :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortæller hinanden mere eller mindre alt hjemme hos os. Jeg kan ikke lide at holde noget hemmeligt. Heller ikke ligegyldige ting. Får jeg en hemmelighed at vide fra en veninde, holder jeg den. Ellers er der ikke nogle særlige hemmeligheder imellem os. Så vidt jeg ved ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det ville være træls hvis han læste mig over skulderen. Det er ikke noget jeg skjuler for ham, at jeg skriver herinde. Men gider ikke han læser med, og det respekterer han selvfølgelig :-) Han har så heldigvis ikke behov for at snage.

What she said :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det synes jeg godt man må :)

Jeg holder feks hemmeligt for min mand at jeg måler temperatur, tager æl teste og noterer hvornår vi har sex. Ikke at han ikke må vide det, men jeg ved han slapper mere af i lykkelig uvidenhed. Og jeg har det bedst med at måle temperatur og følge med i min cyklus. Så der synes jeg det giver mening at skjule noget for den anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen hemmeligheder udover gaver og overraskelser, som man jo får at vide senere..

Dog læser han ik med på BK, men det er ik hemmeligt, det jeg skriver. Og nogle gange spørger han, hvad jeg skriver eller svarer på og så får han det at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror godt Anders kunne blive såret over ting jeg havde skrevet herinde. Jeg bruger det som mit frirum, på samme måde som jeg ville bruge en veninde.

Jeg er nok også noget mere åben om nogle ting herinde spm jeg INGEN intentioner har om at dele med Anders. Hovedsageligt fordi han ikke GIDER høre om stort og småt, han kunne ikke være mere ligeglad med hvad der foregår herinde. Jeg fortæller spm TiaK heller intet om ÆL tests og cyklus. Han får præstations stress!

Jeg fortæller ikke hvad jeg har købt og hvor mange penge jeg bruger, jeg fortæller ikke nødvendigvis at jeg er træt af noget han gør, fordi han er bedre til at blive rettet af kvindelist i nogle situationer :p

Jeg træffer beslutninger som jeg ikke deler med ham. Fx om boligindretning.

Så hemmeligheder er det nok ikke nødvendigvis det hele men hverken han eller jeg har behov for at dele alt i vores liv! Vi tager selvf. De vigtige ting. Men når Anders er introvert og jeg ekstrovert så fungerer det bedst at jeg har andre end ham at gå til! Han sprudler ikke ligefrem af begejstring når jeg har noget at fortælle der er fedt, så der har jeg 3-4 veninder jeg i stedet bruger.

Men så er der jo også ting han aldrig kommer til at vide. Og som jeg faktisk ikke behøver at han ved!

Vi diskuterer ALDRIG politik!!! Og hvem jeg stemmer på får han ikke at vide! Det rager ikke ham ;)

Jeg ville faktisk blive stik hamrenes tosset hvis han læste med herinde! Det er mit frirum, noget han ikke skal stikke snuden i. Det er som nogen siger min hobby! Min "hønsegård".

Han har sit håndbold og skydning og det må jeg heller ikke stikke snuden i.

Jeg er bestemt heller ikke ønsket i hans mandehørms komsammen med vennerne, selvom hans venner er nogle skønne fyre jeg holder af og sagtens kunne hygge med, men det er HANS. Ligesom mine veninder er MINE og hvad vi snakker om er så ligegyldigt for vores mænd og vi hygger os bare på en anden måde når vi er sammen uden hankøn i syns- og hørevidde.

Min fødselsberetning tror jeg ikke han har læst, det har jeg ikke behov for, for han har sin egen oplevelse! Vi har selvfølgelig snakket om det men han ved da ikke alt om hvad der foregik i mig.

Så vi deler LANGT fra alt og har et skide godt forhold alligevel ;)

Jeg er ikke bange for at dele med Anders, ork! Vi har taget de grimme snakke og vi har været sure på hinanden men jeg er ikke bange for at miste for vi er så connectede, vi er et skide godt team af forskellighed. Vi har bare begge behov for hvert vores frirum, hvert vores liv i vores fælles liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det kommer an på hvordan man er, hvilket forhold man har, og hvilke "aftaler" man har :)

Jeg har enkelte (med tryk på enkelte) gange "luftet ud" omkring min mand herinde, og jeg har altid fortalt ham om det efterfølgende.

Vi har ikke hemmeligheder for hinanden, og jeg ser ikke BK som mit frirum (fra ham)..... Han er mit frirum :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen hemmeligheder for G. Bortset fra en. Jeg kom i starten af vores forhold til at lyve om noget pjat for at virke mere interessant. Ja ja, ved godt det er barnligt... Men nu er der gået så lang tid, og jeg kan ikke lide at indrømme det :oops.

 

Herinde må hun læse alt, jeg skriver. Undtagen denne tråd. I hvert fald indtil jeg en dag kryber til korset.... :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel noget, man aftaler i sit forhold. :) Jeg mener personligt ikke, at man kan tage det for givet i et parforhold, at man har "ret" til at have hemmeligheder, men det er jo bare ud fra mit billede af, hvad et parforhold er, og hvis man gensidigt er enige om, at man godt må, så tænker jeg at alt er i skønneste orden med det :)

Men det kommer nok også an på, hvordan man definerer hemmeligheder. Jeg mener ikke, at jeg har hemmeligheder overfor Brian, men jeg fortæller ham ikke alt. Jeg fortæller ham ikke hver eneste gang, jeg har skrevet herinde, at han er en spade. Jeg fortæller ham ikke, hvis jeg har været ude og lave nr 2 og heller ingen detaljer om farve/lugt/konsistens. Jeg fortæller ham ikke, hvis jeg spontant tænker "Ej ham der var egentlig ret lækker" om en i tv. Men det er ikke fordi, det er hemmeligt. Jeg ser det bare som filter. Og dét synes jeg, at man har ret (og måske på en måde pligt) til at have i et eller andet omfang i et parforhold.

Jeg tror, jeg tænker, at noget bliver en hemmelighed i det øjeblik, hvor jeg ville svare "Det må du ikke få at vide", hvis Brian spurgte. Og dét vil jeg gerne undgå, begge veje. Men han må gerne vide ovenstående ting, men han har ikke brug for at vide, og jeg har ikke brug for at fortælle. ;)

Mht. BK, så må han gerne læse med for min skyld, og han ved godt, at jeg kan finde på at brokke mig over ham herinde. Og vi har snakket lidt om, hvor grænsen går for, hvad jeg kunne finde på at fortælle. Men hvis han læser med i længere tid, så ville jeg forvente at han fortalte det, for ellers ville jeg opfatte det, som en hemmelighed, han havde for mig, tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er det ok, at have hemmeligheder overfor hinanden. Der skal være plads til, at man siger "det har jeg ikke lyst til at fortælle".

Hvis man holder noget for sig selv, fordi man ved at den anden bliver såret, så er det ikke så meget hemmeligheden, der er problemet, men det at man har gjort noget eller tænker noget sårende, der er problemet. Hvis jeg fx har været utro, og ikke fortæller det, så er problemet, at jeg har været utro, mere end det er, at jeg ikke fortæller det.

Hvis det er en hemmelighed, som man holder for sig selv, fordi man ikke vil såre den anden, så er det et problem, nok mest fordi der er noget, der nager, som man ikke kan snakke sammen om. Og så er det i mine øjne ikke et spørgsmål om man har en hemmelighed, som man bør/ ikke bør dele, men et spørgsmål om man kan snakke om de svære ting. Og det synes jeg at man bør kunne i et sundt forhold.

De hemmeligheder, som ikke vil såre C, hvis han fandt ud af dem, kan jeg have lige så mange af, som jeg vil. Han behøver ikke vide alt jeg laver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel noget, man aftaler i sit forhold. :) Jeg mener personligt ikke, at man kan tage det for givet i et parforhold, at man har "ret" til at have hemmeligheder, men det er jo bare ud fra mit billede af, hvad et parforhold er, og hvis man gensidigt er enige om, at man godt må, så tænker jeg at alt er i skønneste orden med det :)

Men det kommer nok også an på, hvordan man definerer hemmeligheder. Jeg mener ikke, at jeg har hemmeligheder overfor Brian, men jeg fortæller ham ikke alt. Jeg fortæller ham ikke hver eneste gang, jeg har skrevet herinde, at han er en spade. Jeg fortæller ham ikke, hvis jeg har været ude og lave nr 2 og heller ingen detaljer om farve/lugt/konsistens. Jeg fortæller ham ikke, hvis jeg spontant tænker "Ej ham der var egentlig ret lækker" om en i tv. Men det er ikke fordi, det er hemmeligt. Jeg ser det bare som filter. Og dét synes jeg, at man har ret (og måske på en måde pligt) til at have i et eller andet omfang i et parforhold.

Jeg tror, jeg tænker, at noget bliver en hemmelighed i det øjeblik, hvor jeg ville svare "Det må du ikke få at vide", hvis Brian spurgte. Og dét vil jeg gerne undgå, begge veje. Men han må gerne vide ovenstående ting, men han har ikke brug for at vide, og jeg har ikke brug for at fortælle. ;)

Mht. BK, så må han gerne læse med for min skyld, og han ved godt, at jeg kan finde på at brokke mig over ham herinde. Og vi har snakket lidt om, hvor grænsen går for, hvad jeg kunne finde på at fortælle. Men hvis han læser med i længere tid, så ville jeg forvente at han fortalte det, for ellers ville jeg opfatte det, som en hemmelighed, han havde for mig, tror jeg.

Fuldstændig enig :) bare byt Brian ud med K ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig er det ok, at have hemmeligheder overfor hinanden. Der skal være plads til, at man siger "det har jeg ikke lyst til at fortælle".

Hvis man holder noget for sig selv, fordi man ved at den anden bliver såret, så er det ikke så meget hemmeligheden, der er problemet, men det at man har gjort noget eller tænker noget sårende, der er problemet. Hvis jeg fx har været utro, og ikke fortæller det, så er problemet, at jeg har været utro, mere end det er, at jeg ikke fortæller det.

Hvis det er en hemmelighed, som man holder for sig selv, fordi man ikke vil såre den anden, så er det et problem, nok mest fordi der er noget, der nager, som man ikke kan snakke sammen om. Og så er det i mine øjne ikke et spørgsmål om man har en hemmelighed, som man bør/ ikke bør dele, men et spørgsmål om man kan snakke om de svære ting. Og det synes jeg at man bør kunne i et sundt forhold.

De hemmeligheder, som ikke vil såre C, hvis han fandt ud af dem, kan jeg have lige så mange af, som jeg vil. Han behøver ikke vide alt jeg laver :)

Helt enig i dette!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ting som jeg ikke har lyst til at fortælle min kæreste. Fx nogle af de overgreb jeg var udsat for, da jeg ved at det vil gøre ham mere vred på min x, og det er ikke holdbart hvis vi skal kunne kommunikere ordentligt omkring børnene.

Oveni skriver jeg også dagbog og ville blive rigtig skuffet hvis han læste den.

Ikke at han ikke må vide mine tanker, men nogle ting fylder og kan måske opfattes anderledes end det egentlig er.

Min x læste konsekvent min dagbog, mails, sms'er osv, hvor jeg følte mig ret overvåget.

Jeg ser det ikke som en hemmelighed at have en dagbog, da den er en forlængelse af mine tanker. Tror at de færreste ville ønske at deres kæreste kunne læse deres tanker hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ting som jeg ikke har lyst til at fortælle min kæreste. Fx nogle af de overgreb jeg var udsat for, da jeg ved at det vil gøre ham mere vred på min x, og det er ikke holdbart hvis vi skal kunne kommunikere ordentligt omkring børnene.

Oveni skriver jeg også dagbog og ville blive rigtig skuffet hvis han læste den.

Ikke at han ikke må vide mine tanker, men nogle ting fylder og kan måske opfattes anderledes end det egentlig er.

Min x læste konsekvent min dagbog, mails, sms'er osv, hvor jeg følte mig ret overvåget.

Jeg ser det ikke som en hemmelighed at have en dagbog, da den er en forlængelse af mine tanker. Tror at de færreste ville ønske at deres kæreste kunne læse deres tanker hele tiden

 

Helt enig! Det er en form for selvrefleksion og er jo ikke ment som, at andre end en selv skal forstå og læse det. Jeg skriver selv lidt dagbog i kalenderen - og der kommer jo også brok med.

 

Det er individuelt, hvordan man har det med hemmeligheder, synes jeg. Har heller ingen hemmeligheder, men jeg udbasunerer ikke mine tanker konstant. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER