Haarup

Smerter nederst i maven.

7 indlæg i dette emne

Jeg er ca 8+6 i dag. Og fra jeg vågnede har jeg haft ondt nederst i maven.

Jeg har de sidste par uger med mellemrum haft ondt, men ikke stærkt som nu. Der har det altid været i forbindelse med fysisk aktivitet, som fx at cykle 4 km op af bakke.

Igår holdt vi fødselsdag, og jeg stop op hele dagen og havde travlt med at lave mad og sådan. Tænker om det kan være det der spiller ind nu.

Jeg er mega ræd for om det er en abort jeg er ved at få. Men der er ingen blod. Kun smerter.

Og når jeg tænker tilbage på den abort jeg fik i januar, så er disse smerter ikke noget. (Og der fik jeg stærke smerte dækkende medicin)

Men dette gør nu stadig ondt.

Hvad tror i?

Er det normalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det lyder som ligamentsmerter. Har selv haft det sådan fra omkring det tidspunkt, så håber for dig det bare er det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også ligaments smerter, og det minder ikke om det jeg har nu. Mere som mens smerter. Sådan stærker mens smerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft mange smerter både tidligt og her senere. Fik afvide af både jordemoderen og lægen at det nok var plukkeveer - hvilket jeg meget tydeligt kan mærke og se at det er nu.. Det må helst ikke gøre ondt, men nogen har bare mange. Jeg har dog fået afvide at jeg skal undgå at gøre de ting der kan udløse det - især når jeg ikke er længere henne :/ Jeg får det også bare når jeg ikke rigtigt laver noget, men det er der jo så ikke noget at gøre ved.

 

Det kan også være blærebetændelse - eller plukkeveer der skyldes blærebetændelse. Eller forstoppelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også menstruationslignende smerter de første 12 uger og måtte på et tidspunkt holde og med at bevæge mig alt for meget. Det betød ikke noget, jordemoderen kaldte det ligamentsmerter - også selvom de ikke umiddelbart lignede de andre. Så tror ikke du behøver være nervøs :). Men smut alligevel en tur til lægen eller ring og tag en snak med din jm. Så bekymrer du dig ikke så meget - og bekymringer er jo rigtig trælse :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft smerter hele vejen igennem. Faktisk lige fra (formodet) æl-tidspunkt og til nu (26+2). Det har været alt fra mensagtige smerter, stikkende smerter og til smerter, som jeg ikke kan forklare. Har henvendt mig en million gange til både læge og jordemoder og hver gang har jeg fået at vide, at det nok var ligamentsmerter. Også selvom de har føltes så forskellige og aldrig rigtig har stemt overens med diverse beskrivelser af ligamentsmerter.

Har fået at vide, at så længe jeg ikke bløder, skal jeg ikke være bekymret. Så det er jeg ikke. Ved mine tre scanninger har alt været normalt og også ved et par gu'er har alt set normalt ud, så jeg har besluttet mig for at alt er normalt og at jeg ikke skal bekymre mig.

det tror jeg heller ikke at du skal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene.

Smerterne er heldigvis aftaget her til aften. Men det har give ro i hovedet at andre har oplevet smerter uden at det resolut endte i en abort dagen efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER