Elisamus

Mødregruppe, hvornår?

9 indlæg i dette emne

Hej,

I Aalborg kommune er begyndt på et nyt initiativ der hedder "hånd om barnet" som er for førstegangs forældre.

vi var til ders første møde i mandags og der sagde at det er planen at på sigt at udfase begrebet mødregruppe og så er det meningen at man skal danne relationer til disse møder.

Men jeg kom til at tænke på hvornår får man tildelt en mødre gruppe? Hvor ofte ses man egenligt i en mødre gruppe og hvad laver man når man mødes ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får en, når der er nok mødre til en... Åbenbart er nybagte mødre en mangelvare i Nykøbing Sjælland/Odsherred... Så aner det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en da Immanuel var 4 mdr mener jeg. Min sp Havde glemt mig. Jeg bor i Aalborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Brøndby får du omkring når de er 2-3 måneder. Både med den mødregruppe jeg er i nu og den jeg var i med min ældste datter mødes/mødtes vi en gang om ugen. Jeg kender så andre grupper hvor det kun er hver anden uge de mødes. Det kommer nok meget an på mødrene i gruppen og hvor godt man klikker sammen :) 

 

Vi mødes omkring kl. 9.30-10 skiftevis hos hinanden. Der spiser vi som regel boller eller brød og nogen gange er der kage og frugt. Det kommer an på overskuddet hos den vi er hos. Vi snakker og hygger når vi er der. Nogen gange er det meget om børnene andre gange er det om alt mulig andet. I den mødregruppe jeg er i nu er det virkelig ALT der kan blive snakket om. Vi kan snakke om diverse tv-programmer, hvor irriterende børnene er, sex mv. Vi slutter som regel omkring kl. 14-14.30 :)

 

Jeg har hørt om nogen mødregrupper hvor det hele gik op i at prale og vise man havde overskud men det er det heldigvis ikke i min og var hellere ikke i min den ældste. Jeg mødes faktisk stadig med 3 fra min gamle mødregruppe og nu er det både med og uden børn :) 

 

Alt i alt tror jeg det kommer meget an på hvem man kommer i mødregruppe med og om man klikker med personerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mødte min mødregruppe i torsdags første gang.. her hvor jeg bor har de lavet det sådan at jeg går til fødselsforberedelse med selve min mødregruppe.. synes jeg er ret smart.. Vi skal vist mødes 6-7 gange inden fødselen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en da Immanuel var 4 mdr mener jeg. Min sp Havde glemt mig. Jeg bor i Aalborg.

Hvornår har du termin? Jeg savner lidt andre omkring Aalborg at snakke med, da vi er nogle af de første i vores omgangskreds der venter barn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mødte min mødregruppe i torsdags første gang.. her hvor jeg bor har de lavet det sådan at jeg går til fødselsforberedelse med selve min mødregruppe.. synes jeg er ret smart.. Vi skal vist mødes 6-7 gange inden fødselen..

Ej hvor hyggeligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener Noah var en måned (måske 6 uger?) da min MG startede.

Vi mødtes en gang om ugen, hvor vi spiste boller og snakkede. Det var som regel et par timer inden vi skiltes igen.

I en periode gik vi til efterfødselsgymnastik sammen. Der mødtes vi så bare hver anden uge privat, så der ikke hver uge gik to dage om ugen med de samme mennesker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede også at gå nogle ture, men det var for svært at koordinere spise, sove og vågen-tider med fem babyer, så det blev meget sjældent til noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER