jeanette33

Endnu lidt hjælp med min kysse glade dreng

3 indlæg i dette emne

Frederik 17 mdr. er begyndt at sige mor rigtig meget for tiden, da han lige har lært det, så da jeg afleverede i dag i DP stod vi mig og DP ikke så tæt fra hinanden og Frederik kiggede på DP som igen sagde om mor måtte få et mys og så lavede han trutmund mod hende .. Så fik hans ven Marcus et og så spurgte jeg om mor måtte få et og han gav mig et :) - kan det være rigtigt de ikke forstår ordene fx mor endnu og bare siger det da de lige har lært det? For syntes da det er underligt at giver DP et mys medmindre han tror hun er hans mor, hvilke da vil være underligt ;) ?Det er måske bare mig der ligger for meget i det? For om DP siger mor eller om det er mig der siger det giver han jo nærmest bare mysser hvis man siger det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror måske at når man siger sådan en lang sætning, så opfatter de det lidt som en standard sætning knyttet til en bestemt handling, i stedet for at skille ordene ad og se på hvad de betyder individuelt. Fx sagde min datter Lise, da hun var omkring 2 år gammel, hver gang hun havde givet mig noget eller hjulpet mig "Det er sødt af dig" i stedet for at sige MIG - på trods af at hun altså siger mig i rigtig mange andre sammenhænge. Men hun havde hørt mig sige til hende "Det er sødt af dig", når hun havde gjort noget for mig og brugte derfor sætningen som en helhed uden at skille ordene ad og bøje dem.

Så det kan være når du siger "Må mor få et mys", så opfatter han det bare som at du beder om et kys fra ham uden at lægge mærke til de præcise ord - det er det den sætning betyder som helhed for ham. Så når DP siger det samme tror han måske at HUN beder om et kys fra ham, fremfor at lægge mærke til ordet "mor" i sætningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror simpelthen bare han kun opfanger det ene ord, også ikke tænker over hvem han skulle kysse ;)

Også kan han også have svært ved hvad "mor" betyder - ligesom at min datter på 2,5år ikke helt forstår forskel på dig og mig... Fx hvis man skal fange hende siger hun "kommer og fanger dig" mens hun løber sin vej - fordi det siger vi jo når vi skal fange hende..

Så han KAN altså også opfatte sætningen "må mor få et kys" som vi andre opfatter "må jeg få et kys" - du har nok sagt den sætning, med mor hvis han skulle kysse dig.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER