Elisamus

At sy skib egen sengerand?

11 indlæg i dette emne

Kan man godt sy sin egen sengerand? Hvis ja hvordan griber man det så lige an?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en veninde der gjorde det uden problemer. Man kan blot købe skum i den tykkelse og højde du vil have det og stof til.

Mener du kan få skum i bla stof2000

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja - prøv at Google diy sengerand, så dukker der en masse op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak piger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan vist koebe skum faerdigt i Skumhuset i Aarhus... Men proev lige at lave et budget foerst, om dte kan betale sig, hvis nu du ellers kan finde en faerdig, du kan lide  ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan vist koebe skum faerdigt i Skumhuset i Aarhus... Men proev lige at lave et budget foerst, om dte kan betale sig, hvis nu du ellers kan finde en faerdig, du kan lide  ;)

Jeg har 1,5-2 timer i bil til Århus og så vil økonomien ryge på projektet. Jeg er bare for nærig at give 600 kr for en ordenlig sengerand hvis jeg kan lave den selv. Men i Aalborg ligger noget der hedder ideaskum, som jeg vil besøge i næste uge for at se om de har noget jeg kan bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist noget med at man kan bruge en billig skummadras fra IKEA :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede en tynd en, hvor jeg polstrede med et par lag pladevat. Den kunne ikke stå selv, men var tyk nok til, at kun ikke slog sig på tremmerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 1,5-2 timer i bil til Århus og så vil økonomien ryge på projektet. Jeg er bare for nærig at give 600 kr for en ordenlig sengerand hvis jeg kan lave den selv. Men i Aalborg ligger noget der hedder ideaskum, som jeg vil besøge i næste uge for at se om de har noget jeg kan bruge.

 

De sender ogsaa efter aftale :) 

 

http://www.skumhuset.dk/2012/09/sengerende-i-skumgummi.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er billig skum i jysk - du ska bare selv klippe det til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regnede på det og for mig kunne det ikke betale sig fordi jeg gerne ville have den skulle være økologisk.. Hvis man ikke har de kriterier kan man nok godt lave den selv - særligt hvis man kan finde stoffet billigt.

 

De fleste anbefaler at man bruger 2 babymadrasser fra Jysk eller Ikea - (125 x 2 = 250 kr eller 89 x 2 = 178 kr). Stoffet afhænger jo af hvor billigt man kan finde det eller om man f.eks. har noget på lager.. Hvis man giver f.eks. 70 kr. pr. meter og man skal bruge ca. 1,5 meter stof til hver side i alt 3 meter  (70 x 3 = 210 kr). Pipingbånd kan fås til 50 kr. Altså 438 kr + den tid man bruger på det.

 

(Jeg fandt så en tyk økologisk sengerand på tilbud til 479 kr. inkl. porto og vurderede at jeg ikke ville lave en selv da jeg er ret tidspresset)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER