My-Moren

Vitaminer?

22 indlæg i dette emne

Jeg aner ikke om der er en tråd omkring dette allerede. Men jeg går med overvejelser om vi skal købe multivitaminer til Charlie. Charlie spiser sundt og varieret, rammes af forkølelse som de fleste børn.
Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg synes det er lidt fis?

 

Hvorfor skal man give sit barn multivitamin?

Hvis i giver, hvad giver i så og med hvilket overvejelser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Valdemar får en multi vitamin, ligesom jeg selv tager det. Han spiser egentlig ok, men jeg tror ikke, at den ene pille er skadelig, og så tænker jeg på den som en slags "reserve" eller sikkerhedsnet, eller hvad man nu skal kalde det.

Han får omni-mini, og kun én om dagen, og ikke engang nødvendigvis hver dag. Og han elsker dem, og kommer tit selv og spørger, om han må få en "bamsepille" ;) (der er en bamse på dåsen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver multivitamin, da Marius IKKE spiser sundt og varieret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begyndte på vitaminpiller da vi stoppede med D-dråber :) Sidste år var M. Ofte syg, på trods af vitaminpiller, men i år.. 7-9-13 er det ikke så slemt, håber det fortsætter, men ved også at hun formentlig bliver ramt på luftvejene når kulden sætter ind for alvor <_< Vi tager selv vitaminer, så det virker naturligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver også multivitamin, som backup. I perioder er Simon ikke så glad for varieret mad, og så er det rart at vide at han får alle behov dækket. Han får Livols børnevitaminer, da de er sødet med sukker i stedet for sødemidler, som jeg helst prøver at undgå!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar får en multi vitamin, ligesom jeg selv tager det. Han spiser egentlig ok, men jeg tror ikke, at den ene pille er skadelig, og så tænker jeg på den som en slags "reserve" eller sikkerhedsnet, eller hvad man nu skal kalde det.

Han får omni-mini, og kun én om dagen, og ikke engang nødvendigvis hver dag. Og han elsker dem, og kommer tit selv og spørger, om han må få en "bamsepille" ;) (der er en bamse på dåsen)

Vi giver lidt efter samme princip.

Engang imellem, ikke hver dag, og ikke fuld dosis. Hun fik nogle D-vitamin + kalk i den der vingummi lign. Variant på en børnebillet i efterårsferien. Der er daglig dosis 3 og hun får højst 2: en gul og en lyserød kanin! Og kun hvis hun efterspørger.

Hendes multivitaminer får hun ikke de dage hun får "kaniner" det er enten eller!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg blander mig, men er det ikke først fra 3 år at de må få vitaminpiller?

Det fik jeg nemlig at vide ved både læge og apotek, sidst jeg var afsted.

Førhen hed det fra 1 år men de har vist rykket det til 3 år pga kvælningsfare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna får en livol multi dagligt.. det smutter af og til, men hun er ret go til at huske dem. ;)

Derudover får hun pt. Et skud ecina force (staves?) som er udtræk fra blomsten "rød solhat" som skulle booste imunforsvaret og reducere dage med forkølelse.

Hun får vitamin fordi er spiser ret selektivt.. det er blevet bedre, men grønsager hitter bare ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg blander mig, men er det ikke først fra 3 år at de må få vitaminpiller?

Det fik jeg nemlig at vide ved både læge og apotek, sidst jeg var afsted.

Førhen hed det fra 1 år men de har vist rykket det til 3 år pga kvælningsfare.

Marius tygger hans vitaminpille lige så fint hver aften, så jeg er ikke nervøs. Så han får den troligt hver dag, da han spiser meget selektiv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil give William noget multivitamin og en fiskepille af og til fra han bliver 2 og vi stopper med d-dråber.

Jeg har snakket med en super god ekspedient i Matas som viste mig lidt af hvad de havde. Men jeg har glemt det meste, så jeg skal lige læse op på det igen til foråret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna får dagligt 1 multivitamin, 3 fiskeolie-kapsler, 5 dråber Bio Gaia.

 

Multivitamin startede vi på sidste år, da hun selv begyndte at kunne vælge til og fra af mad og ikke blev "fodret".

 

Fiskeolie er vi startet på denne sensommer, da hun slet ikke spiser varieret nok til at blive dækket ind med essentielle fedtsyrer - og de er jo gode for den kognitive indlæringsevne mv., så jeg mener bestemt det er relevant.

 

Biogaia har vi givet, siden hun blev født. Dem holdte vi så ufrivillig pause med sidste vinter, og hun var syg non-stop i næsten halvanden måned med alt muligt kravl.

 

Så startede vi op igen, og har ikke sluppet dem siden. Anna har ikke haft een eneste sygedag siden ... så jeg holder på at biogaia er et vidundermiddel! :D :biglove

 

Iøvrigt ELSKER hun alle sine vitaminer, som hun får om morgenen sammen med morgenmaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William for også biogaia (Semper) dråber hver dag. De er gode for ham, både mod sygdom, eksem (der ellers er værre uden) og hans mave der stadig er sart.

Jeg synes de er irriterende dyre, men dropper tanken om at droppe dem hver gang vi løber tør fordi de altså HAR en effekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter anbefaling fra ce's børnelæge får han hver dag 1 multivitamin plus 1 børnekalk.

Derudover får han hver dag 3x15 dråber biostrath for immunforsvaret.

Det er rigtigt at læger først anbefaler vitamintilskud fra 3 år min min specialbørnelæge sagde fra 2 år. Men at det kommer an på barnet om der er behov for det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg blander mig, men er det ikke først fra 3 år at de må få vitaminpiller?

Det fik jeg nemlig at vide ved både læge og apotek, sidst jeg var afsted.

Førhen hed det fra 1 år men de har vist rykket det til 3 år pga kvælningsfare.

Det anbefalingen går på er sødemidlerne.

Det er fordi de fleste vitaminer er sødet med sødemiddel, og at man i EU ikke anbefaler sødemidler til børn under 3 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna får dagligt 1 multivitamin, 3 fiskeolie-kapsler, 5 dråber Bio Gaia.

Multivitamin startede vi på sidste år, da hun selv begyndte at kunne vælge til og fra af mad og ikke blev "fodret".

Fiskeolie er vi startet på denne sensommer, da hun slet ikke spiser varieret nok til at blive dækket ind med essentielle fedtsyrer - og de er jo gode for den kognitive indlæringsevne mv., så jeg mener bestemt det er relevant.

Biogaia har vi givet, siden hun blev født. Dem holdte vi så ufrivillig pause med sidste vinter, og hun var syg non-stop i næsten halvanden måned med alt muligt kravl.

Så startede vi op igen, og har ikke sluppet dem siden. Anna har ikke haft een eneste sygedag siden ... så jeg holder på at biogaia er et vidundermiddel! :D :biglove

Iøvrigt ELSKER hun alle sine vitaminer, som hun får om morgenen sammen med morgenmaden.

Sophia er også ret selektiv i øjeblikket, så fiskeolie ville være godt for hende - hvilke nogle giver du til Anna?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte også min læge for nogle uger siden (vi taler selv en del vitaminer fra soleray). Hun sagde nej.

Til jer, der giver: hvordan giver i de små børn det?? Knuste eller fås det i dråber? Og hvad tænker I ift at gå udenom lægen? Er det forkert? Altså jeg synes jo selv det er underligt, at jeg selv tager, men mit barn ikke får?? Og hun spiser meget selektivt!!! Nogle dage kun grønt, andre dage kun kulhydrater.. Og ikke særlig meget protein.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C får omni min mini, men kun 1 dagligt og den er beregnet til at tygge, og smager af noget frugt-sødt så C er vilde med dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia er også ret selektiv i øjeblikket, så fiskeolie ville være godt for hende - hvilke nogle giver du til Anna?

Hun får disse her fra Nordic :)

 

http://www.med24.dk/kosttilskud/fiskeolie/nordic-naturals-omega-3-mini-180-kap-/product_info.php/cPath/91_171/products_id/3524?osCsid=701c19ce241bcdaa0ea04f057ee27707&gclid=CLHrhIXMk8ICFaHPcgodyoIA2w

 

Dem spiser jeg også selv - i voksenudgave. De harsker ikke og har ikke grim bi-smag, og de skulle være de reneste på markedet.

 

Dem til børn smager af jordbær og herhjemme hedder de jordbærkugler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte også min læge for nogle uger siden (vi taler selv en del vitaminer fra soleray). Hun sagde nej.

Til jer, der giver: hvordan giver i de små børn det?? Knuste eller fås det i dråber? Og hvad tænker I ift at gå udenom lægen? Er det forkert? Altså jeg synes jo selv det er underligt, at jeg selv tager, men mit barn ikke får?? Og hun spiser meget selektivt!!! Nogle dage kun grønt, andre dage kun kulhydrater.. Og ikke særlig meget protein.

 

På vores multivitamin står der fra 1 år. Du kan sagtens give multivitamin fra du mener barnet kan tygge dem. Sørg for at købe nogle der er så bløde at de vil opløses ret hurtigt i munden. SÅ vil der i mine øjne ikke være kvælningsfare.

 

Der er sødemidler i alle børnevitaminer, jeg er stødt på. Jeg har ledt efter nogen uden, men jeg tvivler også på, om børnene vil spise dem.

 

Men der er stor forskel på hvilke sødestoffer der anvendes. Man kan få mange med naturlige sødestoffer, og dem bruger vi. Alternativet er aspartam, og det er så vidt jeg ved, også den der har været kilde til størst debat.

 

Jeg mener det må være op til de enkelte forældre om de vil give deres barn vitaminer, men skadeligt er det i hvert fald ikke.

 

Anna får alle sine vitaminer i hel form. Hun tygger dem bare, og har fået vitaminer i et år nu. Pånær biogaia, som jo er i dråbeform indtil de er 3 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får disse her fra Nordic :)

http://www.med24.dk/kosttilskud/fiskeolie/nordic-naturals-omega-3-mini-180-kap-/product_info.php/cPath/91_171/products_id/3524?osCsid=701c19ce241bcdaa0ea04f057ee27707&gclid=CLHrhIXMk8ICFaHPcgodyoIA2w

Dem spiser jeg også selv - i voksenudgave. De harsker ikke og har ikke grim bi-smag, og de skulle være de reneste på markedet.

Dem til børn smager af jordbær og herhjemme hedder de jordbærkugler ;)

Det lyder nok også lidt mere spændende i børnehøjde :D

Sophia går iøvrigt også 1 vitaminpille dagligt (spektro kids)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder nok også lidt mere spændende i børnehøjde :D

Sophia går iøvrigt også 1 vitaminpille dagligt (spektro kids)

Herhjemme har vi en fest hver morgen med de vitaminer! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vores multivitamin står der fra 1 år. Du kan sagtens give multivitamin fra du mener barnet kan tygge dem. Sørg for at købe nogle der er så bløde at de vil opløses ret hurtigt i munden. SÅ vil der i mine øjne ikke være kvælningsfare.

Der er sødemidler i alle børnevitaminer, jeg er stødt på. Jeg har ledt efter nogen uden, men jeg tvivler også på, om børnene vil spise dem.

Men der er stor forskel på hvilke sødestoffer der anvendes. Man kan få mange med naturlige sødestoffer, og dem bruger vi. Alternativet er aspartam, og det er så vidt jeg ved, også den der har været kilde til størst debat.

Jeg mener det må være op til de enkelte forældre om de vil give deres barn vitaminer, men skadeligt er det i hvert fald ikke.

Anna får alle sine vitaminer i hel form. Hun tygger dem bare, og har fået vitaminer i et år nu. Pånær biogaia, som jo er i dråbeform indtil de er 3 år.

Altså jeg har købt solaray til min mand og jeg, fordi de er "rene". De kan købes i Matas. 369 kr for 200 stk.

Altså disse multi kan jo åbnes, så pulveret kommer ud - vil det du?

Og hvor er det usunde i disse? Jeg har nemlig købt dem ud fra at de skulle være helt naturlige? Vil du evt vurdere? Og vil du mene, de er naturlige at give til Vega? Altså i pulverform? :)

qhTPXat.jpg

Vil helt sikkert overveje dråberne - tak for tip! :)

Edit: de er uden kunstige tilsætningsstoffer, og selvom der ikke står børnevitamin på, så står det jo bare, at de ikke bør gives til børn under 1 år. Hmm.. Kan se på nettet, at deres børnevitamin er sødet. Altså deres tyggetabletter. Men Vega ville dog sluge dem med sikkerhed (hun sluger fx ærter og soyabønner), så ville ikke turde give hende dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER