Barbamama

At kigge børnehaver :)

10 indlæg i dette emne

Hvordan har I gjort mht. at kigge børnehaver, inden I skrev jer op? :)

Hvor mange har I kigget (hvis nogen), og hvad har I spurgt om/lagt mærke til? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ronja går i integreret institution så hun rykkede bare op ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har talt om, med Dp og dp pædagog at Lærke skal i en børnehave med fokus på sprog. Vi har 3 børnehaver her i byen hvoraf den ene, den mindste, har det fokus. Og så er der andre forælder der roser netop den børnehave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog ud og besøgte alle dem der var relevante lokationmæssigt. Det var en 3-4 stykker. Og så var det mest en mavefornemmelse - om det virkede som et rart og varmt sted at være. Vi prøvede at se på hvordan de var sammen med børnene, og hvor meget de lavede af aktiviteter, så det ikke bare var børnene, der legede for dem selv hele dagen med personale, der blot observerede uden at deltage. Også om de tog på ture ud af huset.

Legepladsen udenfor var også ret vigtig for os, da vi begge har mange gode og dejlige minder fra legepladsen på vores børnehaver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville til enhver tid tage ud og mærke stemningen, se på deres pædagogiske læreplan og værdisæt.

Jeg kender mange af byens institutioner indefra - det er jo både positivt og negativt. Silke Elia er skrevet op i den BH der ligger tættest på os (vi købte faktisk hus pga den/skoledistriktet), men alligevel ved vi ikke, om det ender med den, da hun jo har lidt særlige behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja går i integreret institution så hun rykkede bare op ;)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lyttet DP's anbefalinger og ud fra det valgt BH. Det vægter meget højt at den er markant mindre end de andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres erfaringer :balloons

Vi har ikke færre end OTTE børnehaver i nærheden, og de er umiddelbart alle lige store, og jeg var (er) sådan lidt i tvivl, om det var en god idé at besøge alle sammen.

Men nu har vi lavet aftalte om at besøge 3. Én som min bedste veninde har anbefalet, én som min svigerinde har anbefalet, og én som skriver nogle rigtig fornuftige ting i sin beskrivelse på pladshenvisningens side (de andre skriver ikke noget, jeg ikke kan lide, de skriver bare ikke så meget).

Så prøver vi vist lige dem i første omgang :)

Og god idé at høre DP også :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet tvillingerne op til børnehave allerede for nogle måneder siden - i samme omgang som vi skrev dem op til skole. De skal på international skole og ditto kindergarden.

Vi har hørt rigtig meget godt om stedet og læst tilsvarende rigtig meget fornuftigt på deres hjemmeside. Vi er inviteret derhen på besøg, men har ikke lige nået det endnu. Der bliver ret hurtigt fyldt op i klasserne, og vi vil ikke risikere ikke at få plads. Så nu har vi bare skrevet dem op - og betalt 3000 kr. for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg besøgte tre børnehaver valgt udfra lokation. Den ene havde jeg lidt afskrevet på forhånd og fik det også bekræftet ved besøget. Valget mellem de to andre blev gjort på mavefornemmelsen efter jeg havde set stederne og talt med personalet. Endte faktisk med at vælge den BH med de mindst imponerende pladsforhold, men fik bare sådan en god fornemmelse af personalet og deres måde at omgåes børnene på - en fornemmelse der lidt manglede det andet sted.

 

Min mand brokkede sig lidt, da den anden ligger lidt tættere på, men jeg er SÅ glad for vores BH. De gjorde en kæmpe indsats for at hjælpe Sebastian i starten, hvor han havde det lidt svært med at finde ud af hvordan man omgåes børn på sin egen alder (hans DP havde kun små børn udover ham) og har også efterfølgende kun hørt rosende ord om institutionen. Har også Lea skrevet op til deres vuggestuegruppe, og håber hun får en plads til marts :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER