Mogsen

Hjælp til søskendetransport

5 indlæg i dette emne

Jeg venter nummer tre og står over for nye logistiske udfordringer, da vi for et halvt år siden er flyttet til et nyt kvarter med langt til institutionerne.

 

Når babyen kommer, skal jeg hente min søn på 3 år i børnehaven, som ligger lidt over 2 km. væk og derefter min datter på 6 år i skolen. Turen bliver i alt godt 5 km. Og selvfølgelig med barnevogn.

 

Først tænkte vi at købe et søskendebræt, som den lille fyr kan stå på, men efter at have læst på forskellige fora, kan jeg se, at mange synes, barnet bliver for stort/højt til at stå der efter treårsalderen.

Jeg synes ikke at en cykel er en mulighed for min treårige, da han kører alt for hurtigt til, at jeg kan følge med, og fordi jeg ikke stoler på, at han vil stoppe, når jeg kalder, og vi skal gå på rigtig store veje hele vejen hjem. 

 

Hvad har I af erfaringer? Skal vi bare satse på, at han hurtigt vænner sig til den lange gåtur hver dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med et søskende sæde? Det har vi til min pige på 2 1/2 og hun elsker at sidde der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med et søskende sæde? Det har vi til min pige på 2 1/2 og hun elsker at sidde der :)

Vores barnevogn har ikke fuld rammedækning, så den ville tippe - desværre. Desuden er han nok også for stor som 3 1/2-årig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min søn kunne fra han var 2 år sagtens 5 km og jeg er sikker på at hvis du beslutter at det er sådan det er, så bliver det heller ikke noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER