NadiaDP

Isbind efter fødsel?

27 indlæg i dette emne

Jeg har fået tid til igangsættelse på søndag og i den forbindelse er jeg lige faldet over et tip, om at have nogle isbind liggende klar til når man kommer hjem fra hospitalet efter fødsel.

 

Til dem der er i tvivl om hvad det er, er det et bind der er vædet godt med vand, og så lagt i fryseren. Så vikler man en stofble eller andet, omkring bindet, således at der ikke er direkte kontakt mellem frysningen og huden.

 

Er dette noget som nogle af jer har gjort brug af, og kan anbefale? Eller er det en skrøne og hjælper ingenting? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uh hvis du bliver syet down there er det så rart ind i mellem som lindring. jeg gjorde det et par gange de første par dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh hvis du bliver syet down there er det så rart ind i mellem som lindring. jeg gjorde det et par gange de første par dage.

Okay, så det er sådan en ting man kan gøre engang i mellem i kort tid af gangen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik kun et par hudafskrabninger, men JM tilbød mig det efter fødslen da vi stadig lå på fødestuen. Jeg synes det lindrede lige efter fødslen, men tog det af efter en times tid og havde ikke behov for det efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik kun et par hudafskrabninger, men JM tilbød mig det efter fødslen da vi stadig lå på fødestuen. Jeg synes det lindrede lige efter fødslen, men tog det af efter en times tid og havde ikke behov for det efterfølgende.

Okay, jeg vidste ikke at det var noget jordemødrene kunne anbefale det. Måske man skulle have dem liggende bare for en sikkerheds skyld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ret glad for, at de havde det på patienthotellet :) Selvom man vralter noget ekstra med sådan et stift frossent bind :D Måske kan man fryse bindene omkring et eller andet, der buer lidt, så de passer en smule bedre til kroppen? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde isbind i forbindelse med en anden operation, og som der bliver skrevet er de noget stive. Men gør det meget ondt lindrer de lidt. Tænker dog efterfølgende at en lille pose med frosne ærter er mere behageligt?

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh, favre nye verden. Det havde jeg SLET ikke overvejet  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åh, favre nye verden. Det havde jeg SLET ikke overvejet :chin:

Det havde jeg heller ikke, da jeg fødte Valdemar, og jeg havde også klaret mig uden. Men da andre havde tænkt på dem for mig, var det slet ikke så tosset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte dem i 14 dage på mit kejsersnitar. De er geniale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det lyder til at noget koldt i hvert fald er rart.

Måske man kunne finde et andet alternativ end bind, som måske former sig mere efter kroppen og er til at have liggende i trusserne, men som også forbliver frosne i lidt tid. Hmm..  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg en icepack som dem man køber hos fys/kiro og lign. er gode, de er nemlig bløde og formbare selvom de er frosne :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det lyder til at noget koldt i hvert fald er rart.

Måske man kunne finde et andet alternativ end bind, som måske former sig mere efter kroppen og er til at have liggende i trusserne, men som også forbliver frosne i lidt tid. Hmm.. :chin:

Brun sæbe, altså den du køber i bøtte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kan man mon sidde op, hvis man bruger sådan en ispakke som hos fys? Jeg har sådan en liggende, så det kunne absolut være en god ide :)

Skruk, brun sæbe? Altså til at fryse ned eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kan man mon sidde op, hvis man bruger sådan en ispakke som hos fys? Jeg har sådan en liggende, så det kunne absolut være en god ide :)

Skruk, brun sæbe? Altså til at fryse ned eller hvordan?

Jep, du putter noget i en frysepose, så det passer med den ønskede str og lukker den med pakketape, så putter du det i fryseren op 8 timer efter er det frossent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er bedre end isbind? Altså, fryser det på en anderledes måde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er bedre end isbind? Altså, fryser det på en anderledes måde?

I min gamle fodboldklub brugte vi det i stedet for isposer, fordi du kan forme det bedre og svøbe det om skaden. De holder sig i hvert fald koldt i længere tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå for pokker. Det er sgu da smart. Så må jeg se om jeg kan nå at komme i netto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min gamle fodboldklub brugte vi det i stedet for isposer, fordi du kan forme det bedre og svøbe det om skaden. De holder sig i hvert fald koldt i længere tid :)

 

Dumt spørgsmål: Altså sæbespåner? Ikke blandet op med noget, men bare sæbespåner? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også et par isbind på hospitalet. Ved ikke om jeg synes det gjorde det helt store. Jeg tror, det grundlæggende problem var, at de der sygeplejerske-typer på barselsgangen ikke fattede, at jeg lige havde været udsat for tortur, og der var INGEN, der skulle røre mig OVERHOVEDET, NOGEN steder! Grrr!

 

Men det er i hvert fald ingen skade, så hvis det hjælper dig er det i hvert fald en nem, billig, lavpraktisk løsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

I min gamle fodboldklub brugte vi det i stedet for isposer, fordi du kan forme det bedre og svøbe det om skaden. De holder sig i hvert fald koldt i længere tid :)

Vi brugte det også på højskolen :) Det virkede rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Isbind kan klart anbefales :)

Er godt tip kan være at gemme nogle gamle sokker til at komme dem ned i inden man tager dem på :)

Sokkerne skal selvfølgelig være rene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER