MissChok

Hvad må man ikke? Og hvad skal man..

9 indlæg i dette emne

Hvad må man ikke spise og hvad må man ikke drikke? Og er der noget jeg skal spise og drikke?

Har hørt kaffe ikke er godt? Hvad med the?

Må jeg spise stærkt mad? Sushi?

Er klar på den helt store livsstils ændring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg ved, skal man holde sig fra energi drikke, alkohol, koffein generelt, rov fisk (tun, haj....)

The og stærk mad og sushi er fint (igen minus tun)

 

Vitaminpille, folinsyre til og med uge 12 og jern fra uge 12 mener jeg - men der er nok andre der ved det.

Masser af grønt, ja du ved - hele kostpyramiden. Ikke så meget sukker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale dig at gå ind og læse Sundhedsstyrelsens retningslinjer for gravide. Det er dem, jeg lever efter, sådan lidt plus-minus :rolleyes. Jeg har en forkert browser, så jeg kan ikke indsætte link, men du kan bare Google det :).

 

Jeg håber, manden ser lidt lysere på det hele i dag. Det er jo en kæmpe omvæltning I begiver jer ud i, så der er ikke noget at sige til, han lige skal vænne sig til tanken :). Det lyder smadder godt, du er så klar! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ska holde sig til maks 3 kopper kaffe om dagen, når man er gravid. Hvis man ikk kan undvære den.

Intet i vejen med the, stærk mad og sushi (dog er der noget med tunen).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

okay, jeg ved godt jeg bare kunne gå ind og læse det selv, men helt ærlig, hvad er der galt i kaffe? jeg har altid drukket ca en kande om dagen, og må indrømme at al den tid jeg har vidst jeg var gravid (jeg er 5+5 i dag og har vidst det siden 4+0) har jeg skrevet opgave, så har altså drukke samme mængde, for det er nødvendigt for mig når jeg skriver opgave... slår jeg mini ihjel nu (håber jeg godt nok ikke) eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay, jeg ved godt jeg bare kunne gå ind og læse det selv, men helt ærlig, hvad er der galt i kaffe? jeg har altid drukket ca en kande om dagen, og må indrømme at al den tid jeg har vidst jeg var gravid (jeg er 5+5 i dag og har vidst det siden 4+0) har jeg skrevet opgave, så har altså drukke samme mængde, for det er nødvendigt for mig når jeg skriver opgave... slår jeg mini ihjel nu (håber jeg godt nok ikke) eller hvad?

 

det er mængden af koffein der problemet i kaffe og energirikke og cola...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay, jeg ved godt jeg bare kunne gå ind og læse det selv, men helt ærlig, hvad er der galt i kaffe? jeg har altid drukket ca en kande om dagen, og må indrømme at al den tid jeg har vidst jeg var gravid (jeg er 5+5 i dag og har vidst det siden 4+0) har jeg skrevet opgave, så har altså drukke samme mængde, for det er nødvendigt for mig når jeg skriver opgave... slår jeg mini ihjel nu (håber jeg godt nok ikke) eller hvad?

Du må gerne drikke 3 kopper om dagen, men ikk mere. Nej du slår ikk mini ihjel nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er dage jeg drikker langt mere end 3 kopper kaffe... det samme da jeg var gravid første gang!

Der er så også dage, hvor jeg slet ikke får kaffe.

Alt med måde... det lever jeg efter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER