Kaas84

Barnevogn kontra kombivogn - what to buy???

11 indlæg i dette emne

Hejsa

 

Der er godt nok lidt tid endnu (termin 28.03.15), men lige pludselig er det jo tid.. :)

 

Er der evt. nogle herinde som har lidt erfaring angår barnevogne/kombivogne? Hvad skal man vælge? Vil gerne gøre det så billigst som muligt, men sikkerheden mv. skal være i top.

Før graviditeten løb jeg en del, og derfor skal der også investeres i en jogger. Har derfor set i ønskebørn at man kan anskaffe sig en jogger, hvor der kan tilkøbes en lift til kombivognen.. Er dette ok?

 

Det er vores barn nr. 1, og vi vil gerne have 1 eller 2 mere.. Hvilket måske også skal tages hensyn til når vi skal anskaffe os den første barnevogn/kombivogn??? (Vi bor på grusvej)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville aldrig undvære vores barnevogn (Odder Twin Zip)! Den er så lækker for drengene at ligge i, de har god plads og godt liggemål - så de kan forhåbentlig sove i den hele deres sove-til-middag-tid. Plus at den også er noget bedre isoleret end en klapvogn og derfor nok bedre at sove i vinteren over.

Udover den har vi to klapvogne (Emmaljunga Twin Nitro og Basson Duo Twin), babyjogger/cykelanhænger/klapvogn-i-en-snæver-vending (Croozer Kid 2) og faktisk også en barnevogn i Jylland, så vi slipper for at have det med. Vi tænker den ene klapvogn også kommer til Jylland.

Vi har tvillingeversion af alting, så kan ikke rigtigt råde dig til modeller. Men generelt vil jeg anbefale Odder. De holder i snit til fire børn, så der kan du nok også gøre et godt brugtkøb og så bruge den til de børn, I skal have. Og ellers købe nyt og så sælge i sidste ende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kombivogn og det har passet perfekt til vores behov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke undvære barnevognen. Karla er over 2 år nu, og sover stadig til middag i den i weekenderne og fridage, og det kommer hun til at gøre ind til hun ikke gidder sove middaglure mere. 

 

Vi bruger den også tit hvis vi skal være længere tid væk hjemmefra, fordi hun kan sove i den, og vi kan have masser af ting i den. 

 

Måske kan I kombinere en kombivogn med en billig brugt sovebarnevogn til nærmest ingen penge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare vaer opmaerksom paa, at liggemaalet i en kombi ikke er ret stort :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke undvære barnevognen. Karla er over 2 år nu, og sover stadig til middag i den i weekenderne og fridage, og det kommer hun til at gøre ind til hun ikke gidder sove middaglure mere. 

 

Vi bruger den også tit hvis vi skal være længere tid væk hjemmefra, fordi hun kan sove i den, og vi kan have masser af ting i den. 

 

Måske kan I kombinere en kombivogn med en billig brugt sovebarnevogn til nærmest ingen penge?

 

ja som pumkins nævner nederst så er det sådan vi har gjort. herhjemme i haven har hun en billig brugt alm sovebarnevogn. den købte vi da hun var 8 mdr og ikke længere kunne være i kombi-barnevognsdelen. Det passede fint med at hun der kom over i klapvognsdelen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer meget an på jeres behov! Vi købte en barnevogn med stort liggemål for at tænke fornuftigt, og det har jeg fortrudt! Vi bor i lejlighed og Andrea har sjældent sovet ude, da det er meget besværligt, og jeg ikke følte mig tilpas med at have hende stående hvor der kom mange fremmede forbi. Så da hun var 6 mdr gik vi overt il klapvogn i stedet. Jeg har virkelig ønsket vi havde købt en kombivogn i stedet!

Dog er vi så småt begyndt at bruge barnevognen igen nu (Andrea 1 år) da vi lige har købt hus og går O'Grady erobrere. Der red et ret rart at kunne stille hende ud i haven til lur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige indskyde, at nogle dagpleje og vuggestuer må ikke benytte klapvognsdelen af en kombi-vogn :) Det er noget med der er regler om det ift. sikkerhed. Min dp må ex. kun bruge en godkendt barnevogn med godkendt sele. Så det er ihvertfald værd at have med i overvejelserne :) Omend man kan jo 'bare' købe en billig sovevogn til dp hvis det er :)

Og tjekke hvad krav hos eventuel dp er sådan helt overordnet. Fx i Rødovre skal man ikke,medbringe barnevogn hos dp, de har deres egne institutions Odder barnevogne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil stemme i koret med de andre at det kommer an på hvad I vil bruge den til :)

Jeg har købt en emmaljunga bigstar supreme med pubkterfri dæk fordi jeg bevæger mig en del på grusvej og i skoven, så skulle bruge en terræn gående vogn og jeg har brug for at hub kan sove i den længe og havde derfor brug for stort liggemål!

Jeg er vildt glad for min barnevogn der er flere i min mødregruppe der har kombivogne, men der går ikke uanede af tid inden de er vokset ud af dem, ungerne er nu 3-4 måneder, og de kan nok kun bruge dem en 3-4 måneder mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi påtænker at købe en kombivogn fra flip-flap

Der er liggemålet 90cm...

Der får du vildt meget udstyr for pengene.

Du kan tjekke deres hjemmeside ud, hvis det lyder interessant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har en Teutonia mistral S og aldrig haft barnevognsdelen til den...men bare sat en lift ind da hun var lille og duniduo lidt senere.

jeg synes det var mega smart at have 1 vogn og vores datter har aldrig frosset :) ( vi lagde et lammeskind nederst i liften og så godt med tøj/kørepose/dyner eller hvad der nu var relevant. men kunne godt overveje at købe barnevognsdelen til næste barn.

 

vi købte en gammel barnevogn til haven men brugte den aldrig så solgte den igen- Cecilia har i 1 år nu sovet inde til lur, fordi hun sover bedre i sengen, uden seler.

 

så jeg ville også se på jeres behov og så vælge derefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER