Solvej99

Hvor stort er jeres rådighedsbeløb?

64 indlæg i dette emne

Hvor stort er jeres rådighedsbeløb? Og hvor mange voksne/børn er I?

:balloons

Edit: Det beløb der er tilbage, når alle faste udgifter er betalt. Så til mad, tøj, gaver, fornøjelser osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ca 10.000-11.000, som primært kommer af min løn (manden er på su) :)

Og vi er "kun" os 2 voksne indtil marts, hvor vores søn gerne skulle komme til verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt over 11k.

 

Vi er 2 voksne og snart 4 børn.

Jeg er på Su, så det er primært mandens fortjeneste at vi har råd til sjov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har omkring 12000, vi er 2 vokse og 1 barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ny jeg pt har arbejde og ikke er på dagpenge, så er det vidst omkring de 16.000. Da/hvis jeg var på dagpenge og før mandens lønforhøjelse i denne måned var den på 10.000. Vi har et barn :) Men det er mere end rigeligt, da vi kun bruger 3000 på mad, og aldrig har snollet 7000 op om måneden. Vi lever på sin vis som om vi stadig var på su, men sparer så op til lækre ting eller renovering af huset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rådighedsbeløb - efter alt er betalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 6000kr fælles til mad/diesel/diverse fælles. Og så har jeg 4500kr til mig selv og manden har 4000kr til sig selv. Så det må give 14500kr i alt. Vi bruger dem og lever godt :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener du med rådighedsbeløb? Beløb til mad og sjov efter alle andre regninger er betalt? Eller beløb kun til sjov?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vist 16000kr, når alle faste er betalt inkl E's vs, så der ryger en vældig stor del på opsparingen/afdrag på banklån :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har afsat 7500 kr til mad/husholdning. Det er en post vi prioriterer at bruge mange penge på.

Derudover har vi ca. 15.000 kr. i gennemsnit om måneden. Vi kunne leve virkelig godt, men vi prioriterer at få banket noget bankgæld af nu, for den er så relativt dyr, at det gør lidt ondt på mig og på 10 års sigt er der virkelig mange penge at spare på renter, hvis man gør en indsats i et par år. Især nu hvor renten er relativt lav.

Vi afdrager 5-7.000 kr mere om mdr. end banken kræver. Om 4 år, når SU-gælden og banklånet er væk, kommer vi til at leve godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op.... Så kan jeg sådan set godt forstå vi føler vi skal spare alle steder :o

Vi har et rådighedsbeløb på 9500, altså til mad, husholdning, sjov, tøj og alt sådan noget...

Men jeg er jo også på su, og vi byggede lige inden krisen hvor alting mht huset var DYRT!

Men synes nu vi har det meget godt alligevel :)

Åh ja, og vi er 2 voksne og 2 børn (og 1 på vej :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener du med rådighedsbeløb? Beløb til mad og sjov efter alle andre regninger er betalt? Eller beløb kun til sjov?

Det beløb der er tilbage, når alle faste udgifter er betalt. Så til mad, tøj, gaver, fornøjelser osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, groft anslået så får vi vel cirka 50.000,- udbetalt til sammen, har faste udgifter for cirka 22.000,-, og sætter 8-10.000,- ind på en husholdningskonto til mad benzin mv om måneden (og de bliver brugt). Min mand sparer vist op, hvorimod jeg har ret dyre vaner vi er et ægtepar med et fælles barn og en hund, og så er der to særbørn - henholdsvis et i 7/7-ordning og et, der kommer hver anden weekend.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter alle regninger er betalt, har vi 6-7000 kr. at leve for.

Vi er to voksne og to børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt for lidt!

pt. Sidder vi lidt hårdt i det, da Mads har et dumt lån tilbage fra da han købte sin eks ud af huset + jeg er blevet elev...

Så når alt er betalt inkl. Brændstof, har vi ca 4500kr.... hvilket er skrabet! Hvis vi indberegner børnepengene, er der self. Lidt mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rådighedsbeløb - efter alt er betalt?

Jep. Har rettet det i første indlæg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vist omkring 18.000 når vi ligger beløbene sammen.

Jeg får 22.500 udbetalt og så trækker den 13.000 til budgetkontoen.

Tror det er da samme for min mand. Så det giver ca. 18.000.

Vi er 2 voksne og 1 barn i et hus vi ejer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er kun ca beløb men omkring 9000,- og der er børnepengene regnet med. Vi er 2 voksne og 3 hjemmeboende børn. Min kæreste betaler egne ekstra udgifter fra sin opsparing. Vi lider ikke nød men skal tænke over det når der skal købes ting ud over alm dagligvarer. Buskort er dyre men nødvendige, men rejser til familiebesøg er svære at få råd til og ferier holder vi hjemme eller hos familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er lige kommet på SU, så jeg betaler fast 13.500 kr. til fælles faste udgifter. Det kommer ikke helt til at række, når baby kommer, tror jeg, men så har vi en buffer, der finansierer underskud på budgetkontoen nogle år. Herudover sætter jeg 3200 ind på en fælles mad/diverse/benzin/gavekonto, og manden sætter 3000 ind. Der skal vi nok til at sætte mere ind, for vi ender tit med at skulle sætte ekstra penge over på den konto. Når jeg har betalt egne faste udgifter og afsat 1000 kr. til opsparing, så har jeg nok omkring 3000 kr. til mig selv og manden har nok nogenlunde det samme i overskud fra studiejob.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vel omkring 25.000 om måneden - og der er bilerne og brændstof betalt (det er firmabiler)

Hvis vi tager overskuddet i mandens lille bijob (hans firma) så er der vel yderligere 10.000 kr.

På trods af det lever vi faktisk forholdvis skrabet. Vi blev ramt hårdt af finanskrisen fordi min mand måtte sælge et hus med stort tab. Så vi vænnede os til at leve for ca 7.000 kr om måneden - hvilket er meget skrabet for en stor familie. Nu et vi færdige med gælden og har købt drømmehuset - efter nytår bliver alt vi kan undvære efter boliglånet som vi så håber at kunne dræbe i løbet af et par år.

Vi er to voksne, to teenagere, en baby og en cockerspaniel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begge på SU, så vi har 2400 kr om mdr (Vores boligstøtte) vi er to voksne og et barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begge på SU, så vi har 2400 kr om mdr (Vores boligstøtte) vi er to voksne og et barn :)

 

Er det samlet til mad, gaver og diverse? Hatten af for, at I kan klare det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :balloons

Vi flytter i hus i denne måned og får et rådighedsbeløb på 14.500 kr. Så var lige nysgerrig efter at høre, hvad andre har :)

Men det lyder som om, at det sagtens kan løbe rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det samlet til mad, gaver og diverse? Hatten af for, at I kan klare det

Jep :) Vores madbudget er på 300 kr i ugen. Så vi køber ind en gang om ugen, det sparer vi meget på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener vi har 18.000 til to voksne, 2 teenagere hver 2. weekend plus en tumling.

Vi sparer et sted mellem 4 og 6.000 op af de 18.000 hver måned, så 14.500 lyder fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER