FrkØstergaard

Stamceller

6 indlæg i dette emne

Hjemme hos os går vi og overvejer at få gemt stamcellerne fra navlesnoren. 

 

Er der andre end os der tænker i de baner, eller måske allerede har besluttet sig? 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øhm, kan du lige give en kort beskrivelse af hvad det indebære? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal prøve :)

 

Stamcellerne sidder i det blod der er i navlesnoren, så når vi føder kan blodet blive taget fra snoren, frosset ned og gemt i de næste 18 år.

Så hvis uheldet skulle ske at enten baby, en søskende o.l. bliver syge - fx af leukæmi, så kan man bruge stamcellerne til at behandle med. 

Det er min formulering - men jeg kan vedhæfte et link til siden, så kan du/I prøve at kigge på det. 

 

http://www.stemcare.dk 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, jeg synes det er svært.

Hvis det var via det offentlige ville jeg så absolut slet ikke tøve. Men kan se at det koster 18.000,-, og selvom jeg vil gøre alt for mit barn, så er det altså desværre bare penge, som vi ikke har :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder dyrt. 

Jeg regner ikke med at mine børn bliver syge før de bliver 18 (kun at jeg selv for kræft før jeg bliver 45, men må vi jo se) så tænker at det er mange penge at bruge på noget jeg ikke regner med at skulle benytte mig af. Men er jo lige som en forsikring. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ligesom Emilie gøre det, hvis jeg havde råd eller det var på det offentlige. Men jeg har ikke 18.000,- så det bliver ikke en mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER