Forårsbarnet

1 måned gammel baby - med til bryllup?

20 indlæg i dette emne

Hej kloge kvinder!
Der er godt nok en del tid endnu, men min kæreste og jeg er inviteret til bryllup slut Maj og jeg har termin slut April.

Jeg havde egentlig bare tænkt at tage den lille med og så ikke være med heeele vejen igennem måske - min kæreste foreslår vi lader bebs passe (af bedstemor).. Men men men, er det mon ikke for tidligt at blive passet? tænker det bliver nogle svære timer for både baby og bedstemor - og ellers hvordan skulle man så gøre? Det kræver jo (vel?) først og fremmest at bebs gider tage flaske. Generelt tænker jeg det er MEGET optimistisk (har selv været til bryllup med en 3 måneders som barnepige, og det var IKKE nemt når moren ikke var tid stede) Men hvad tænker I? 

Mest af alt tænker jeg vi må se tiden an når den lille er kommet til verden. Hvis h*n nu slet ikke ammes og bliver flaskebarn er det nok mindre problematisk end hvis jeg fuldammer.. og se ved man jo ikke hvilken lille person der kommer ud.
Men kom gerne med erfaringer etc.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke turde satse på at kunne få baby passet. Hvis du går over tid, så er baby måske kun 2 uger gammel! I har nok knapt nok fundet jer tilpas i forældrerollen, så jeg tror absolut ikke, det er realistisk at kunne få passet barn i timevis. Til gengæld tror jeg, at I har den fordel, at baby nok sover ret meget, og at du dermed vil kunne få nogle rolige stunder, hvor baby sover i et tilstødende lokale eller lignende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er tidligt at få passet og at være den der passer. Som du skriver kommer det jo også an på baby og på dig/jer! Det er jo ikke sikkert I har lyst til at få baby passet.

Til vores bryllup var babyer velkomne - ved I om de er det til det bryllup? Vi havde 3 vennepar med små med: 10 dage, 2 måneder og 6 måneder. Det fungerede fint for os som brudepar ;) Hende på 10 dage sov meget; hende på 2 måneder blev vist delvist passet af mormor i nærheden og hende på 6 måneder var med som det nu passede med hendes rytme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til bryllup da Adam var fem uger og det gik SÅ fint. Han sov fra det hele og vi havde ingen skrig eller gråd under talerne. Det afhænger nok af hvordan du forestiller dig at DU skal være til brylluppet. Forventer du at være på og mingle, så er det skisme svært med ny baby!

Vi var i kirke kl. 12 og deltog i brylluppet til efter maden dvs cirka tolv timer i det hele.

Da vi meldte tilbage var det også med forbehold for at en af os eller måske endda os begge måtte blive hjemme - vi vidste jo ikke hvilken baby der kom ud og om han var god på dagen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er flaskebørn og jeg var kæmpe smadret ovenpå tvillingegraviditet. Så fra de var et par uger gamle blev de ind i mellem passet af min mor i en time eller to. Det er gået fint

Eller - Anton er jo så kæmpe meget sensitiv og har reageret rigtig meget. Men Oscar har bare hygget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige som de andre at det er tidligt at satse på baby skal passes. Vi havde Liv på lige over 2 måneder med til bryllup og det gik rigtig fint. Hun sov det meste af tiden. Når de er så små sover de jo heldigvis meget (for det meste). Vi havde givet samme svar som MorAnja at vores Ja var med forbehold alt efter hvordan baby blev og det hele gik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sige ja med forbehold.

Jeg gik selv 17 dage over tid og endte med kejsersnit, så en måned efter terminsdagen var jeg godt nok ikke meget værd.

Men hvis alt går godt og til tiden ser jeg ikke noget problem i at tage med. Er der evt mulighed for at leje et værelse, så du kan gå lidt væk med baby, hvis den har brug for fred og ro?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde ikke været en mulighed for mig at deltage, eller at få passet så tidligt.

Jeg var slet ikke klar mentalt, på hverken det ene eller andet så tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha, jeg tror det er svært at beslutte nu. Jeg ville se det an og så give endeligt svar når I ved det. Og hvis I ikke kan tage afsted begge, så kan din kæreste tage med alene eventuelt.

Vi havde et barn der var meget uroligt de første måneder og sensitivt, så det ville ikke kunne lade sig gøre for os.

Kh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sagtens kunne tage afsted :) Men ville ikke vælge at få baby passet. Hun sov for det meste da hun var i den alder, og så længe man arrangerer at der er et sted man kan trække sig tilbage og amme, putte mm. så går det fint. Men som de andre skriver er det på nogle andre betingelser end før man havde børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også sagtens have kunne tage med, men jeg ville ikke have haft lyst til at få passet Andrea så tidligt. Som andre nævnte, er man jo blot ved at finde sig til rette i forældrerollen, og i starten var jeg simpelthen så nervøs når jeg ikke hele tiden kunne se hun havde det godt :) selv toiletbesøg blev gemt til faderen kom hjem, eller baby medbragt :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke få så lille en baby passet. Da Karla var en måned gammel, var det helt forfærdeligt at skulle være væk fra hende i mere end en time - også selv om hun var flaskebarn.

Hvor bliver festen holdt? Er der mulighed for at du kan trække dig lidt med den lille, gå i et andet rum og amme/ give flaske eller trække jer, hvis musikken bliver for høj, eller babyen græder, muligvis et værelse, der kan være jeres "helle". Det ville gøre en stor forskel for mig. Så er det nemmere at tage med, hvis man har et sted at kunne trække sig, når der er behov. Evt et sted, hvor barnet kan sove, og I kan have en alarm på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode svar!! Det er godt at høre lidt erfaringer :)
Jeg ved desværre endnu ikke hvor brylluppet holdes, så ved ikke hvordan rammerne bliver - men håber/satser stærkt på det er et sted jeg kan gå afsides og amme/putte/ trække mig tilbage med den lille.. Det er "heldigt" samtidig at det er min kærestes ven der skal giftes, og jeg ikke kender særlig mange til festen udover min egen kæreste og brudeparret, så har ingen behov for at mingle/catche up eller lign. :) Har også sagt til min kæreste at vi formegentlig tager baby med, kan ikke forestille mig at lade min 1 måneds baby passe - og så må jeg /vi gå tidligt afhængigt af festen og den lille (og hvad jeg selv har overskud til ikke mindst!) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som mange af de andre siger, så vent med at beslutte jer til I ved hvordan fødslen er forløbet, hvordan baby er osv. Som du kan høre er det meget forskelligt, om man kan deltage med så lille en baby.

Selv har jeg haft to babyer der i den alder sagtens kunne være kommet med og nok havde sovet fra det meste indimellem amningerne. At man så ikke selv er så nærværende og mentalt deltagende i festen er en anden side af sagen.

Personligt ville jeg ikke lade så lille en baby passe af andre og jeg ville heller ikke give flaske, hvis amningen går godt. Synes det er en god ide med et værelse hvor man kan trække sig til, hvis det er en mulighed. jeg ville også godt lade en bedstemor passe baby på værelset, så man kun behøede at amme, og bedstemor kunne pusle og putte baby.

Men man skal mærke efter hvad man selv har det godt med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke have kunnet deltage med vores dreng, jeg havde simpelthen ingen energi til noget som helst ud over det absolut basale.

Og han græd en del hvis man ikke havde ham på armen... Kunne ikke puttes som sådan, men faldt i søvn i slyngevugge eller vuggende favn = hårdt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til barnedåb med min datter da hun var 9 dage gammel :) Det var intet problem.. Vi havde dog en "åben" indbydelse, så vi havde fået lov at blive væk hvis ikke vi kunne overskue det :) Hun sov, sked og spiste.. og jeg nød en dag, uden baby i hænderne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til bryllup hvor en havde tvillinger med, hun forsvandt et par timer ind i mellem ind i et tilstødende lokale!

Jeg vil ikke satse på at få baby passet så tidligt, tag hellere baby med, og så hav muligheden for at trille hjem hvis du trænger til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville SLET ikke være mentalt klar til at få passet sådan en lille baby. Det ville simpelthen være udelukket!

 

Jeg ville sige ja med forbehold og nok også varsle om, at du/I ikke blev så længe. Så kan I være heldige og få en hel aften - eller I kan være "uheldige" og den ene må smutte tidligt. Man ved det aldrig før på dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville have det meeeeget svært ved at lade min søn passe eller bare være væk fra ham, så ville jeg hellere tage ham med, men så være obs på at han/hun heller ikke bliver overstimuleret, for man kunne jo forestille sig at mange gerne ville se baby. Men du vil selv vide hvordan du føler som mor og har lyst til, når baby er kommet til verden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura er en md lige om lidt og jeg er langt fra klar til at få hende passet trods jeg er 2. Gangs mor.

Så jeg havde taget hende med til brylluppet eller også var jeg blevet hjemme og måske kun være taget med i kirken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER