Påskesen

juniorseng ved 2,4 år ???

15 indlæg i dette emne

Halløj tøser :)

 

Jeg har lige brug for lidt hjælp til alt det her med at skifte seng. O sover fint i sin tremmeseng, og er jo ikke særlig lang, så tror sagtens hun ville kunne sove i den et godt stykke tid. Men nu er det jo sådan at lillesøster har meldt sin ankomst april '15 og i den forbindelse skal vi lige have planlagt indkøb af senge så vi ikke laver fejlkøb. 

 

Vi tænker at lillesøster skal have en vugge (hoppekids indv. mål 40'85 ) som egentlig er en mini tremmeseng. Vi syntes det er bedst, da den kan stå ved siden af vores seng, og ikke fylder så meget som en tremmeseng (vi bor småt).

Jeg tænker at lillesøster kan ligge i den til hun er 4-6 mdr. gammel, og derefter skal over i O's tremmeseng.

På det tidspunkt vil O være 2,2 -2,4 år gammel. 

 

Er hun gammel nok til at slippe tremmesengen ? Og skifter vi så bare til en junior seng med sengehest eller hvad ? Hvor lang tid kan hun ligge i junior sengen og hvornår skal man så skifte til en anden seng igen ? Hvornår ved man at de er mentalt klar til at skifte ( altså at de ikke kravler ud hele tiden, men begynder at forstå at de skal ligge sig) ? 

 

Vi vil gerne på sigt have mulighed for at O og lillesøster kan sove i samme værelse, evt. i køjeseng eller lign. 

 

Håber i kan hjælpe med nogle erfaringer :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt at mange skifter ved den alder, vi snakker også junior seng til Mie nu. Hun blev 2 i august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie blev 2 i juli, og vi har lige skiftet til juniorseng :)

Det er bare gået så fint og han er vild med at vi kan sidde på hans sengekant og læse godnathistorie :) (og super stolt af at han har fået en seng mangen til storebrors :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er 2 år og 3 måneder, og vi har lige pillet siden af hendes tremmeseng og sat sengehest på i stedet. Det er gået super godt, og hun virker til at nyde den 'nye' seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kom Silje i juniorseng da hun blev 2 år, så lillesøster kunne arve hendes seng. Vi valgte at sengen skulæe stå tom et par måneder før Olivia kom i den, så Silje ikke følte at hendes seng blev stjålet...

Der har ingen problemer været og der gik lang tid før hun selv stod op... Så havde vi en periode lidt renderi, men det var nu meget mindre end jeg havde frygtet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa kom i juniorseng, da hun var 2 år og 5 måneder. Ingen problemer og hun står stadig ikke ud af den uden vi er der her et år efter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar tøser ! Det lyder til at det er en fin plan så :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville måske sørge for at hun kommer i junior-sengen min et par måneder inden lillesøster skal overtage tremmesengen så hun ikke føler at lillesøster hugger hendes seng. Vi sørgede for at rykke Ronja på det andet værelse i marts/april hvor Liv kom i juli. Så var det ikke som om hun blev smidt ud fordi søster kom men blev rykket fordi hun var en stor pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er 2 aar og 3 maaneder og vi har ogsaa taenkt over, at han snart skal have en juniorseng. 

 

Vi koeber himmelsengen fra IKEA, er planen lige nu og skal en lille ny og Noah sove i koejeseng, saa ser vi til den tid. Maaske de isetdet skal have hver deres seng...  Egentlig havde jeg en halvhoej i tankerne, men efter andres erfaringer, saa kan det ske, at de falder ud af den og kommer til skade. Det kan selvfoelgelig ogsaa vaere, at det ikke sker, men jeg kan ikke holde ud at taenke paa, at det kan ske, saa har droppet tanken. Vi har ogsaa overvejet en fuld laengde seng, men nu bliver det en juniorseng, som ogsaa passer bedre paa det lille vaerelse(som er lille pga stort 3-floejet skab, som skal ud med tiden). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ved sikkert, at vi lige har købt juniorseng - dvs. 160 cm lang. Anna er jo 2 år og 4 måneder.

 

Hun kommer over i den, når værelset står klar.

 

Den er lav og vi har købt sengehest også. Så regner vi med at det går gnidningsfrit, og at hun vil elske sin nye større og meget bredere seng - hvilket hun har behov for, da hun fylder meget om natten :)

 

 

Vi synes det kunne være fantastisk at pigerne vil sove i køje sammen senere.

 

Så vi har et soveværelse og et krea/legeværelse senere hen. Så kan man putte og vågne i orden, og de kan lade deres barbie/dublo/friends/udklædning/krealeg ligge fremme på det andet værelse. Det elskede jeg selv som lille.

 

Og så er det da bare så super hyggeligt at kunne sove sammen, men E og jeg vil stadig gerne have vores privatliv i sengen ;) Hvis du forstår!

 

Jeg satser på at sengen kan sælges til den tid, der først vil være tidligst om 2,5-3 år. Så begge børn sover helt stabilt, og er klar til køje :)

 

Men nu får vi at se om Anna vil synes det er fedt at sove sammen med lillesøster til den tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt juniorseng til Lasse i dag og han er 2,4 år.

Han er lige blevet storebror, men lillesøster sover i en bedside crip, så tremmesengen ska hun ikke bruge lige pt. Derfor tror jeg ikke at han vil føle at hun snupper den. Den kommer dog til at stå på hendes værelse fra nu af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker også om at Karla er ved at være klar til juniorseng efter nytår, og der vil hun være 2 år og 4 måneder. Måske starter vi med at pille den ene side af tremmesengen og sætte sengehest på, det har vi ikke helt låst os fast på endnu..

2 år og 4 måneder lyder som en fin alder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor har været i juniorseng siden han var 21 mdr og det har ikke været noget problem. Andet end at han jo står op en gang imellem. Han kommer selv ind til os om natten hvis han trænger til det.

Vi har købt en juniorseng som man ka bygge både længere og højere så den skulle gerne fungere som base i mange år:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville måske sørge for at hun kommer i junior-sengen min et par måneder inden lillesøster skal overtage tremmesengen så hun ikke føler at lillesøster hugger hendes seng. Vi sørgede for at rykke Ronja på det andet værelse i marts/april hvor Liv kom i juli. Så var det ikke som om hun blev smidt ud fordi søster kom men blev rykket fordi hun var en stor pige :)

 

Ja det var en god ide :) 

 

Noah er 2 aar og 3 maaneder og vi har ogsaa taenkt over, at han snart skal have en juniorseng. 

 

Vi koeber himmelsengen fra IKEA, er planen lige nu og skal en lille ny og Noah sove i koejeseng, saa ser vi til den tid. Maaske de isetdet skal have hver deres seng...  Egentlig havde jeg en halvhoej i tankerne, men efter andres erfaringer, saa kan det ske, at de falder ud af den og kommer til skade. Det kan selvfoelgelig ogsaa vaere, at det ikke sker, men jeg kan ikke holde ud at taenke paa, at det kan ske, saa har droppet tanken. Vi har ogsaa overvejet en fuld laengde seng, men nu bliver det en juniorseng, som ogsaa passer bedre paa det lille vaerelse(som er lille pga stort 3-floejet skab, som skal ud med tiden). 

 

Vi har også kigget på dem fra IKEA, syntes faktisk de er rigtig fine :) Og heller ikke dyrere end at vi godt kan udskifte med køjeseng senere :)

Du ved sikkert, at vi lige har købt juniorseng - dvs. 160 cm lang. Anna er jo 2 år og 4 måneder.

 

Hun kommer over i den, når værelset står klar.

 

Den er lav og vi har købt sengehest også. Så regner vi med at det går gnidningsfrit, og at hun vil elske sin nye større og meget bredere seng - hvilket hun har behov for, da hun fylder meget om natten :)

 

 

Vi synes det kunne være fantastisk at pigerne vil sove i køje sammen senere.

 

Så vi har et soveværelse og et krea/legeværelse senere hen. Så kan man putte og vågne i orden, og de kan lade deres barbie/dublo/friends/udklædning/krealeg ligge fremme på det andet værelse. Det elskede jeg selv som lille.

 

Og så er det da bare så super hyggeligt at kunne sove sammen, men E og jeg vil stadig gerne have vores privatliv i sengen ;) Hvis du forstår!

 

Jeg satser på at sengen kan sælges til den tid, der først vil være tidligst om 2,5-3 år. Så begge børn sover helt stabilt, og er klar til køje :)

 

Men nu får vi at se om Anna vil synes det er fedt at sove sammen med lillesøster til den tid ;)

Ja, den er SÅ fin den i har valgt til Anna :) Vi har også planer om at lave lege og soveværelse når vi engang flytter i en større lejlighed. Det bliver spændende at følge hvordan Anna tager det at komme over i ny seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt juniorseng til Lasse i dag og han er 2,4 år.

Han er lige blevet storebror, men lillesøster sover i en bedside crip, så tremmesengen ska hun ikke bruge lige pt. Derfor tror jeg ikke at han vil føle at hun snupper den. Den kommer dog til at stå på hendes værelse fra nu af.

 

tak for svar :) 

 

Vi snakker også om at Karla er ved at være klar til juniorseng efter nytår, og der vil hun være 2 år og 4 måneder. Måske starter vi med at pille den ene side af tremmesengen og sætte sengehest på, det har vi ikke helt låst os fast på endnu..

2 år og 4 måneder lyder som en fin alder ;)

 

I spændende, glæder mig til at høre om hvordan det går :)

 

Theodor har været i juniorseng siden han var 21 mdr og det har ikke været noget problem. Andet end at han jo står op en gang imellem. Han kommer selv ind til os om natten hvis han trænger til det.

Vi har købt en juniorseng som man ka bygge både længere og højere så den skulle gerne fungere som base i mange år:)

Ih det var smart! Må ud og kigge på hvad der er af muligheder :) Tænker at det største problem for os bliver når hun skal puttes, for det er ikke altid hun lige er enig der :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER