NadiaDP

Hvor køber i rammer?

10 indlæg i dette emne

Jeg har lige købt nogle lækre plakater i størrelsen A3 og A5.

 

Mit problem er bare at jeg ikke lige umiddelbart kan finde nogle steder hvor man kan købe i lige præcis de størrelser. 

Der enten mangler eller er et par centimeter for meget i den ene ende eller den anden, fordi de fleste butikker stadig sælger dem i gamle fotostørrelser, kan jeg forestille mig.

 

Er der nogle af jer der kender tips, tricks eller butikker? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg køber de fleste af mine rammer i IKEA :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber de fleste af mine rammer i IKEA :)

Ja, det ville jeg også have gjort. De har bare ikke rammer i målene der passer til A3 og A5  <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ville jeg også have gjort. De har bare ikke rammer i målene der passer til A3 og A5  <_<

Jeg har nogle billeder hængende i Ikearammer der er a3 - hvis man altså ikke bruger passepartout'et.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tit gjort det, at jeg enten har sat et pænt stykke karton bag ved et billede, der var mindre, så det blev en art passepartout, eller skåret billedet til.

Ikea burde have rammer, der passer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plejer også at købe i ikea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tit gjort det, at jeg enten har sat et pænt stykke karton bag ved et billede, der var mindre, så det blev en art passepartout, eller skåret billedet til.

Ikea burde have rammer, der passer..

Hm, hvad gør man så når det kun er to cm i højden der mangler, men ikke i bredden? - Ville du så bare skære til i siderne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der laves ikke standardrammer i klassiske plakatmål - det er SÅ åndssvagt! :prik

Så enten køber du en ramme der er for stor og lægger det hvide papir bag ved billedet eller også betaler du for at få dem indrammet. Og det er dyrt! <_< Vi købte to plakater i A3 og i 61*88 (tror jeg nok) til en mindre formue, som jeg har købt rammer til i IKEA, men det yder slet ikke det store billede retfærdighed, så det vil jeg betale de 800 kr for at få indrammet rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, hvad gør man så når det kun er to cm i højden der mangler, men ikke i bredden? - Ville du så bare skære til i siderne?

 

Hvis det kan gøres på en pæn måde, så ja. Prøv evt. at ligge plakaten ned, og læg noget over det, der evt. skulle skæres væk, så kan du se, om det vil se pænt ud eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg vidste slet ikke at det var så pokkers besværligt. Det er jo totalt ulogisk  :gal

 

Når jeg får plakaterne hjem, må jeg lige overveje om det bliver DIY IKEA-style, eller om vi vil betale for at få det gjort ordentligt.

 

Tusinde tak for input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER