Guest NinjaMama

Ulddyner og tøj i barnevogn

26 indlæg i dette emne

Årha, hvor synes jeg det er svært at vurdere hvad Thea har brug for til at sove i i barnevognen når det blive rigtig koldt.. Sidste år havde hun hendes sleebee, men den kan ikke bruges igen i år, da vi fik vandskader i gangen under det kæmpe skybrud der var her i Ringkøbing-Skjern kommune for et par måneder siden. Den havde lagt i er skab i gangen hvor der var oversvømmelse, og jeg havde ikke opdaget at den var blevet våd før for et par uger siden og der var den helt jordslået og klam :(

Alba skal have en duniduo og på deres hjemmeside kan man også købe ulddyner, så jeg havde tænkt på at købe en dyne derfra. Er der mon nogen der har erfaringer med de dyner? De koster vist kun omkring 200 kroner, så jeg er lidt i tvivl om hvor gode de er, når de er så billige :unsure hun har i forvejen er lækkert strik tæppe som hun kan få oven på dynen på de rigtig kolde dage.

Og hvor meget tøj skal sådan en lille pige mon have på, når hun kun skal have dyne på? Thea har en dum vane med at sparke dynen af inden hun falder i søvn, og jeg ville egentlig gerne have at hun havde en uld "kæredragt" på, men det mener dpmor ikke er nødvendigt.. Hvad mener i? De sover under et halvtag, og der skal de sove uanset hvor mange minusgrader der er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna havde en DuniDuo med ulddyne - jeg elskede den! Da hun var helt spæd i jan-feb og meget koldt vejr, havde hun alm tøj, uldstrømper, ekstra trøje, hue og luffer på. Da hun blev ældre havde hun f.eks body, bluse, strømpebukser, striktrøje og hue på. Vi justerede via uld strømper eller ej og mængden af tøj under striktrøjen. Forår og efterår havde hun kun et lag tøj på og nogen gange bare ben.

Sidste vinter kunne Anna ikke være i sin DuniDuo :( Vi lagde et uldtæppe i bunden af barnevognen, som vi foldede om tæerne og op over dynen og så på med overtræk - så sparkede hun ikke noget af ;) Hun havde bare alm tøj på og evt uldsokker og striktrøje. Vi havde en uld-heldragt hun havde på få gange, men det var heller ikke så koldt sidste vinter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en sovepose(kørepose) det virker også fint.

Ellers et lammeskind nederst, det varmer meeeega meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna havde en DuniDuo med ulddyne - jeg elskede den! Da hun var helt spæd i jan-feb og meget koldt vejr, havde hun alm tøj, uldstrømper, ekstra trøje, hue og luffer på. Da hun blev ældre havde hun f.eks body, bluse, strømpebukser, striktrøje og hue på. Vi justerede via uld strømper eller ej og mængden af tøj under striktrøjen. Forår og efterår havde hun kun et lag tøj på og nogen gange bare ben.

Sidste vinter kunne Anna ikke være i sin DuniDuo :( Vi lagde et uldtæppe i bunden af barnevognen, som vi foldede om tæerne og op over dynen og så på med overtræk - så sparkede hun ikke noget af ;) Hun havde bare alm tøj på og evt uldsokker og striktrøje. Vi havde en uld-heldragt hun havde på få gange, men det var heller ikke så koldt sidste vinter :)

Det er også en duniduo med ulddyne Alba skal have! Jeg glæder mig allerede til at pakke min lille baby ind i den :biglove

Jeg synes bare at det virker lidt spild at købe en duniduo til Thea også, for hun vokser jo nok snart ud af den... Det er derfor jeg tænker at en ulddyne vil være den bedste løsning.. Men jeg er bare bange for, at den ulddyne man kan købe på duniduo's hjemmeside måske ikke er så varm igen når den er så billig :unsure Hun har i forvejen en tyk uld topmadras ovenpå madrassen, så jeg tænker at barnevognen er godt rustet mod kulde i bunden. Men det lyder som en god løsning at at putte tæppet i bunden af madrassen også folde den op over hende! Dagpleje mor vil ikke bruge dækkenet(hedder det det?) over barnevognen, men det må jeg jo så få gennemtrumfet at hun altså skal gøre så Thea ikke sparker dynen af!

Hvor tyk var den striktrøje Anna havde på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en sovepose(kørepose) det virker også fint.

Ellers et lammeskind nederst, det varmer meeeega meget!

Hvilken kørepose har i? Hvis jeg kan skaffe en, som Thea også kan passe til næste vinter, så vil det klart være at foretrække fremfor en dyne :) i dagplejen sover de i barnevogn til de er 2 år og 10 måneder, så Thea kommer også til at skulle sove ude indtil jul næste år.

Der er en dejlig tyk uld topmadras ovenpå madrassen i barnevognen, så jeg tænker at den er godt isoleret i bunden.

Hvilket tøj regner du med at Cecilia skal have på i køreposen på de koldeste dage? Jeg overvejer lidt denne trøje - http://www.babygear.dk/anorak-joha-uld-marine.html men jeg er ikke sikker på at den er helt varm nok :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også en duniduo med ulddyne Alba skal have! Jeg glæder mig allerede til at pakke min lille baby ind i den :biglove

Jeg synes bare at det virker lidt spild at købe en duniduo til Thea også, for hun vokser jo nok snart ud af den... Det er derfor jeg tænker at en ulddyne vil være den bedste løsning.. Men jeg er bare bange for, at den ulddyne man kan købe på duniduo's hjemmeside måske ikke er så varm igen når den er så billig :unsure Hun har i forvejen en tyk uld topmadras ovenpå madrassen, så jeg tænker at barnevognen er godt rustet mod kulde i bunden. Men det lyder som en god løsning at at putte tæppet i bunden af madrassen også folde den op over hende! Dagpleje mor vil ikke bruge dækkenet(hedder det det?) over barnevognen, men det må jeg jo så få gennemtrumfet at hun altså skal gøre så Thea ikke sparker dynen af!

Hvor tyk var den striktrøje Anna havde på?

Anna sov med sin dundyne i barnevognen - vi brugte juniordynen og lagde den både under og over hendes ben. Hvorfor vil DP ikke bruge dækkenet? :unsure

Striktrøjerne var strikket af Annas farmor og var af uld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken kørepose har i? Hvis jeg kan skaffe en, som Thea også kan passe til næste vinter, så vil det klart være at foretrække fremfor en dyne :) i dagplejen sover de i barnevogn til de er 2 år og 10 måneder, så Thea kommer også til at skulle sove ude indtil jul næste år.

Der er en dejlig tyk uld topmadras ovenpå madrassen i barnevognen, så jeg tænker at den er godt isoleret i bunden.

Hvilket tøj regner du med at Cecilia skal have på i køreposen på de koldeste dage? Jeg overvejer lidt denne trøje - http://www.babygear.dk/anorak-joha-uld-marine.html men jeg er ikke sikker på at den er helt varm nok :unsure

Vi har denne her

http://www.blondinemor.dk/2013/10/29/av-for-en-laekker-korepose/

Men er sikker på andre mærker også er gode!!

Hun sover indenfor de fleste dage men de gange hun har sovet til lur i den har hun været dejlig varm og aldrig kold eller våd etc.

Hun har så, alt efter temperatur, en fleecetrøje ( tror den er fin den du linker til men er svært at se hvor tyk den er? på eller uldtrøje( indenunder selvf. Også noget )

Synes de et smarte fordi de fungerer med autostol og klapvogn pga velcro huller man man åbne til selen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sov med sin dundyne i barnevognen - vi brugte juniordynen og lagde den både under og over hendes ben. Hvorfor vil DP ikke bruge dækkenet? :unsure

Striktrøjerne var strikket af Annas farmor og var af uld :)

God ide med junior dyne!!! Så kan Alba arve den når Thea er færdig med at bruge den til næste vinter, der er det jo ved at være tid til at hun skal have en junior dybe! :D

Gid vi havde en farmor eller mormor der gad strikke til ungerne... Jeg har kigget lidt på mormor.nu, men synes det er ret så pebrede priser de har for striktrøjer :unsure men måske kan jeg lokke Dennis til at det er ok at jeg køber sådan en dyr trøje, når den kan gå i arv til lillesøster :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide med junior dyne!!! Så kan Alba arve den når Thea er færdig med at bruge den til næste vinter, der er det jo ved at være tid til at hun skal have en junior dybe! :D

Gid vi havde en farmor eller mormor der gad strikke til ungerne... Jeg har kigget lidt på mormor.nu, men synes det er ret så pebrede priser de har for striktrøjer :unsure men måske kan jeg lokke Dennis til at det er ok at jeg køber sådan en dyr trøje, når den kan gå i arv til lillesøster :P

Mormor.nu et virkelig lækker! Hold øje med deres tilbud!

Det med juniordyne er smart- så Kan du vikkle den rundt om hende så sparker hun heller ikke dynen af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har denne herhttp://www.blondinemor.dk/2013/10/29/av-for-en-laekker-korepose/

Men er sikker på andre mærker også er gode!!

Hun sover indenfor de fleste dage men de gange hun har sovet til lur i den har hun været dejlig varm og aldrig kold eller våd etc.

Hun har så, alt efter temperatur, en fleecetrøje ( tror den er fin den du linker til men er svært at se hvor tyk den er? på eller uldtrøje( indenunder selvf. Også noget )

Synes de et smarte fordi de fungerer med autostol og klapvogn pga velcro huller man man åbne til selen.

Årh den ser lækker ud! Og smart at den også kan bruges i klapvogn osv!

Det er sådan en her, ik? http://m.babyshop.dk/køreposer/s/1057#page=3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide med junior dyne!!! Så kan Alba arve den når Thea er færdig med at bruge den til næste vinter, der er det jo ved at være tid til at hun skal have en junior dybe! :D

Gid vi havde en farmor eller mormor der gad strikke til ungerne... Jeg har kigget lidt på mormor.nu, men synes det er ret så pebrede priser de har for striktrøjer :unsure men måske kan jeg lokke Dennis til at det er ok at jeg køber sådan en dyr trøje, når den kan gå i arv til lillesøster :P

Har Thea ikke allerede en juniordyne? Vi tog bare Annas fra sengen med ud og tog den med ind igen ;)

Jeg er også dybt taknemmelig for svigermor der kan strikke! Sådan en god uldtrøje er guld værd - Annas forrige vinter havde også hætte på - det er satme også smart, når det er rigtig koldt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mormor.nu et virkelig lækker! Hold øje med deres tilbud!

Det med juniordyne er smart- så Kan du vikkle den rundt om hende så sparker hun heller ikke dynen af :)

Det vil jeg gøre, tak for tippet! :Kram2 kan du huske hvornår de ca plejer at have tilbud?

Tror lige jeg prøver det af med hendes junior dyne i morgen! Hvis det fungerer så skal jeg bare have fat i en juniordyne mere...

Men jeg kunne nu godt finde på at købe sådan en kørepose, som du linker til, til Alba istedet for en duniduo.. Det er altså smart at den også kan bruges i klapvognen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har Thea ikke allerede en juniordyne? Vi tog bare Annas fra sengen med ud og tog den med ind igen ;)

Jeg er også dybt taknemmelig for svigermor der kan strikke! Sådan en god uldtrøje er guld værd - Annas forrige vinter havde også hætte på - det er satme også smart, når det er rigtig koldt!

Jo hun har en juniordyne, men når hun skal bruge den i Dp så vil det være lidt bøvlet at tage den med hjem/derhen hver dag.. Og jeg er så glemsom, så jo mindre jeg skal huske at have med hver dag, jo bedre er det :P

Jeg kan godt forstå at du er glad for at have en svigermor til at strikke tøj til Anna! Det må også have en helt særlig værdi, når det er strikket helt specielt til ens barn! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo hun har en juniordyne, men når hun skal bruge den i så vil det være lidt bøvlet at tage den med hjem/derhen hver dag.. Og jeg er så glemsom, så jo mindre jeg skal huske at have med hver dag, jo bedre er det :P

Jeg kan godt forstå at du er glad for at have en svigermor til at strikke tøj til Anna! Det må også have en helt særlig værdi, når det er strikket helt specielt til ens barn! :)

Åh ja, det er selvfølgelig til DP. Så forstår jeg. Anna brugte kun dynen herhjemme i weekenden. I VS havde børnene deres egen sovepose og dyne til krybben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde duniduo med uldyne sidste vinter i barnevognen, så lækker! I klapvognen har vi en alm kørepose :) ved ikk helt hvad vi gør til vinter men nok en kombi af duniduo (der nu er lidt for kort) og dyne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, det er selvfølgelig til DP. Så forstår jeg. Anna brugte kun dynen herhjemme i weekenden. I VS havde børnene deres egen sovepose og dyne til krybben.

Var det vs der havde dyner og soveposer til børnene? :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde duniduo med uldyne sidste vinter i barnevognen, så lækker! I klapvognen har vi en alm kørepose :) ved ikk helt hvad vi gør til vinter men nok en kombi af duniduo (der nu er lidt for kort) og dyne

Hvilken kørepose har i til klapvognen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det vs der havde dyner og soveposer til børnene? :o

 

Det har vores VS - både den nuværende og tidligere i anden kommune. Tror det er meget normalt i vuggestuer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken kørepose har i til klapvognen? :)

Kan faktisk ikk huske mærket, men fra ønskebørn til ca 3-500kr :) den fungerer rigtig fin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det vs der havde dyner og soveposer til børnene? :O

Ja. Hvert barn har sin egen krybbe med tilhørende madras, sovedragt/pose (ærmer men ingen ben) og en dyne. Jeg tror også det er meget normalt i vuggestuer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er den samme ja, men den er noget dyrere der end den er her fx, hvor den kun koster 1295,-

http://brandfab.dk/korepose-footmuff/blanket-212-evolution

Nemlig- fik min til halv pris på my first deal sidste vinter- men der er jo også andre mærker med lignende poser som sikkert er gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har sin voksi. Pt sover hun med silkedynen, men når det bliver rigtig vinter kommer ulddynen i. Silke Elia er et meget varmt barn, så det skal være MEGET koldt før hun ikke har bare ben i den. Vi snakker under -5 grader. På armene har hun sit almindelige tøj, og på et tidspunkt med en strikket uldtrøje, 1-lags uldelefanthue og strikkede uldluffer.

 

Hvis ikke vi havde haft voksien havde jeg købt en ulddragt fra fx Engel til hende. Det havde jeg til Silke Elia de første måneder. Ved fx Pandamor bruger det til sin Anna :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William sover med dyne. Lige nu har han bare hans alm tøj + dyne, han bliver svedig i mere.

Når det bliver lidt koldere får han vanter+strømper+trøje+hue alt i uld. Og til de helt kolde dage har jeg købt en Engel ulddragt, som er mega lækker. Han havde samme udstyr sidste år og det fungerer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1346510063_2003-lilla-1_w166_h182_dope.j

Sidste år brugte Elin denne her fra Mikk-line som er en uld fleece jakke/trøje. Den var fantastisk, fordi man kan folde ærmerne ud, så de danner luffer - så er man fri for at de hiver dem af... og hun var altid lige tilpas varm - det er jo det gode ved uld....

 

Jeg er på jagt efter en ny, men er lidt spændt på om man kan få den større og stadig med luffer. 

 

Og ellers sov Elin også bare med hendes Temprakon (staves?) junior dyne - som jeg også - som de andre, foldede ned under benene. Så er der også noget at ligge på som varmer. Når det var ekstra koldt, ku jeg godt finde på at ligge en uldtæppe henover dynen...

Og ellers uldhue også. 

 

Man kan også købe en heldragt i den samme model

 

1346512405_2101-lilla-1_w166_h182_dope.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER