03wami

gener efter bristning

8 indlæg i dette emne

Aner ikke lige hvor dette emne høre hjemme så nu bliver det altså bare i dette forum...

For 3 mdr siden fik jeg en dejlig søn, men også en knap så dejlig 4 grads bristning... Havde selvfølgelig en del gener af det i starten , men syntes egentlig hurtigt det blev til at leve med ( selvfølgelig er der lidt mangel på knibeevnen ) men nu begynder jeg at opleve at det igen gør ondt når jeg sidder ned for længe af gangen - var ellers lige begyndt oså mentalt at føle mig lidt oven på igen, så det går mig godtnok en del på... Er der andre med bristninger der har oplevet det samme - og hvor lang tid gik der inden i kunne dyrke motion osv igen uden at føle i skulle passe på hele tiden... ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aner ikke lige hvor dette emne høre hjemme så nu bliver det altså bare i dette forum...

For 3 mdr siden fik jeg en dejlig søn, men også en knap så dejlig 4 grads bristning... Havde selvfølgelig en del gener af det i starten , men syntes egentlig hurtigt det blev til at leve med ( selvfølgelig er der lidt mangel på knibeevnen ) men nu begynder jeg at opleve at det igen gør ondt når jeg sidder ned for længe af gangen - var ellers lige begyndt oså mentalt at føle mig lidt oven på igen, så det går mig godtnok en del på... Er der andre med bristninger der har oplevet det samme - og hvor lang tid gik der inden i kunne dyrke motion osv igen uden at føle i skulle passe på hele tiden... ?

Jeg har ved begge fødsler fået en slem 2. Grads bristning. Første gang forsvandt smerterne helt i løbet af en måneds tid, men efter jeg fødte mindste pigen for knap 4 måneder siden, har jeg stadig smerter. Det begynder at gøre ondt hvis jeg sidder ned i mere en 20-30 minutter, men det er klart værst når jeg sidder på toilettet! Så brænder det og føles faktisk som om syningen er ved at sprække.

Om 2 måneder skal jeg ind på sygehuset og have undersøgt om syningen kan laves bedre. Ikke kun pga smerterne, men mest fordi at syningen virkelig er noget sjusk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ved begge fødsler fået en slem 2. Grads bristning. Første gang forsvandt smerterne helt i løbet af en måneds tid, men efter jeg fødte mindste pigen for knap 4 måneder siden, har jeg stadig smerter. Det begynder at gøre ondt hvis jeg sidder ned i mere en 20-30 minutter, men det er klart værst når jeg sidder på toilettet! Så brænder det og føles faktisk som om syningen er ved at sprække.

Om 2 måneder skal jeg ind på sygehuset og have undersøgt om syningen kan laves bedre. Ikke kun pga smerterne, men mest fordi at syningen virkelig er noget sjusk

Øv øv at det er så ringe lavet :( har egentlig fået afvide af alle der har undersøgt mig siden at det ser rigtig pænt ud og sidst min egen læge tjekkede var hun så imponeret at hun sagde at hvis hun ikke havde læst min journal kunne man slet ikke se det havde været så slemt... Så undre mig bare over at det nu gør ondt igen når jeg sidder ned længe - hvilket jeg jo ellers slet ikke har mærket noget til ellers i en god mdr tid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lidt underligt at det pludselig begynder at gøre ondt igen, når det nu ellers var gået over :unsure har du snakket med lægen om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lidt underligt at det pludselig begynder at gøre ondt igen, når det nu ellers var gået over :unsure har du snakket med lægen om det?

Ja syntes også virkelig det er underligt - skulle gerne kontaktes af den fys der har været tilknyttet nu her for at hun kan følge op på om yderligere behandlin er nødvendig.. så håber snart hun gør det ellers skal jeg selvfølgelig lige have fat på min egen læge :(

Men er lidt rart at høre andres erfaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bristede jeg ikke slemt men havde forstuvet halebenet under fødslen så jeg kunne ikke sidde ned i 3 mdr. uden smerter. Så jeg ved hvad det betyder for en at være smerte påvirket og nybagt mor samtidig.

Kan det være svamp der "driller"? Eller en anden form for infektion? Eller en hæmoride?

Lige meget hvad så syntes jeg en tur til lægen vil være smart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bristede også slemt under min fødsel for nu 15 måneder siden.

 

De første 4 uger sad jeg ikke ned, jeg prøvede faktisk ikke engang for at skåne alt hvad jeg kunne. Efter de 4 uger prøvede jeg at sidde på en stol og det gik nogenlunde, var øm men kunne godt sidde. Herfra synes jeg det blev bedre og bedre. jeg var især øm når jeg stod op og bar noget og jeg sørgede også for at bade dagligt (ja de første mange uger ved hvert toiletbesøg) både fordi jeg ikke kunne tørre med papir og for at holde det godt rent. Jeg synes på intet tidspunkt det gik tilbage for mig, men passede også godt på. jeg ville klart tage kontakt til lægen hvis det er begyndt at blive mere øm det plejer.

 

Ifølge min fys var jeg god til at træne min bækkenbund, men alligevel sagde hun at folk med en bristning ikke burde træne i 5 måneder - faktisk anbefalede hun alle der havde født at passe rigtig godt på med træning (altså ikke genoptræning men hård træning) de første 5 måneder for at underlivet kan komme til sig selv langsomt igen først.

 

I dag mærker jeg intet til bristningen, og selvom jeg står med et spejl kan jeg ikke se forskel. Det eneste er dog at jeg i starten af sex er lidt mere øm i mellemkødet hvor arvævet er lidt ømt, det forsvinder dog efter lidt tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver da vist nød til at tage en snak med min læge... Er bare så træt af at det ikke bare kan blive ved at gå fremad.. var jo desværre ikke så god til at skåne det da lille fisen blev indlagt på børneafdelingen en uge efter han blev født... Det gav selvfølgelig noget helt andet at tænke på og at skåne mig selv kom godtnok ret meget i sidste række - så den dårlige samvittighed rumstere jo også lidt og er jo nok lidt bange for at det er min egen "skyld" der nu kommer lidt gener... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER