Jackie

Hjælp! Umulig tumling! - Update!

34 indlæg i dette emne

Det er MONSTER hårdt. Caro har haft de perioder nogle gange = grå hår og hængepatter. Her har det hjulpet at snakke om det, bare være der, men nogle gange har det også været at sige nu er det nok! Især da hun rev og slog mig. I øvrigt, så blev det endnu værre hvis hun ikke fik nok søvn. Hun er meget afhængig af at sove

Ja det trækker virkelig tænder ud! Men godt at høre endnu engang at det er perioder, som GÅR OVER IGEN :D

Ja det giver mening.. Vi andre er jo heller ikke i det bedste humør, når vi er i søvnmangel :) Mistænker virkelig Dictes ører for at bære en del af skylden. I aften ville hun SLET ikke have vi rørte ved det venstre øre, da de skulle renses. Der var ingen problemer med det højre. Men det venstre kunne vi ikke komme i nærheden af! Hmm... Ringer helt sikkert til ørelægen i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige været igennem en periode med vigga, tror også jeg beskrev det i min mor tråd. Alt var forkert og hun pylrede og smed sig på jorden og skreg - hele tiden. Vi kom ind i en øv cirkel hvor vi alle hele tiden var lidt sure og i dårligt humør pga det og ingen af os orkede rigtig eftermiddagen/aftenen sammen med hende for det var så hårdt! Jeg tror hun kunne mærke det på os og det gjorde det ikke bedre.

Men så her for et par uger siden vendte det hele! Vi begyndte at tage os bedre tid til det hele og måske det bare var tilfældigt men viggas humør blev markant bedre fra den dag. Så her varede den sure fase en måned ca. Nu er hun den gladestes nemmeste pige igen og nyder det mens det varer for ja det er nok bare faser det hele...

Ja kan godt huske i også havde nogle udfordringer. Er glad for at høre viggas humør er blevet bedre igen :) Kan godt følge dig i det der med en øv cirkel.. Vi kan i hvert fald tydeligt mærke det på Dicte, når vores overskud til hende ikke er så stort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis! Er også fuldstændig overbesvist om at det er tigerspring som vi oplever når det står på, og egentlig siger de også selv at de fortsætter (og bliver sjældnere men længere :rolleyes ) og puberteten er fx også et tigerspring....

  

Det kan du tro jeg gør! Somme tider har man nærmest bare nået at "vænne" sig til den nye personlighed, så når den "gamle" Charlie så pludselig viser sig igen, så bliver man helt rørt.... det er så skønt at få dem tilbage igen efter sådan en periode! (og hvor må det også være en lettelse for dem tænker jeg.... Det må være benhårdt at have alle de stærke følelser i kroppen fra man vågner til man går i seng! )

 

jeg tror du har helt ret i at det er vigtigt at vælge noget, og så stå ved det.... Og tror man skal være meget skævt på den for at gøre det værre, så længe man holder fast i at gøre det samme ligegyldig hvor voldsomt de reagerer, så tror jeg man er på rette spor :)

Tro på dig selv, du kan godt det her :kram2

Må have læst lidt op på de tigerspring. Det er ikke noget jeg har kendt så meget til, da jeg aldrig har kunnet mærke det ret tydeligt på Dicte, hvis hun har været i et tigerspring.

Åh ja jeg har også været så rørt i dag, fordi jeg så glimt af den gamle Dicte :wub Det giver lige et skud overskud også!

Tak igen! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i hvert fald fundet ud af at William reagerer når jeg er i tvivl/usikker på om det jeg gør er rigtigt/godt nok. Han reagerer ved at blive usikker på hvor han har mig og søger mine grænser for ligesom at kunne mærke hvor jeg er (tænker jeg). Det er i hvert fald på disse tidspunkter at han slår og gør andre ting han ved jeg ikke vil have, dog også tit med iblandet overdreven sødhed, nusser, kysser, vil kramme rigtig meget.

Så jeg arbejder virkelig meget på at tænke: jeg gør det godt! Og holde fast i de beslutninger jeg tager OGSÅ når William synes det er en møg dum beslutning (eller andre voksne for den sags skyld)

Det tror jeg også jeg må arbejde på! Tror i hvert fald det er det samme med Dicte... Bortset fra hun kun bliver hidsig og agressiv - ikke overdrevet sød :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den støtter jeg op om, bare med M. :) Så sent som i går kogte M. Helt af fordi hun ville have isterninger og jeg sagde nej :rolleyes Jeg kunne slet ikke trænge igennem, så hun fik lov til at skrige af og dampe af, indtil hun kaldte på mig :blush Det er det eneste der virker her, hvis hun er kørt ud over kanten- anerkendelse forsøges selvfølgelig, men når det også slår fejl, så får hun lov til at rase til hun er klar og kalder på os :)

Jeg tror også vi har været for ivrige efter at "fikse det".. Det virker som om det har hjulpet hende til at komme hurtigere over hendes nedbrud, hvis hun får lov at være sur og gal og så kan komme til os, når HUN er klar... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TUSINDE MANGE TAK for alle jeres svar! Er så taknemmelig og det har VIRKELIG hjulpet mig til at få en tro på, at vi godt kan finde ud af det her forælderhalløj og Dicte skal nok komme ud på den anden side af det her :D Tak tak tak..

Idag har været bedre end de sidste mange dage! Har set små glimt af den gamle Dicte og det giver mig lidt overskud til at takle hende, når hun bliver hidsig! For min skønne kærlige pige er jo derinde under :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update!

Louisef havde ret! Dicte har væske på det venstre øre med lidt gulligt snask, så det er vist lige graden inden en betændelse! Ingen behandling på nuværende tidspunkt, men vi skal være obs på om det udvikler sig. Kontrol om en måned.

Jeg ved jo ikke om det er forklaringen, men det KAN det være! Og godt vi fik det tjekket!! :)

Og by the way - dicte har været den mest fantastiske pige i dag og har lært ekstremt mange ting de sidste to dage :o Jubiiiiii :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor er det godt at høre at I har set lidt til "den gamle" Dicte i dag, jeg håber det snart bliver bedre, men mon ikke? Det lyder som en blanding af kommunikationsbesvær fra den unge dame, tigerspring/rivende udvikling, og så ørene. Godt i fik det tjekket :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update!

Louisef havde ret! Dicte har væske på det venstre øre med lidt gulligt snask, så det er vist lige graden inden en betændelse! Ingen behandling på nuværende tidspunkt, men vi skal være obs på om det udvikler sig. Kontrol om en måned.

Jeg ved jo ikke om det er forklaringen, men det KAN det være! Og godt vi fik det tjekket!! :)

Og by the way - dicte har været den mest fantastiske pige i dag og har lært ekstremt mange ting de sidste to dage :o Jubiiiiii :yay

Det kan i hvert fald være en stærk medvirkende årsag til hendes utålmodighed. Hvis hun ikke kan høre ordentligt på, hvad du siger og/eller samtidig har ondt, så hun får dårlig søvn eller generelt er øm, så er det jo klart du ikke kan kende hende!

 

Godt du fik hende tjekket! Du er en god mor!

 

Alle børn i den alder bør vise deres egen vilje frem, men man burde altid kunne arbejde sig fremad og få barnet til at få en forståelse af tingenes tilstand eftersom de bliver ældre og kommunikationen bliver mere og mere tydelig og god. Børn er jo forskellige og ligeledes er forældre, så derfor vil der også være store variationer, men man skal tage udgangspunkt hos sig selv og så på situationen. Det er godt i arbejder med at få ord på følelserne. Det er i hvert fald den rigtige indgangsvinkel i min verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER