NadiaDP

At føde med bækkenløsning

10 indlæg i dette emne

Mit spørgsmål går på, om der kan være nogle komplikationer eller forhindringer at skulle føde når man har bækkenløsning?

Jeg tænker på, at det jo f.eks. kan være svært at sprede benene og generelt at bevæge sig frit.

Hvad er jeres erfaringer? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der slet ingen der har prøvet at føde med bækkenløsning? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk at bækkenløsningen ikke er noget man tænker på under fødslen. Det andet gør så ondt at man nærmest bliver høj af smerten - og meget af det kroppen gør, det gør den uden din vilje. Jeg var f.eks. mere eller mindre druknet i mit fødekar, hvis ikke min mand havde holdt mig i pressefasen - fordi jeg simpelthen ikke kunne styre min krop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde bækkenløsning under min graviditet og det var ikke noget jeg lagde mærke til under fødslen.. Så ingen komplikationer her, hvad jeg ved af :) Det var heller ikke noget der blev gjort noget ved, eller nævnt osv. under fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, fedt nok. Jeg var bare rigtig nervøs for at det ville komme til at overtage for meget, og at jeg ikke ville kunne bevæge mig som jeg ville.

Men jeg kan selvfølgelig godt se idéen med at det bliver skubbet i baggrunden i forhold til alt andet :)

 

Er det noget man bør gøre opmærksom på når man kommer/skrive det i vandrejournalen, eller er det også lige meget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ingen problemer med bækkenet under fødslen, veer gør så tæske ondt at bækkensmerter ligger så lavt på skalaen at det ikke er noget særligt. Ved min første fødsel ville de have mig op at sidde skråt og presse, det kunne jeg ikke pga det gjorde for ondt at sidde på halebenet, men så fjernede de bare et stykke af briksen under mig. Ved min 2. fødsel nød jeg meget at ligge i vand under veerne.

 

Jeg har dog prøvet at bækkensmerterne ikke lige gik væk efter fødslen før jeg havde været til zoneterapi flere måneder senere. Du skal huske at blive ved at passe på dig selv til det går bedre.

 

Held og lykke med fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skænkede ikke bækkenløsning en tanke under fødslen :) Dagen efter var jeg øm i musklerne i lænden, men mit bækken var bedre end det havde været i mange måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, perfekt.

Så streger jeg dét af min bekymringsliste og krydser fingre for at det forsvinder som dug for solen efter fødslen :)

 

Tusinde tak for hjælpen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også bækkenløsning under fødslen og for mig havde det en betydning. Jeg kunne ikke lige på siden, med benet oppe og føde selvom jeg ville. Jeg skulle ligge med store puder imellem benene under hele min udvidelsesfase, da jeg ikke kunne samle benene helt. Det kunne så heller ikke en tid efter fødslen.

 

 

Et kæmpe problem var det dog ikke. Og ikke smertefuldt som sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også bækkenløsning under fødslen og for mig havde det en betydning. Jeg kunne ikke lige på siden, med benet oppe og føde selvom jeg ville. Jeg skulle ligge med store puder imellem benene under hele min udvidelsesfase, da jeg ikke kunne samle benene helt. Det kunne så heller ikke en tid efter fødslen.

 

 

Et kæmpe problem var det dog ikke. Og ikke smertefuldt som sådan :)

Men hvordan havde det så været under graviditeten? 

Kunne du heller ikke ligge på siden eller samle benene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER