Malouski

Forslag til hent/bring i VS (PICS)

28 indlæg i dette emne

Åh what to do...

 

Har et transportproblem, der skal løses!

Mads' vuggestue ligger 1½ km væk. Det er jo ikke super langt, men alligevel langt nok til at det giver lidt spekulationer mht hentning og bringning, når vi også har en nyfødt, der skal med frem og tilbage.

 

Vi har en Winther Kangaroo ladscykel, som jeg elsker! Og som Mads elsker! Den er stor nok til, at der kan monteres et ekstra sæde, som man kan sætte en babyindsats i, man må bruge fra nyfødt og op til 9 kg. Det kunne måske fungere - men jeg tænker så: Hvad gør jeg så med William, når jeg er inde og aflevere Mads? Jeg har jo ikke nogen lift med så. Kan jo ikke bare lægge ham på gulvet, mens jeg giver Mads sko på, og vi vasker hænder osv.... Og jeg kan jo heller ikke bare lade ham sidde i cyklen imens.

 

Så kunne han måske ligge i barnevognen i liften, og vi kunne så gå til vuggestuen. Men Mads kan ikke gå så langt (det tager i hvert fald laaang tid ;)). De der søskendesæder til barnevogn er kun godkendt til 15 kg - og Mads vejer altså 17 kg!

Måske man så kunne bruge et ståbræt.... synes bare det ser ud som om, man går meget krumrygget, når man skubber barnevognen med sådan et ståbræt foran sig.

 

Så er vi ude i måske at købe en søskendevogn, hvor det ene sæde kan lægges ned, og William kan så ligge i liften i vognen, mens Mads sidder.

Men helt ærligt er vores vognpark herhjemme i forvejen ret stor (og M så ret skræmt ud, da jeg foreslog endnu en vogn :D)!

 

Eller vi kunne sælge Kangarooen og købe en christianiacykel, hvor William kunne sidde i autostolen.

 

Jeg aner ikke, hvad jeg hælder mest til, eller hvad der er mest praktisk. Men problemet bliver nødt til at blive løst i løbet af kommende uge, da Ms barsel snart slutter, og han ikke kan hente og bringe alle dage.

 

Nogen gode idéer eller råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare lige hurtig- hvad med at tage en bæresele med i jeres ladcykel hvor W så kommer i mens du går ind med M og hjælper med sko/tøj etc?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gå med Mads i klapvogn og baby i vikle. Så kan William sove eller bare putte op ad mor og du kan have fuld fokus på Mads, som han nok har brug for i hente/ bringe situationen.

Sådan tænker jeg at transportere mig, min William og brøster når vi når der til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er Mads stor nok til en løbecykel (jeg ved ikke lige hvor gamle de er før de kan køre på sådan en...)? Så kan han køre på den, mens du triller Barnevognen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre ingen gode råd. Maja vejer kun godt 12 kg. Så vi gør brug af søskendesæde på barnevognen. Og ellers bil med autostol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi ska gå hen til dp i hente/bringe-situationer, så vil Lasse få lov at køre på sin løbecykel.

Planen er at ha et ståbræt, hvis han blir træt af cyklen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mads har en løbecykel, som han fik i fødselsdagsgave, men han er ikke helt overbevist om det fantastiske ved den endnu. Han elsker stadig sin motorcykel for højt til at skifte den ud med løbecykel, og den kan han ikke helt køre den tur på. Det ville ellers være rigtig praktisk at have ham kørende ved siden af. Men det skal trænes lidt mere.

 

Kan selvfølgelig have William i bæresele/vikle, mens jeg har Mads i klapvognen. I hvert fald i starten, men hvis han bliver lige så hurtigt tung som Mads, tror jeg, at min ryg begynder at brokke sig. Er der dog ikke noget med, at de ikke må sidde så længe i vikle af gangen, når de er så små? Eller husker jeg helt galt?

 

Også god idé at cykle og så have bæresele eller vikle med i afleveringssituationen.

 

Ok, der er faktisk nogle ting, jeg kan afprøve, inden jeg begynder at købe ny vogn (selvom jeg er helt vildt lun på tanken om en søskendevogn, også når vi fx skal i zoo...).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.... Jeg ærgrede mig gul og grøn over at vi ikke købte en tvillingeklapvogn med det samme.... Den har jeg godt nok manglet mange gange!!

Men altså.... Der var jo 15 måneder mellem mine, ved ikke om det er lige så brugbart når storebror er fyldt 2....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den babyinsats der kan monteres er ikke så smart at den nem kan tages af og med som en autostol? Og kan man evt bruge en autostol i stedet?

Jeg tænker at han hurtig lærer løbecyklen hvis det er den han skal bruge frem og tilbage ved siden af barnevognen, så kan han jo lege med scooteren hjemme, det jo ok der er forskel på fri leg og transport :) I kan jo evt lege de første par dage at scooteren er på værksted og ikke kan køre og så gemme den væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med baby indsats i ladcyklen og bæresele med til når I går ind med storebror? Så er det ikke så længe til at det burde gå ud over din ryg.

Alternativt er der de "cykler" man kan montere på barnevogn.

http://cdn.babybusiness.dk/wp-content/billeder/22200001.jpg

Edit: ifølge babybusiness har de den i babysam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville på ingen måde undvære tvillingevognen - just saying :)

Vi bruger den, som du selv er inde på, i mange andre situationer end bare lige hente/bringe.

Vores vognpark er også STOR, men nødvendig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De må være i viklen ubegrænset tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde bare taget et tæppe med og lagt babyen på gulvet :) det er jo ikke lang tid... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for inputs :lovebk

 

Den der babyindsats (Weber) til cyklen fungerer nemlig ikke autostolsagtigt, så man bare kan klikke den af og på cyklen. Og man kan ikke sætte autostol i Kangarooen. Den ville vist bare rutsje rundt. Det er en udmærket mulighed at have vikle sele med, når jeg skal ind og aflevere, og jeg tror, jeg tager den mulighed i brug, når William er blevet en smule ældre. Måske jeg bare tøver lidt med at ville cykle med ham, fordi han er så lille, og det virker grænseoverskridende at spænde ham fast i cykel på den måde. Men det er måske bare noget, jeg skal komme mig over ;)

 

Hehe den ser smart ud den cykelanhænger ;)

 

Tror ikke, jeg ville kunne finde på at lægge William på gulvet i vuggestuen :unsure  Der er rigtig mange børn og tumult dernede om morgenen, og børnehavebørnene leger meget vildt. Ej, ville ikke have nerver til det.

 

Tog en snak med M i går, og der er åbnet for mulighed for tvillingevogn, hvis vi køber en brugt. Jeg tror, det er det, vi gør til at starte med. Og så må vognparken altså bare være enorm!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer paa en baeredims uanset hvad og saa en soeskendevogn, hvor saederne kan indstilles for sig. En let model. Det vil jeg have, hvis ikke Noah er for stor til at vaere deri, om han saa er 3+ aar til den tid... Vognpark maa bare vaere vognpark. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal helt sikkert have en søskendevogn, kan slet ikke se hvordan vi skal kunne undvære sådan en :) Især når vi tager på ture og henter/bringer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er SÅ glade for vores søskendevogn, vi bruger den til alt hvor vi har begge børn med.

Men hvis du går til vuggestue med vognen, vil det være noget bøvl at skulle have lille sovende baby op i bæreselen for den korte tid det tager at hente/bringe. Jeg plejer bare at have babyalarm med, og så ligge den ned til Alba når jeg går ind, så jeg kan høre hvis hun bliver utilfreds :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt søskendevogn nu! Fandt en fin brugt Teutonia Team Cosmo på dba. Og så vil jeg have bæredimser med som back up :)

 

Vognparken er STOR nu (barnevogn, paraplyklapvogn, alm. klapvogn, søskendevogn), men sådan må det bare være!

 

Tusind tak for alle jeres idéer og forslag :kiss :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, den har jeg ogsaa taenkt paa at finde brugt til vores vognpark, hvis vi skal have en  :loveshower

 

Den skulle ikke vaere den mest handy, men ved du hvad... man skal sgu ogsaa have noget solidt kram, ik?  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, den har jeg ogsaa taenkt paa at finde brugt til vores vognpark, hvis vi skal have en  :loveshower

 

Den skulle ikke vaere den mest handy, men ved du hvad... man skal sgu ogsaa have noget solidt kram, ik?  :7himmel

 

Haha bestemt! Og nu skal den snart stå sin første prøve: Om den kan komme ind ad hoveddøren :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores emmaljunga kan ikke komme ind af vores døre uden den er klappet sammen :D men heldigvis er den så nem at klappe ud/pakke sammm at det ikke gør noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores emmaljunga kan ikke komme ind af vores døre uden den er klappet sammen :D men heldigvis er den så nem at klappe ud/pakke sammm at det ikke gør noget :)

 

Haha oh no. Har lige været ude og måle. Det ser ud til, at den kun lige kan knibe sig ind - der er godt nok ikke meget plads at give af. Ej må jo prøve det af :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

How goes with the giant?  :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

How goes with the giant?  :toot

 

Haha den manglede lige 1 cm for at kunne komme ind... Skidt med det. Vi har plads til den i skuret, og så har vi bare liften indenfor, så den ikke bliver kold og klam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første tur med vogntøjet :loveshower

Ikke til vuggestue endnu, men en lørdagstur til Fakta, og det gik så fint :)

 

post-2598-0-52897100-1413115489_thumb.jppost-2598-0-20380300-1413115501_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER