somummy

paranoid gravid -bange for at miste igen

11 indlæg i dette emne

Jeg er jo nok gravid er jeg kommet frem til, men jeg er simpelthen så bange for at miste at jeg ikke rigtig kan være glad. Vi mistede jo i Juli, og det sidder åbenbart dybere end jeg selv troede.

Og så har jeg konstant dårlig samvittighed over alt det jeg gør, som inde i mit hoved, kan skade baby; småløbe, løfte vores dreng (giver nogle stræk nederst i maven), spiser for meget slik, sidder med computeren i skødet.

Er der andre der har været igennem det samme? Vil I dele jeres erfaringer til hvordan man kommer udover det?

Er træt af at jeg ikke bare kan slappe af, og har fået sindsygt slemme myoser i min nakken, fordi jeg spænder hele tiden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi mistede jo før M. Og begyndte at bløde 5+6 (igen)i denne graviditet, jeg har først fundet lidt hvile efter vi er blevet skannet omkring 6+2/3 også er vi blevet skannet ca. hver 14. Dag (egenbetalt) frem til NF :)

Pga. Blødningerne i denne graviditet valgte min læge at der skulle tages en ugentlig blodprøve for at følge HcG så længe jeg blødte. Ved ikke om det spillede ind, at jeg i samlet billede har 1 MA der endte med udskrabning også 2 bioer før denne graviditet.

Så har ikke nogle egentlige gyldne råd- udover regelmæssige skanninger, hvis i har mod på det også forhøre lægen om blodprøver evt. :)

Ved det er hårdt, men forsøg at tro på det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor henvender man sig mht. scanninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvad koster de, ikke mindst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her selv været igennem en SA og en MA inden jeg blev gravid med Maja. Husker tydeligt angsten for at miste igen. Det der holdt mig oppe var klart den tryghedsscanning jeg fik i 7. Uge og så slappede jeg ellers en del mere af, da jeg først kom på den anden side af NF. Tror ikke rigtig du kan få bugt med angsten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mildest talt en forfærdelig følelse. Kan få helt hjertebanken af at tænke på det.

Jeg kan blive helt i tvivl om jeg er gravid, og om jeg mærker nogen tegn på graviditet eller ej! Jeg kan slet ikke finde hoved og hale i mig selv disse dage :blink 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor henvender man sig mht. scanninger?

Prøv at google tryghedsskanning+skanningsklinikker i dit område :) Vi har givet 400 kr for første skanning og 300 kr for de 2 følgende :) Vi var enige om, både ved M. Og denne gang, at det er pengene værd for roen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mistede tidligt før Lauge og igen før Magne.. Begge gange har jeg så efterfølgende fået taget blodprøver hos lægen for at se om hCG udviklede sig.. Da det så godt ud bestilte jeg en tidlig scanning og så heldigvis hjerteblink og så begyndte jeg at tro på det.. Men angsten for at miste sad godt nok længe i en..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at google tryghedsskanning+skanningsklinikker i dit område :) Vi har givet 400 kr for første skanning og 300 kr for de 2 følgende :) Vi var enige om, både ved M. Og denne gang, at det er pengene værd for roen :)

Dermed ikke sagt, at vi ikke har været bange, for det har vi af forskellige årsager. Det er først sluppet helt efter jeg begyndte at mærke liv og vi blev "erklæret fri" for kromosomfejl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg vil have en ekstra scanning når jeg når til uge 9, hvor jeg mistede sidst, men tror også jeg vil høre lægen til om jeg kan komme og få målt hcg regelmæssigt indtil NF. Ellers bliver jeg sindssyg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lyder som en god idé med scanning omkring uge 9 - jeg har selv været super glad for at blive scannet 7+3 og 9+2. Det gav en enorm ro i sindet :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER