Mor_til_to_86

Kønsscanning - hvornår

15 indlæg i dette emne

Godaften de damer.

 

Kan nogen af jer fortælle mig hvornår det er man kan få en såkaldt køns scanning? er det fra uge 14 altså 13+ fra uge 15 dvs 14+ eller 16 altså 15 plus... Ja for mig er det en jungle :P

 

Håber I kan hjælpe en forvirret person. Hilsen Tina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vist forskelligt fra scanningssted til scanningssted, men jeg mener at have set steder der tilbyder det fra 15+ :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så uge 16..  tak :) 

Har du selv fået foretaget sådan en?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så uge 16.. tak :)

Har du selv fået foretaget sådan en?

Nej, men jeg har tænkt på at få det, når jeg bliver gravid igen :) Jeg tjekkede i øvrigt lige "min" lokale scanningsklinik, der står uge 15 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, men jeg har tænkt på at få det, når jeg bliver gravid igen :) Jeg tjekkede i øvrigt lige "min" lokale scanningsklinik, der står uge 15 :)

 

Kanon... Tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var så lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle siger fra 14+0 og andre siger fra 15+0. Det kommer helt an på hvilken scanningsklinik. Men kig på hjemmesider der hvor du overvejer. :) jeg fik kønsscanning 14+? I alle 3 graviditeter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til en tidlig scanning igår, og jordemoderen sagde der at de tilbyder det fra 14+0, men at hvis man vil være (nogenlunde) sikker på at kunne se det skal man vente til 15+0 - så derfra vil jeg sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal selv afsted i uge 14+ (ved ikke præcis hvilken dag endnu). Der hvor jeg går tilbyder de en ekstra gratis skanning hvis de ikke kan se kønnet, så jeg tør godt prøve uge 14+ :) men er også utålmodig haha 

 

Vi var afsted i sidste graviditet, hvor vi havde hele familien med inde og blive skannet, det var en kæmpe oplevelse, og klart den bedste skaning i hele graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal selv afsted i uge 14+ (ved ikke præcis hvilken dag endnu). Der hvor jeg går tilbyder de en ekstra gratis skanning hvis de ikke kan se kønnet, så jeg tør godt prøve uge 14+ :) men er også utålmodig haha 

 

Vi var afsted i sidste graviditet, hvor vi havde hele familien med inde og blive skannet, det var en kæmpe oplevelse, og klart den bedste skaning i hele graviditeten :)

 

Må jeg spørge hvor du skal scannes henne? Jeg er også suuuuuper utålmodig men det er også lige så meget fordi jeg gerne vil forberede de to andre børn på hvad vi har i vente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge hvor du skal scannes henne? Jeg er også suuuuuper utålmodig men det er også lige så meget fordi jeg gerne vil forberede de to andre børn på hvad vi har i vente :)

 

Denne gang hos lille KBH'er. Sidste gang var det Hvidovre skanningsklinik. Men begge er ejet af dr. Tri. Vi har kun haft gode oplevelser begge steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal scannes 14+1 ;)

 

Der tilbydes kønsscanning fra uge 14 hos CYCLUS med garanti for visning af køn, så hvis det ikke lader sig gøre 1. gang, så får du en gratis ekstra scanning. De har klinikker i Århus, KBH og Silkeborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

CYKLUS har faktisk rabat lige nu http://www.groupon.dk/deals/dealbank_da_dk/cyclusklinik/45777002?utm_medium=afl&utm_campaign=201653&utm_source=GPN&nlp&CID=DK_AFF_5600_225_5383_1&mediaId=225948

 

men ja de fleste garantere at se køn så man får en ekstra hvis man ikke kan se det første gang (gør de i hvert fald også på Jordemoderhuset (KBH)) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er blevet scannet hos cyklus-klinik (som før hed scanningsjordemoderen.dk) - her i Aarhus, hos Pia. Og hun scanner fra 14+0.

 

Kan VARMT anbefale hende- hun er bare SÅ sød og varm :) Jeg er blevet scannet der i alle 4 graviditeter - har en tid til en 3D/4D scanning hos hende nu på fredag, og glæder mig vildt meget! :)

Jeg fik en decideret kønsscanning med min datter. Prøver lige at smide et billede, så du kan se hvordan det ser ud. - Der var ingen tvivl overhovedet om at det var en lille pige <3

 

post-9361-0-32535200-1411994038_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER