Lulluhp

Stoppet med p-piller!

9 indlæg i dette emne

Hej alle!

Jeg er ny herinde, så hejsa!

Jeg er lige stoppet med mine p-piller som jeg har været på i lidt over 2 år. Nu prøver min mand og jeg at få et barn. Jeg tænker meget over hvordan man reagere når man er stoppet på p-piller og om man over hovedet reagere?

Hvordan havde i det da i stoppet med p-piller og hvor lang tid gik der før i blev gravide?

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og tillykke med jeres beslutning :)

 

Jeg stoppede med mine p-piller i maj, og jeg frygtede at der ville gå rigtig lang tid, før min krop ville finde sin naturlige rytme igen, for det havde jeg læst så meget om. Men faktum er at den reagerede helt efter bogen, allerede i første cyklus. Jeg har brugt ægløsningsteste og temperaturmetoden, for at lære min krop og cyklus at kende og fordi jeg gerne ville konstatere at jeg faktisk også havde ægløsning. Også her fungerer alt normalt. Og det er efter 15 år på p-piller. Men for nogen tager det lidt længere tid og det er også helt normalt. Mener at alt fra 0-3 måneder er at betragte som værende "normalt". Herefter kan man evt. prøve at kontakte sin læge, hvis man stadig ikke har set skyggen af mens f.eks.

 

Hvor lang tid der går før folk bliver gravide, er også meget individuelt og der er desværre ikke noget enkelt svar på dette. Igen hedder "normalen" at der kan gå op til et år, uden at det anses som værende problematisk. Hvis man har forsøgt selv i et år uden resultater, så kan man opsøge sin læge for hjælp.

Min mand og jeg har hele tiden haft planlagt først at starte projekt baby her til oktober, så i teorien er vi slet ikke gået i gang endnu. Vi havde dog en enkelt "smutter" i sidste måned omkring æl, som dog ikke resulterede i nogen graviditet. Så indtil videre må svaret herfra være, at vi har prøvet meget halvhjertet i én cyklus indtil videre, uden resultat. Hvor længe det kommer til at tage, det må tiden vise.

 

Held og lykke med projektet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

 

Jeg stoppede med mine p-piller i juli og blev gravid i august. Jeg havde mens en gang og var en cyklus på 29 dage. Min krop reagerede med ondt i brysterne allerede 14 dage efter jeg havde smidt pillerne. Det er egentlig den eneste sådan fysiske ændring, der har været for mig. Har dog stadig meget ømme bryster, men det skyldes jo nok graviditeten. Vi havde ikke regnet med, at det ville gå så stærkt og jeg har veninder, hvor det har taget meget længere tid, at blive gravid. Så som Alura siger, er det individuelt, hvor hurtigt na bliver gravid.

 

Held og lykke med projektet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til  :)

Jeg står meget i samme situation som dig, og har også været ret spændt på hvordan min krop ville reagere. Især fordi jeg kender mange som siger at de har mærket en masse eller haft det anderledes efter de er stoppet.

Jeg stoppede med p-pillerne for en måned siden (efter 10 år) men vi begynder først rigtigt på pb nu. Jeg synes generelt ikke jeg har følt mig anderledes men jeg har da flere gange kunne mærke lidt mere i mit underliv end jeg plejer. Er nu meget spændt på om det var ÆL jeg kunne mærke for et par uger siden - går og venter på mens, så det kunne det godt være! Det er sjovt at skulle vænne sig til sin krop på en ny måde efter alle de år! 

 

Jeg er jo ikke blevet gravid endnu (vi har ikke rigtigt prøvet endnu) så det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med hvor lang tid der går.

Men jeg krydser fingre for at det snart sker for jer  :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede med p-piller i januar, efter knap 8 år på dem. - jeg blev gravid i 2. cyklus uden p-piller, hvilket var den første cyklus hvor vi havde sex omkring hvor ægløsning burde ligge - og har termin 1/12-14. Min cyklus fortsatte på 28-29 dage som da jeg var på p-piller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 gang jeg stoppede på p-piller for ca 3 år siden, var mine cyklusser meget uregelmæssige alt mellem 28 og 67 dage. Dette varede i over 1 år før det normaliserede sig, hvorefter jeg så opstartede p-piller igen..

Denne gang var 1 cyklus 31 dage og jeg blev gravid i 2. Cyklus som jeg forventer har varet 28-31 dage..

Det er meget individuelt og meget psykisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig fedt at høre om jeres reaktioner efter i er stoppet!

Jeg har selv prøvet at beregne min men så efter mine beregninger skal jeg have den onsdag D. 1 okt og så må vi se om den overhovedet kommer eller om jeg springer en omgang over.

Det hele er bare så spændende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke til jer også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER