Marmik

Kreativitet

33 indlæg i dette emne

Jeg tænkte at det kunne være sjovt med en kreativitets tråd, hvor vi kan dele alle vores sysler og små hobby arbejder som har med baby at gøre. Jeg ved ikke om andre end mig i gruppen strikker/hækler , laver scrapbooking, malerier, eller noget helt andet.

Jeg kan selv lægge ud med at sige at jeg er igang med et hæklet tæppe af de velkendte bedstemorsfirkanter. Hvor både røde og blå farver indgår så kan bruges uanset køn.

Så skal jeg til at igang med en strikket vest til baby.

En barnevognskæde og suttekæde har jeg også gang i.

Og så har jeg planer om at min symaskine skal igang igen, med blandt andet sengerand og bukser :)

Det kan også være noget pynt til værelse, eller bordkort til fester eller hvad hulen i har af ideer :D

Er der andre der har noget de sysler med for sjov og hygge? :)

post-9771-0-65402900-1411336202_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God idé! Jeg er så småt begyndt på scrapbogen, men det er ikke blevet til så meget endnu. Til gengæld krydser jeg vores terminskalender af hver morgen og følger meget præcist med i, hvor langt henne vi er.

Omkring de dage hvor vi inseminerede derhjemme købte vi et lille figentræ, som vi skal til at plante ud i haven. Det symboliserer undfangelsen, og vi glæder os til a se det vokse sig stort og stærkt sammen med vores dreng :).

Desuden laver jeg lister, lister, lister over ALT. Hvad vi har fået købt, hvad der skal købes, hvem der skal med til min fødselsdag her snart og hvem vi er her i gruppen  :). Jeg har åbenbart udviklet et ret stort organisationsbehov.

Jeg overvejer at begynde at strikke, men mine udfoldelser med garn og pinde har hidtil kun udmøntet sig i halvforkølede halstørklæder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville så gerne lære at hækle. Håber snart overskuddet bliver lidt større, så jeg kan komme igang.

Har set sådan en barnevognskæde med nogle hæklede ugler på, som jeg helt vildt gerne villenprøve at lave :)

Generelt er jeg dog ikke den super kreative type, men ihh, hvor ville jeg gerne være det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé! Jeg er så småt begyndt på scrapbogen, men det er ikke blevet til så meget endnu. Til gengæld krydser jeg vores terminskalender af hver morgen og følger meget præcist med i, hvor langt henne vi er.

Omkring de dage hvor vi inseminerede derhjemme købte vi et lille figentræ, som vi skal til at plante ud i haven. Det symboliserer undfangelsen, og vi glæder os til a se det vokse sig stort og stærkt sammen med vores dreng :).

Desuden laver jeg lister, lister, lister over ALT. Hvad vi har fået købt, hvad der skal købes, hvem der skal med til min fødselsdag her snart og hvem vi er her i gruppen  :). Jeg har åbenbart udviklet et ret stort organisationsbehov.

Jeg overvejer at begynde at strikke, men mine udfoldelser med garn og pinde har hidtil kun udmøntet sig i halvforkølede halstørklæder...

Det var da en fantastisk ide med træet :)

Jeg skriver også dagbog og har også planer om en scrapbog, er bare ikke begyndt endnu :(

Men det kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville så gerne lære at hækle. Håber snart overskuddet bliver lidt større, så jeg kan komme igang.

Har set sådan en barnevognskæde med nogle hæklede ugler på, som jeg helt vildt gerne villenprøve at lave :)

Generelt er jeg dog ikke den super kreative type, men ihh, hvor ville jeg gerne være det :D

Måske kan du få inspiration på nettet til nogle enkle men kreative projekter, og forhåbentlig også her i tråden med tiden :D

Jeg vil gerne sende et link, men er ikke sikker på jeg må reklamere her på siden??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske kan du få inspiration på nettet til nogle enkle men kreative projekter, og forhåbentlig også her i tråden med tiden :D

Jeg vil gerne sende et link, men er ikke sikker på jeg må reklamere her på siden??

Har kigget lidt rundt på nettet, og tror helt sikkert at noget af det er ok simpelt.

Det ville da være super med et link. Måske du kan sende det i en pb?

Jeg skriver forresten også dagbog. Synes det er super hyggeligt, selvom jeg aldrig har prøvet det før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej, hvor godt :) Absolut også en af de ting jeg sikkert får kreeret. Der er også mange der laver ugler/dyr i det hele taget :)

Jeg kunne ikke hækle før jeg begyndte på dette projekt, men er kommet godt efter det men er gået lidt i stå fordi jeg synes ikke jeg kommer nogen vegne. Jeg er bare helt vild med ugler så når slangen er færdig så skal jeg finde et nemt ugle projekt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige lavet en lang oversigt over de ting, vi allerede har fået købt til den lille under kategorierne tøj,  legetøj, transport/ophold, toilette. Det er vildt sjovt og giver succesoplevelse hver gang, man tilføjer noget på listen. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige lavet en lang oversigt over de ting, vi allerede har fået købt til den lille under kategorierne tøj,  legetøj, transport/ophold, toilette. Det er vildt sjovt og giver succesoplevelse hver gang, man tilføjer noget på listen. :loveshower

Må man se din liste?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig, men jeg kan ikke finde ud af at vedhæfte? Den er lavet i Publisher, men kan godt lavet til Word.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor godt :) Absolut også en af de ting jeg sikkert får kreeret. Der er også mange der laver ugler/dyr i det hele taget :)

Ja den slange skal jeg hel klart også lave:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er igang med hæklet tæppe fra Drops. Jeg kunne ikke hækle, men drops opskrifter har videoer der viser hvordan, så nu kan jeg lave forskellige mønstre :)

Det næste jeg skal lave er en efterligning af sebra tæppet. Har vedhæftet et billed. Og vil så lave en slange i de samme farver:)

Jeg har skrevet dagbog/scrapbook siden vi gik igang med Fertilitetbehandling.

Jeg er også igang med at lave en liste med alle de ting der skal købes ind til den lille kommer, elsker at have overblik og orden i tingene:)

post-8417-0-53798000-1411497834_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er igang med hæklet tæppe fra Drops. Jeg kunne ikke hækle, men drops opskrifter har videoer der viser hvordan, så nu kan jeg lave forskellige mønstre :)

Det næste jeg skal lave er en efterligning af sebra tæppet. Har vedhæftet et billed. Og vil så lave en slange i de samme farver:)

Jeg har skrevet dagbog/scrapbook siden vi gik igang med Fertilitetbehandling.

Jeg er også igang med at lave en liste med alle de ting der skal købes ind til den lille kommer, elsker at have overblik og orden i tingene:)

Hvor er det fint, kan du linke til opskriften med videoerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er igang med hæklet tæppe fra Drops. Jeg kunne ikke hækle, men drops opskrifter har videoer der viser hvordan, så nu kan jeg lave forskellige mønstre :)

Det næste jeg skal lave er en efterligning af sebra tæppet. Har vedhæftet et billed. Og vil så lave en slange i de samme farver:)

Jeg har skrevet dagbog/scrapbook siden vi gik igang med Fertilitetbehandling.

Jeg er også igang med at lave en liste med alle de ting der skal købes ind til den lille kommer, elsker at have overblik og orden i tingene:)

Wow det er også en flot mønster :) ja man skal bare lige i gang.. Hehe så kommer det stille og roligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor er I kreative - og organiserede  :kiss

 

Her er jeg totalt ude af stand til at strikke, hækle eller noget som helst i den dur. Jeg er super til at indrette og male - men det bliver først efter Junior er født  :7himmel

Ifht. udstyr og indkøb - selvom alt, hvad vi har, er til piger og derfor pakket væk, er jeg dér, hvor jeg tænker: Tjaaah, det meste bliver engang i januar eller deromkring :)

Der køber vi en seng, det tøj, vi har brug for, samt flasker o.l. hvis amning ikke går. Det er vist ca. det, vi har brug for  :yay  - barnevogn, lift, voksi, dyner etc. har vi jo i forvrejen Synes jeg shoppede alt for meget underligt med Lillepigen, som vi aldrig brugte - og når jeg så var i Babysam, Ønskebørn etc. EFTER fødslen, ærgrede jeg mig vildt over, at jeg havde shoppet så meget i forvejen, for der var så mange fine ting  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor er I kreative - og organiserede :kiss

Her er jeg totalt ude af stand til at strikke, hækle eller noget som helst i den dur. Jeg er super til at indrette og male - men det bliver først efter Junior er født :7himmel

Ifht. udstyr og indkøb - selvom alt, hvad vi har, er til piger og derfor pakket væk, er jeg dér, hvor jeg tænker: Tjaaah, det meste bliver engang i januar eller deromkring :)

Der køber vi en seng, det tøj, vi har brug for, samt flasker o.l. hvis amning ikke går. Det er vist ca. det, vi har brug for :yay - barnevogn, lift, voksi, dyner etc. har vi jo i forvrejen Synes jeg shoppede alt for meget underligt med Lillepigen, som vi aldrig brugte - og når jeg så var i Babysam, Ønskebørn etc. EFTER fødslen, ærgrede jeg mig vildt over, at jeg havde shoppet så meget i forvejen, for der var så mange fine ting :wub

Du kan absolut stadig deltage med noget kreativt. Jeg modtager meget gerne (evt pb) en liste over det der er NØDVENDIGT for den lilles ankomst. Og ikke i overdrevne mængder. Jeg syntes at de lister man finder på nettet er der meget af det man sagtens kan undvære, eller som jeg i hvert fald sagtens kan finde alternativer til.. Netop for ikke at ende i en cirkel af ligegyldige eller unødvendige spontane indkøb.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej! :)

God ide med en kreativitetstråd.

Jeg ved ikke hvor godt det går, men jeg føler at jeg er kreativ :)

Jeg er svært glad for perlemønstre, så jeg har lavet nogle patchwork perlemønstre som skal være på væggen over puslebordet.

På nuværende tidspunkt er jeg igang med, at lave en uro til kravlegården. Den skal bestå af kugler med palietter og måske noget andet, jeg er ikke helt sikker.

Har i andre tænkt i uroer og evt hvad de skal indholde? :)

post-8195-0-61739800-1412076193_thumb.jp

post-8195-0-70586900-1412076208_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BSB jeg skal igang med at lave en liste til indkøb. Det er vel ikke sådan at man må se din til lidt inspiration ??

Jeg har lige lavet en lang oversigt over de ting, vi allerede har fået købt til den lille under kategorierne tøj,  legetøj, transport/ophold, toilette. Det er vildt sjovt og giver succesoplevelse hver gang, man tilføjer noget på listen. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, det kan du tro, men jeg kan ikke finde ud af at vedhæfte dokumentet. Den siger, jeg ikke har tilladelse til det. Og copy-paste kan man heller ikke. Det er faktisk vildt irriterende, nu har jeg brugt ret lang tid på at prøve :angry

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået lavet suttekæde og bukser :) hihi elsker at nørkle når det er gråt og vådt udenfor..

post-9771-0-27154300-1413316034_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var suttekæden :) skal bare lige have hæftet enderne selvfølgelig :)

post-9771-0-12410600-1413316123_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var suttekæden :) skal bare lige have hæftet enderne selvfølgelig :)

Hvordan sætter du sutten fast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER