Sensommerbaby

Lægebesøg

10 indlæg i dette emne

Hvad er normalt- til min 1. Undersøgelse tog lægen hverken g- test eller lavede undersøgelse af mit underliv.

Er det normalt ?

Spørger fordi han i et forløb men min far var temmelig sjusket og nu er jeg lidt på vagt.

Tænker at enhver kunne komme ind fra gaden og påstå de er gravide - og så bliver man ikke engang testet eller undersøgt?

Herudover skrev han også forkert status (ugetal) i forhold til den termin han har udregnet....

Hm....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er helt normalt - i begge mine graviditeter har lægen ikke lavet en g-test eller undersøgelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det øjeblik jeg følte mig utryg ved min læge, ville jeg skifte. Jeg synes, det er meget vigtigt, man er tryg igennem hele forløbet. Har du mulighed for at gøre det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i at man bør være tryg ved sin læge :)

 

I denne situation er det dog helt normalt :) Min læge stolede også bare på hvad vi fortalte hende :) men vi talte også om at man jo i teorien ku ende til nakkefoldscanning og så slet ikke være gravid:S 

 

Men er noget med at hjemmetesten man tager er lige så præcis som den lægen ville tage, så at det ikke gør nogen forskel :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også, det lyder normalt. Jeg fik godt nok taget en gt, men ingen yderligere undersøgelse og ved mit første lægebesøg var lægen også noget forvirret med terminsdato og uger :rolleyes

Men hvis du generelt føler, at han sjusker og du ikke er tryg, så ville jeg nok overveje at skifte alligevel. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger det samme som alle de andre siger :)

Desuden betyder det ikke så meget om han skriver forkert terminsdato på, for den rykker sig helt sikkert alligevel og bliver først fastgjort ved nakkefolden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres besvarelser!

Det beroliger mig Jeg ser lige tiden an med vores læge. Han er egentlig meget flink og altid tilgængelig fordi den anden i lægehuset er klart den mest populære...

Men jeg overvejer helt sikkert (ligesom mine forældre) et lægeskifte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til mit første lægetjek torsdag og er lidt i tvivl om, hvad de så laver ved det tjek? Vandrejournalen skal jeg nemlig først have lavet næste torsdag igen, så det kan jo ikke en gang være at registere at jeg er gravid? Eller er der nogle af jer som har været afsted som kan fortælle lidt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til mit første lægetjek torsdag og er lidt i tvivl om, hvad de så laver ved det tjek? Vandrejournalen skal jeg nemlig først have lavet næste torsdag igen, så det kan jo ikke en gang være at registere at jeg er gravid? Eller er der nogle af jer som har været afsted som kan fortælle lidt?

Hm, jeg var først til lægen i uge 9, da jeg fik lavet vandrejournal. Men så deler de måske bare besøget op, så du får lavet urin- og blodprøver, og måske en gynækologisk undersøgelse, hvis lægen gør det hos dig. Ellers består 1. lægebesøg af at udfylde vandrejournal fordi der er så mange spørgsmål der skal besvares omkring forældrene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak for svaret - har også flere spørgsmål til dem, så det håber jeg også, vi kan få snakket om det. De laver gyn undersøgelser, tror jeg. Det har jeg i hvert fald fået før i forbindelse med anden undersøgelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER