L14

Ondt i maven

10 indlæg i dette emne

Jeg har testet positiv og skal til lægen på torsdag og skal have lavet vandrejournal ugen efter. I følge terminsberegner er jeg 5+6 henne. I nat vågnede jeg pludseligt med de mest voldsomme smerter jeg nogensinde har mærket. Det gjorde så ondt i min mave. Som en brændende, sviende smerte nederste i maven og om i ryggen. Jeg ringede til 1813, som sagde jeg skulle komme ind, hvis det fortsatte, men det gik heldigvis over i løbet af 5 min. Nu er jeg ked af, at jeg skal vente en hel uge med første tjek - kan jeg tillade mig at ringe og spørge om jeg kan få en tid før? Og er der nogen der har et bud på, hvad der kan have gjort så ondt? Jeg er bange for, at der er noget, som ikke er, som det skal være. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har testet positiv og skal til lægen på torsdag og skal have lavet vandrejournal ugen efter. I følge terminsberegner er jeg 5+6 henne. I nat vågnede jeg pludseligt med de mest voldsomme smerter jeg nogensinde har mærket. Det gjorde så ondt i min mave. Som en brændende, sviende smerte nederste i maven og om i ryggen. Jeg ringede til 1813, som sagde jeg skulle komme ind, hvis det fortsatte, men det gik heldigvis over i løbet af 5 min. Nu er jeg ked af, at jeg skal vente en hel uge med første tjek - kan jeg tillade mig at ringe og spørge om jeg kan få en tid før? Og er der nogen der har et bud på, hvad der kan have gjort så ondt? Jeg er bange for, at der er noget, som ikke er, som det skal være. 

Altså, jeg havde sindssygt mange smerter i maven i starten af graviditeten, men det var helt harmløse ligamentsmerter, som stort set alle lider af. De kan gøre helt åndssvagt ondt, fordi det er nogle led som bliver hevet godt i, for at livmoderen kan vokse. Umiddelbart tænker jeg at det er dét som du har haft. Men det er jo ikke lige til at vide :)

 

Derudover, tror jeg faktisk ikke at dit første lægebesøg vil gøre noget for at du får yderligere ro i sjælen. For det meste, bliver der bare taget blodprøve, urinprøve og snakket :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også på ligamentsmerter. Mine var absolut værst helt tidligt i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Jeg håber meget, at i har ret, men er simpelthen så nervøs. Jeg har ringet til lægen og de havde heldigvis for mig fået et afbud om en time. Jeg håber lidt at snakken kan berolige mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke! Jeg tror heller ikke, du behøver være bekymret! Og tillykke med graviditeten :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad fandt du så ud af ved lægen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen mærkede mig på maven og jeg fik af vide, at mine smerter ikke havde noget med baby at gøre. Derfor blev jeg tjekket for blærebetændelse, men det var det heller ikke. Jeg havde heller ikke blod i urinen og der er derfor meget lille sandsynlighed for, at det er en spontan abort. Hvorfor smerterne er kommet ved hun ikke, men hun gav en henvisning til en gynækolog, så jeg kan blive skannet og slappe lidt mere af. Håber på en tid imorgen eller mandag. Vi har en del spontan aborter på både min mand og min side af familien og det er sikkert mig der pisker en stemning op, men jeg er glad for, at de alligevel har taget mig seriøst og sendt mig videre i systemet. 

 

Har heldigvis ikke haft voldsomt ondt i maven i dag og satser på en god lang nattesøvn uden afbrydelser af ondt i maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, det lyder ubehageligt, men fuldkommen som mine ligamentsmerter, som jeg havde allerede ved 4+ og til engang i 5+. De varede ikke mere end 5-10 min, men jeg blev slået fuldkommen omkuld af denne brændende og svigende fornemmelse - så meget at jeg græd af smerte  :boo Jeg blev også vækket den første gang jeg oplevede dem - og jeg fandt så ud af, at jeg skulle på toilettet og lave stort. Smerten fortsatte lidt efter toiletbesøget men forsvandt så. Det var frygteligt, for jeg var på Grønland, og jeg havde ikke endnu fortalt min kæreste, at jeg var gravid.

 

Jeg håber alt er i orden, og at det blot er ligamentsmerter, selvom lægen siger noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det idag? Fik du en tid hos en gyn idag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Trine-Pingvin det lyder bestemt ikke rart og dine beskrivelse minder meget om, hvordan jeg også oplevede det. Det må have været frygtligt at være alene. Jeg havde heldigvis min mand, jeg lige kunne hyle lidt ud hos.

 

Kunne ikke få fat i en gyn igår, så håber jeg får fat i en mandag. Er dog blevet mere rolig i mellem tiden, men nu når jeg har fået en henvisning vil jeg gerne benytte mig af den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER