Tina80

Livmoren/moderkagen ud mod maven

6 indlæg i dette emne

Kan ikke lige huske hvad den hedder den der kan ligge ud mod mit maveskind så man ikke mærker baby.

Men her er mit spørgsmål:

Udover jeg ikke kan mærke baby hvad betyder det så.

Og kommer jeg til at mærke baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sidste graviditet var moderkagen ud mod maven. Det betød at jeg først for alvor mærkede liv et godt stykke henne i graviditeten. Sparkene var mest tydelige i siderne :) Eller betød det intet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme som ønskebebs siger. Mærkede først liv 23+0, da jeg var gravid første gang. Har mærket væsentlig mere liv den her gang - allerede fra uge 16/17 og rigtig tydeligt og hver dag siden uge 20. Mærkede også mest bevægelserne ude i siden eller også helt oppe i toppen af livmoderen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste graviditet var moderkagen ud mod maven. Det betød at jeg først for alvor mærkede liv et godt stykke henne i graviditeten. Sparkene var mest tydelige i siderne :) Eller betød det intet :)

:ditto

JM havde dog også svært ved at bedømme min søns størrelse, hvilket blandet andet var pga moderkagens placering (og også fordi, jeg havde nogle gode mavemuskler, sagde hun :D). Hun bedømte ham til 3800 3 dage inden han blev født, og han var 4630 ;) Men det var som sagt ikke KUN pga moderkagens placering, at hun havde svært ved at bedømme det, og selve hans størrelse havde ikke noget med placeringen at gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

JM havde dog også svært ved at bedømme min søns størrelse, hvilket blandet andet var pga moderkagens placering (og også fordi, jeg havde nogle gode mavemuskler, sagde hun :D). Hun bedømte ham til 3800 3 dage inden han blev født, og han var 4630 ;) Men det var som sagt ikke KUN pga moderkagens placering, at hun havde svært ved at bedømme det, og selve hans størrelse havde ikke noget med placeringen at gøre :)

Nåååh.. Ja... Det med skøn havde JM også svært ved ved mig dengang, hvilket resulterede i et par ekstra skanninger på sygehuset for de kunne lave vækstskanninger, men det var nu ikke så dårligt med det uventede kig ind ;)

Min sagde også jeg havde gode mavemuskler- HVOR :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det du mener, er nok, at du har fået at vide, at du har en foranliggende moderkage, hvilket jeg også har.
Det resulterede for mit vedkommende i, at andre først kunne mærke babyspark senere end normalt. Men jeg har selv kunnet mærke bevægelser siden uge 18. Det er logisk nok, at andre personer først mærker bevægelserne senere, fordi der jo lige et 'lag' moderkage ud mod maveskinnet, der skal sparkes igennem ;)
Ved ikke om du fik noget ud af det, jeg skrev.. :rolleyes Hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER