Nitzen1987

Undværre babyalarm pga. stråling

13 indlæg i dette emne

Jeg havde egentlig tænkt, at vi skulle have en babyalarm denne gang og havde derfor bedt manden om at undersøge markedet, da han har væsentlig mere viden om teknologi end jeg har. Mandens konklusion på hans research blev dog at vi skulle undværre babyalarm til en start og så se om vi kan klare os uden. Det mener han fordi selv de alarmer der bliver markedsført til at have lav stråling har stråling som kan have en skadende effekt på barnets hjerne. Og på længere sigt ved man ikke hvilken effekt strålingen har.

I kan læse om det her http://www.hjertelyd.dk/straaling-fra-babyalarmer.html

De foreslår at man ved brug af babyalarm placerer den et stykke væk fra babys hoved.

Er der andre der har fravalgt brug af babyalarm eller overvejer at gøre det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke kunne undvære en babyalarm. Camilles har altid lagt "udenfor" barnevognen, og udenfor sengen.. Så umiddelbart uden lige at have læst artiklen, er min naive forestilling at det ikke skader mere end brug af mobil osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke kunne undvære en babyalarm. Camilles har altid lagt "udenfor" barnevognen, og udenfor sengen.. Så umiddelbart uden lige at have læst artiklen, er min naive forestilling at det ikke skader mere end brug af mobil osv...

Det skader bestemt ikke mobil som man også tilråder at holde væk fra babys hoved

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke en babyalarm til min første, og som din mand har konkluderet, venter vi med at købe til vi står med et reelt behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis.. Og jeg tænker netop at så længe man holder tingene ude af barnevogn og seng, så er det intet problem.. Altså, fjernsyn ser man ofte og mobil taler flere jo i imens de ammer - hvis man nu lader være med det, og i stedet har en babyalarm som man bruger sparsomt, og udenfor seng og barnevogn, så tror jeg ikke det er et problem :)

Jeg ville sagtens kunne undvære en de første uger, men så ville jeg få brug for den, helt sikkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger kun babyalarm når vi er ved andre hvor William sover barnevogn. Herhjemme bruger jeg den aldrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen alarmer haft ved begge unger.. Og der har kun været en håndfuld gange, hvor det ville have været rart, at have en.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige tilføje, at i vuggeren, hvor jeg arbejder, har vi som regel alarmen liggende i fodenden af vognen, og hører børnene uden problemer. Det kunne du måske overveje, hvis I ender med at købe én.

Det hjælper selvfølgelig ikke mht. stråling, hvis I får sådan en pilfinger :lol

post-7635-0-49268100-1409854771_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kommer det også an på hvordan man bor- vi har 2 etager og jeg synes ikke jeg skal sidde ved siden af døren til hendes værelse hele aftenen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kommer det også an på hvordan man bor- vi har 2 etager og jeg synes ikke jeg skal sidde ved siden af døren til hendes værelse hele aftenen ;)

og om hvor man har mulighed for baby sover udenfor :) der hvor jeg boede da Camille var lille, havde vi meget tykke mure og kunne umuligt høre hende når hun stod udenfor..

Nu bor vi på 2. Sal, så når Camille sover i barnevogn har vi kunnet se når hun vågnede, fordi hun stod foran et vindue :) men hun sover også meget stabilt, så jeg ved hvornår jeg skal være ekstra opmærksom :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har babyalarm og vil ikke undvære den for noget. Min søn har værelse på 1 sal, og vi døjer med at høre ham hvis han er ked af det, vi har en Philips avent med overvågning, så den sidder ca 1,5 m fra sengen.

I weekenden bruger vi vores neonate når han sover ude i barnevognen, vi bor lige ud til en larmende vej, og kan derfor ikke høre ham, er der solskin er han nødt til at stå i skygge i den anden ende af grunden. Alarmen ligge under madrassen, det fungerer fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Super Nova og den er aldrig taet paa Noahs hovede. Han sover saa ogsaa indenfor, men altsaa.. De gange vi har haft ham i barne/klapvogn, har vi haft den paa ydersiden af vogen eller i enden af vognen. eller i kurven under og saa i fodenden. 

 

Jeg synes det maa vaere traels at undvaere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man bekymrer sig om sådan noget, så skal man heller ikke sove med sin mobiltelefon på natbordet, eller have et tv i soveværelset ;) Der kommer MEGET stråling fra alle sådan nogle apperater :)

har hørt at den der Nuby, som findes til smartphones, skulle være den med lavest stråling i danmark?

 

- vi har aldrig haft en babyalarm. Egentlig ikke fordi vi ikke ville- vi har bare ikke haft brug for en. Tror dog vi skal have en denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER