Mamasan

Snack til fødslen?

49 indlæg i dette emne

Der er meget snak om, at man skal huske snack til fødslen og det skal ikke være for tungt, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal pakke, burde snart have snacksne klar i hospitalstasken...

Har tænkt at pakke nogle juicebrikketer, og så har vi som regel frugt i huset, så det kan hurtig pakkes, men gider man have frugt med?

Så ville høre om I har nogle gode ideer, og/eller hvad I selv havde med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er meget snak om, at man skal huske snack til fødslen og det skal ikke være for tungt, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal pakke, burde snart have snacksne klar i hospitalstasken...

Har tænkt at pakke nogle juicebrikketer, og så har vi som regel frugt i huset, så det kan hurtig pakkes, men gider man have frugt med?

Så ville høre om I har nogle gode ideer, og/eller hvad I selv havde med?

Vi havde juice og pizzasnegle med. Intet af det blev "brugt" under fødslen. Men drak juice efter og pizzasneglene var et hit på patienthotellet.. Personligt havde jeg slet slet slet ikke hverken tid eller overskud til at spise eller drikke. JM tvang et glad saftevand i mig mellem presseveerne, men ellers fik jeg intet.

 

Så måske du mere skal tænke i, hvad du normalt kan lide at spise som en lille snack og som du vil gide at spise bagefter. Under fødslen ved jeg virkelig ikke, hvad man har lyst til - der må der komme nogle på banen med lange fødsler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker nemlig også, at det sidste jeg gider, er spise, men havde tænkt evt. nogle müslibarer måske kunne give lidt energi.

Altså...jeg er jo højgravid, så jeg snacker hvad som helst, når som helst lige pt. :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lykkelig for at have små brikker med kakao - jeg var i gang i over et døgn på fødestuen og kastede al mad op, så kakao var genialt fordi det både gav væske og mæthedsfornemmelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt en cocio til efter fødslen, måske det kunne være en idé til under også. Har dog ingen intentioner om at være igang så længe hehehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kiks og myslibarer. Jeg spiste intet under fødslen men bagefter var barer og kiks til når man vågner om natten et hit.

 

Ved ikke om du ved det men jeg fik af vide fra jordmoderen da jeg fik veer at jeg skulle holde mig fra al ost o.lign fordi det var lang tid om at komme igennem systemet.... Måske husker jeg forkert men er bare ret sikker da jeg havde sådan lyst til et knækbrød med ost....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kiks og myslibarer. Jeg spiste intet under fødslen men bagefter var barer og kiks til når man vågner om natten et hit.

 

Ved ikke om du ved det men jeg fik af vide fra jordmoderen da jeg fik veer at jeg skulle holde mig fra al ost o.lign fordi det var lang tid om at komme igennem systemet.... Måske husker jeg forkert men er bare ret sikker da jeg havde sådan lyst til et knækbrød med ost....

Så det er faktisk måske mad til bagefter der er lidt vigtige. Så kunne man måske have lidt boller/snegl med. Gad vide hvordan man gør det bedst, har dem i fryseren, og så hiver dem i tasken inden man kører, og satser på de er tøet op efter fødslen?

Nu googlede jeg lige ost +fødsel uden at kunne finde noget om det, men skal prøve at huske at spørge JM om det næste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores var i fryseren og tog dem bare op, da vi kørte afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under første fødsel magtede jeg slet ikke at skulle spise noget, jeg havde travlt nok med bare at overleve vestormen. Under albas fødsel fik jeg et stykke rugbrød til morgenmad inden vi tog afsted til sygehuset og i løbet af formiddagen fik jeg vist spist en halv banan. Man har bare ikke den vilde appetit under en fødsel! På Herning sygehus behøver man ikke have "madpakke" med, da man må gå op på barselsgangen og hente mælk, saftevand, frugt, yoghurt og sandwich, som står til rådighed døgnet rundt. Hvis man er der ved morgenmads tid, frokost eller aftensmad, så får man også tilbudt gratis varm mad :) (far skal dog betale for hans mad)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores var i fryseren og tog dem bare op, da vi kørte afsted :)

Og det fungerede fint? Hvor længe efter blev de spist?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det fungerede fint? Hvor længe efter blev de spist?

Ja, helt fint. Hmm.. Et godt stykke tid efter. Næsten et døgn måske. For vi fik mad på patienthotellet kort efter fødslen, så tænker vi først spiste dem dagen efter. Jeg har altså også tit taget nogle op at fryseren og spist i skolen efter 2-3 timer, så tror ikke de tager lang tid om at tø op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Horsens har de brød til moren og faren kan gå i kantinen efter mad. Så de anbefaler sødt, hvis man kunne få brug for det. Ved Felix fødsel havde jeg cookie med og vi spiste nogle men var også på fødested i 12 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke man magter at spise noget,..

Men min hjemmefødselsjordemoder insisterede på at der skulle være kold cola i huset - ikke light. Fordi hun, som hun sagde, havde forløst flere børn på cola end noget andet. Der er både væske, sukker og koffein - og det kan være det der lige giver det sidste i pressefasen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne sagtens spise :D Men altså jeg blev også sat i gang kl.8.30 og fødte først kl.19.19 om aftenen.. Vi havde müslibarer med, juicebrikker, mandler og så vi nogle sandwich fra hospitalet ... (husk læbepomade, ved godt det ikke er en snack - men den er GOD at have med ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde masser af snacks med, men fik intet brugt :D Kunne slet intet under fødslen, og fik alt hvad vi behøvede på barselsgangen bagefter ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget med sukker som giver energi. Jeg nåede at spise 3 stykker knækbrød med syltetøj på fødestuen mellem veerne, og drak en masse saft og isthe. Knækbrød og kiks plejer at være standart på sygehuse. Så tag noget nemt og sødt at drikke med. Og noget som din mand gerne vil have,

Ellers hvis fødslen trækker ud er det vel til at få mad på sygehuset? Under min første fødsel fik vi aftensmad, men jeg var nu ikke særlig sulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke man magter at spise noget,..

Men min hjemmefødselsjordemoder insisterede på at der skulle være kold cola i huset - ikke light. Fordi hun, som hun sagde, havde forløst flere børn på cola end noget andet. Der er både væske, sukker og koffein - og det kan være det der lige giver det sidste i pressefasen..

Min ene jordemoder sagde det samme, bare med Faxe kondi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg magtede ikke at spise noget under min fødsel. Veerne startede kl 01.30 og jeg fødte kl 15.30. I det tidsrum fik jeg en pære, hvor jeg spyttede halvdelen ud fordi jeg ikke kunne have noget i munden under Veerne pga vejrtrækningsteknikkerne :lol

Fik til gengæld en sandwich på opvågningen efter kejsersnittet og den var god!

Min mand var dog glad for vores snackpose og spiste lystigt af den under fødslen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste intet fra da jeg kom på riget kl 15 til jeg havde født kl 2,16. Tænkte overhovedet ikke på mad. JM forsøgte at få væske i mig, men kunne slet ikke have noget.

Til min mand havde vi bagt pølsehorn, som vi tog op af fryseren, samt småsnacks og drikkelse. Han forlod aldrig stuen, og jeg så ham aldrig spise noget (han fik dog spist, jeg var bare "væk" i smerter!)

Efter fødslen, omkring kl 3-4 stykker fik vi en bakke med ristet brød, saft, te osv. Aldrig har noget smagt så godt.

Efterfølgende 3 døgn på barselshotel, hvor vi fik masser af mad stillet til rådighed. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en pause på et par timer, fra epiduralen blev lagt til jeg var klar til at presse. Før epiduralen kunne jeg ikke holde noget nede, og mad var slet ikke en prioritet. Men efter epiduralen var det virkelig rart at få lidt at spise, lidt kiks og lidt slik. Frugt fik jeg ikke rørt, det var for besværligt at spise. Der var rigeligt med saftevand, og vi havde sugerør med hjemme fra - guld værd, når man ikke så nemt kan sidde op og holde et glas selv. 

Mange snacks kan jo holde sig længe, så der er jo ingen skade ved at tage det med. Hvis ikke I får det spist, tager I det jo bare med hjem igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi er blevet enige om at bage pølsehorn. Min mand kan godt lide tanken om, at der også er noget til ham. Og ellers skal jeg 2 døgn på barselsgangen så det skal nok gå.

Vi har btw også pakket lidt cola i tasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste gang havde vi juice, kiks og chokoladebarer med. Tror også vi havde sodavand med, men kan ikke huske det. Jeg kunne spise noget fra jeg kom ind på fødegangen kl.13 til jeg havde født 12 timer senere. Havde så spist en halv pita kebab lige inden vi kørte hjemme fra :) Jeg drak rigtig meget vand under fødslen. Manden spiste vist en enkelt chokoladebar under fødslen og det var det. Men det var rart med snacks de dage vi var på barselsgangen efterfølgende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg husker spiste jeg ikke noget under fødslen. Spiste noget ristet toast til aftensmad kl. 19, og derefter kunne jeg ikke spise noget før Sofia var født kl. 01.

Jeg havde Cola med, og fordi jeg er mega glad for cola, og selv synes jeg var ret sej under fødselen, så VILLE jeg ha cola, da jeg landede i fødekaret. Jeg havde en eller anden forestilling om jeg skulle sidde der i et par timer og drikke cola og spise chokoladekils.

Det blev dog bare til 2 sip cola, for 40 min efter vi prinsessen ude.

Bagefter var jeg dog oven ud glad for min cola og chokoladekiks :-) vi havde også slik med, som var rart at spise lidt af ud på morgenen, men jeg kunne godt ha tænkt mig vi havde haft noget mere rigtig mad med også. Selv om vi fik boller på fødgangen kl. 3, synes jeg stadig der var laaaang tid til morgenmad kl. 7.30...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

druesukkerpastiller er gode at ha med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tuuusind tak for svar allesammen. Udfra det I svarer tænker jeg, at lave en gang pizzasnegle som jeg smider i fryseren (og SKAL huske at få med når vi kører) og ellers bliver tasken pakket med cola, juice, nogle kiks (evt. chokokiks) og sugerør. Med mindre det går skidt (hvilket det jo ikke gør), så regner jeg med en ambulant fødsel, som jeg har det nu, vil jeg altså gerne bare hjem i min egen seng når det er overstået. Får vi ikke spist pizzasneglene derinde, så har vi dem til gode, når vi er landet herhjemme igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER