Loralei

Overtøj og støvler til mooooaaar

16 indlæg i dette emne

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - mange opdateringer fra dig selv ;)

Vi har begge købt Ecco goretex vinterstøvler i vinters - shit de er lækre! Har her til efteråret Ilse Jakobsen gummistøvler og så putter jeg bare en sok af en art i (har både nogle lange tykke no-name nogen og også de sokker som passer til støvlerne), hvis det bliver for koldt. Så har jeg nogle Ecco overgangs sko af en art (er ret stor fan af både Ecco og Merell, de er begyndt at lave pæne sko og så passer de mine fødder ret fint og er virkelig behagelige at gå i) og også et par termistøvler, til våde og kolde efterårsdage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige Bilka har en masse frakker til omk. 400 kr også en i uld ;)

Jeg betragter mit overtøj som en del af min uniform på arbejde (pædagog) men det meste er fra Føtex/Kvickly/Bilka ungerne er hårde ved der, men mit regntøj er fra Føtex købt i 2009 og det holder stadig tørt. Den beige jakke har set bedre ud, men pyt!

Min vinterjakke blev udskiftet sidste år, jeg fandt den til 150kr i Bilka og den er vildt god - men det er en praktisk ski jakke i sort og beige. Jeg har en lidt tyndere jeg bruger til pln om vinteren, altså ikke på legepladsen :) men den er stadig god.

Men altså syntes du skal give Bilka et kig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lige Bilka har en masse frakker til omk. 400 kr også en i uld ;)

Jeg betragter mit overtøj som en del af min uniform på arbejde (pædagog) men det meste er fra Føtex/Kvickly/Bilka ungerne er hårde ved der, men mit regntøj er fra Føtex købt i 2009 og det holder stadig tørt. Den beige jakke har set bedre ud, men pyt!

Min vinterjakke blev udskiftet sidste år, jeg fandt den til 150kr i Bilka og den er vildt god - men det er en praktisk ski jakke i sort og beige. Jeg har en lidt tyndere jeg bruger til pln om vinteren, altså ikke på legepladsen :) men den er stadig god.

Men altså syntes du skal give Bilka et kig!

Hvad koster et sæt regntøj i Bilka? Jeg mangler ret så meget, og jeg har ikke råd til noget dyrt noget lige for tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorel-støvler og softshell-frakke har været min løsning foreløbig - ikke super-sexet, men heller ikke grimt. Af vinterovertøj har jeg henholdsvis uldfrakke, skijakke og en dunfrakker (der ikke er sååååååå fiks, men deeeeejlig varm :) ).

Det nævnte overtøj fås i forskellige prisklasser, og jeg har set andre støvler, der ligner Sorel/det.andet.lidt.pebrede.mærke, men som har været billigere :)

Jeg går efter, at det skal sidde ordentligt, så synes jeg ikke, at man bliver så ufiks igen, selvom det er lidt praktisk betonet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker, elsker, elsker mine Ecco-vinterstøvler. Jeg har trasket gennem dyb sjap-sne med tørre og varme fødder, og de tempererer så godt, at jeg havde dem på ude at vandre i sommers, da det var ufatteligt varmt.

Min vinterjakke er fra esprit, og den er jeg også rigtig glad for. Den er med dun og dejlig lang.

Jeg har før haft uld eller stoffrakker, og de har slet ikke kunne holde mig varm og tør. Min nuværende jakke har jeg haft i 2 år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

 

Softshell ja, det har jeg erfaret er godt på min datter, måske jeg skulle kigge mig om efter det selv. Wow, Lise, du har mange frakker! Hvad mon jeg kan nøjes med?

 

 

 

Well, jeg gemmer mit overtøj længe - og så er jeg i fertilitetsbehandling og trøsteshopper jævnligt (sådan kom softshell'en fx til :blush )

 

Edit: Man kunne vel i princippet nøjes med fx softshell og varm vinterjakke som fx en skijakke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige set, at Ugens Kup hos Danefae er overgangsjakker - bare et tip :)

 

Selv har jeg:

En sort uldfrakke til paent brug, koebt i outlet.

En dunjakke, et kup koebt en af de sidste udsalgsdage

En skijakke(grim)

En Vero Moda vinterparka, koebt med x % rabat, hang der for sig selv i Salling... 

En gammel uldfrakke fra Benetton, koebt til fuld pris for maaange aar siden, som jeg for et par aar eller 5 tilbage fik kortet til en mere fiks udgave af sig selv. 

- Det varmeste er afgjort dun- og skijakke, men jeg bruger ogsaa de andre lidt efter lyst og behov, ligesom jeg oftest har en uldcardigan paa, hvis det er koldt nok og jakken er for koelig...Der er overtoej koebt over i hvert fald... 10-12 aar, tror jeg.

 

De sidste par vintre har jeg levet i mine Sorel-stoevler, som er lyse med sort(ikke den der gyldenbeige) og saa har jeg nogle overgangsstoevler i skind til (meget)paent brug, som jeg dog brugte meget sidste, milde vinter. 

 

I aar oensker jeg mig et par skindstoevler med uld indeni som det eneste - og saa gerne en ny sok til mine Sorel. Ideelt ogsaa gerne et par ankelstoevler, men det bliver ved tanken, ellers bliver det nogle med foer, som saa goer det ud for foernaevnte, hvis de er paene!  

 

Taenker, om du kan finde nogle kup et sted? Mine jakker har jeg ikke rigtig betalt fuld pris for, udover den ene, og ikke koebt en ny jakke hvert aar, men efter behov/kup-opdagelse. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med et par smarte gummistøvler? Ilse Jakobsen, Hunter eller noget i den stil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Mange tak, Camillat, for at mit dankort aldrig bliver det samme igen! Jeg har altid holdt mig fra Danefæ, men altså manner sikke nogle lækre ting, og så på tilbud, arg! ;)

 

De der Sorel, er de bare generelt helt vandtætte osv.? Du skriver du ønsker dig en ny sok til dem, er der helt specifikke sokker eller?

 

Tak for inspirationen til klædeskabet, sikke en god samling du har fundet dig :)

 

 

Ha ha, jamen, det var saa lidt :) :) :) Jeg elsker det toej til Noah og gad godt selv have en regnjakke derfra, men koebte en i Skagen i noget outlet, saa den maa jeg bruge nu. Men Danefae, naar det er paa bud... ;) 

 

Sorel er vandtaette og snetaette og varme. Den sok er inderforet, som kan tages ud og haenges til toerre. Den bliver jo traadt lidt flad, saa derfor taenker jeg, at en ny sok kan goere det for denne vinter... Har ikke helt lyst til kun at koebe Sorel, naar nu jeg traenger til nogle med uld indeni til paenere brug. 

 

Det er faktisk en god samling, ja. Det kan i hvert fald anbefales at hapse paa udsalg/i outlet og saa overveje, om "gammelt" overtoej kan faa nyt liv ved at faa syet en lang frakke kort osv. En rensning, nyt baelte eller nye knapper eller hvad nu... Hvis det er et godt stykke overtoej, saa synes jeg det er aergerligt at skille mig af med det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-2308-0-70281000-1409855261_thumb.jp

Det er dem her. De hedder "hill" :) de har uldfor og er med goretex :biglove

De er lidt mere feminine i virkeligheden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER