p.nille

Inspiration til undervisning

5 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg tænkte om vi ikke kunne lave en tråd, hvor vi der arbejder på skoler kan give og få inspiration.

Jeg tænker, hvis man nu har nogle gode ideér til noget undervisning kunne man skrive det her - eller hvis man en dag mangler nogle ideér eller lign.?

Jeg selv arbejder på en skole som børnehaveklasseleder.

I denne uge har vi bl.a. arbejdet meget med vokaler; og i morgen skal mine elever lave vokalerne i perler (på perleplader) som som skal stryges og hænges op i klassen :) (de blir' selvfølgelig lavet i røde perler;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God ide :)

Jeg har selv en 4. klasse - altså når jeg ikke lige er hjemsendt <_<

Men vil bakke op om ideen, har dog ikke noget på tapetet lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også lærer, men har primært undervist i udskolingen. Dog har jeg et undervisningsforløb om geometri til 3. klasse, hvis nogle er interesserede. Det er bygget op omkring de mange intelligenser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide´:)

Jeg er ikke lærer, men lærerstuderende på 2. år, så vi har ikke så meget praksis endnu, men vi står dog snart og skal i praktik. Her skal vi undervise en 5 klasse og indtil videre skal vores forløb hanle om fakta og fiktion. Eleverne vil få udleveret nogle brudstykker af en fiktionstekst, som de så skal lave om fra nutid til datid eller omvendt og så fortælle om teksten har fået en anden mening.

Vi vil også læse nogle tekster op for dem, hvor de skal skrive ned hvad de synes er godt, mindre got og hvad de undrer sig over.

Som noget tværfagligt til fakta/fiktion skal de have et forløb om tegneserier..

Det er hvad vi er nået til indtil videre, men der kommer forhåbentlig meget mere på, som jeg nok skal skrive mere om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt I synes om idéen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER