Guest

Hvilket øretermometer?

10 indlæg i dette emne

Nogen der ved hvilke der er gode? Også opholdt mod pris?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Braun som vi er super glade for. Har fået at vide det er den de bruger på hospitalet og de har den også i Lises vuggestue. Købte den billigere over Amazon. Der købte vi også ekstra engangslinser til den.

http://www.apotekeren.dk/produkter/personlig-pleje/termometre/Braun-Thermoscan-oeretermometer-1-stk.aspx

 

Edit: Det er den samme som tille har linket til :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har vi også, og jeg fornemmer den er ret pålidelig... Vi købte den også fordi vi havde set den på sygehuset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super piger tak :kiss jeg sætter Anders på sagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange af jer anbefaler alle Brauns, det kan jeg godt forstå, det kender jeg flere der har brugt uden at have nogle problemer med det. Hvis du skal have et alternativ vil jeg da gerne tilføje at vi har købt et fra König som jeg kun kan anbefale også. Det er denne model vi ejer König øretermometer så hvis du køber en af de to så tror jeg ikke du kan komme helt galt afsted, så skal der nok være tilfredshed derhjemme :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte faktisk et i panik i Bilka og det fungerer upåklageligt so far! Så der er ingen grund til at købe et før det står af!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor bruger de så øretermometer på sygehusene?

Min den ældste har aldrig ville have taget temperatur rektalt.

Al forskning viser at rektaltermometrene indtil videre er de mest præcise. Det er bl.a. pga af at risikoen for at bruge dem forkert er minimal. De nationale retningslinjer siger derfor at vi skal bruge rektal måling.

Hos nogle patienter kan der være tungtvejende grunde til ikke at gøre det (eks. demens, tidligere oplevelser med overgreb, svære sår, manglende rectum for at nævne nogle) og der bruger vi gerne øretermometre i stedet.

Nogle steder har man valgt at bruge øretermometre som standard fordi det sparer tid og dermed ressourcer. Men det strider imod retningslinjerne og bør derfor i realiteten ikke forekomme..

Edit# I min afdeling har vi også lavet små forsøg, hvor vi har målt både rektalt og i øret ved hver måling. Disse små (og helt uvidenskabelige) forsøg viser at vi stort set altid får samme resultat, forudsat at øretermometret bruges korrekt. (Men forskningen viser altså det modsatte).

Vi har derfor fået grønt lys fra ledelsen om at bruge øremåling, men så snart vi er i tvivl eller hvis patienten er svært syg med høj/svingende feber skal vi bruge rektalmåling.. Forkert ifølge retningslinjerne, men såååå meget nemmere i hverdagen og langt mere skånsomt for patienterne :P

(mener faktisk at man er igang med at gennemgå de nyeste forskningsresultater for at se, om man man ændre de nationale retningslinjer) ..

Nå det var et langt og måske rodet svar.. Sorry :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu fået målt temperatur på sygehuset 3 gange her under graviditeten, og 2 gange var rektalt og en gang med noget fancy pande termometer..... Så tror nu både at pande og øretermometre er blevet fint præcise når de bruger dem som læger og på sygehuse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

 

Jeg har et PANDEtermometer og det maaler ret fint :)

 

Hvorfor bruger de så øretermometer på sygehusene?

Min den ældste har aldrig ville have taget temperatur rektalt.

 

Det vil Noah heller ikke og det var derfor, jeg endte med at koebe et pandetermometer, fordi det efter sigende skulle vaere endnu bedre end oere. Om det passer, det ved jeg virkelig ikke, og det er jo ogsaa ligegyldigt. Hovedsagen er, at det fungerer for de enkelte :)

 

Jeg kunne simpelthen ikke faa lov og hvis jeg alligevel skulle tvinge ham til det, saa ville det vaere et groft overgreb, synes jeg, og det vil jeg ikke kunne leve med. Naar det saa er sagt, saa har jeg faaet en stikpille i Noah i dag og en igaar. Han blev ked af det, men samarbejdede trods alt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER