Vimsfims

1. scanning - Hvor langt er jeg egentlig henne??

31 indlæg i dette emne

Udfra min første mens. dag i sidste mens. er jeg idag 5+3 uger henne, men jeg synes det er lidt underligt, at man tæller derfra?? Er der nogen der kan forklare mig grunden til det? :) 

 

- Det er min første graviditet, så jeg er faktisk rigtig bange for, at miste "alt det jeg lige har fået". Det betyder også, at jeg selvfølgelig "tæller ned" til at ramme de 11+ for at være mere rolig. Er nu lidt bange for, at min første scanning måske viser, at jeg slet ikke er så langt henne??? (Skal scannes d. 4/9)

 

I må meget gerne dele jeres erfaringer fra jeres første scanning :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man regner fra første mens dag, da det jo er forskelligt hvor lang ens cyklus er og man derfor ikke kan vide hvornår man har haft ægløsning. Når man så er oppe til skanning, kan de måle babyens størrelse og dermed fastsætte mere præcist hvor langt man er henne.

Man plejer ikke at blive rykket mere end +/- et par dage ved skanning, men kan godt forstå du er utålmodig for at komme længere hen og føle dig mere sikker! :kram2 Særligt med alle dem man hører om for tiden herinde, som har mistet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, nu er jeg lidt mere rolig. Ja, det er meget triste historier der til tider dukker op, og så bliver man pludselig ekstra opmærksom ved alt! - Jeg glæder mig meget til min første scanning, bl.a. fordi kæresten har brug for, at for det hele "bekræftet" før han kan være glad. Sådan har jeg det også lidt selv, men prøver dog at være positiv og optimistisk!   :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej VimsFims- vi er to er nogenlunde lige langt kan jeg se! - jeg har termin 22.04.15  og jeg regnede på sådan en beregner på nettet at undfangelsen burde være fundet sted ca. d. 30/7 - dvs jeg nu er præcis i 5. uge, men fostret reelt er 3 uger.

Det er denne her jeg har brugt: http://www.terminsberegner.dk

 

og tillykke med det - er sikker på det nok skal gå godt for os begge to!  :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi ligger da godt nok tæt :) - 5+4 hedder det sig idag, spændende! Stort tillykke til dig også, og selvfølgelig går det godt for os begge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej VimsFims- vi er to er nogenlunde lige langt kan jeg se! - jeg har termin 22.04.15  og jeg regnede på sådan en beregner på nettet at undfangelsen burde være fundet sted ca. d. 30/7 - dvs jeg nu er præcis i 5. uge, men fostret reelt er 3 uger.

Det er denne her jeg har brugt: http://www.terminsberegner.dk

 

og tillykke med det - er sikker på det nok skal gå godt for os begge to!  :stork

 

Hvis du er 5+ et eller andet, så er du faktisk i 6.uge :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt blive rykket længere frem end et par dage. Dog tror jeg at jeg er et af de sjældnere tilfælde :D 

Jeg troede i starten at jeg var 8+ da vi var til første scanning, meeeen den menstruation jeg havde i starten af marts, var så åbenbart ikke en "rigtig" menstruation, for jeg var altså lige godt en måned længere henne end jeg troede :blink 

 

Rigtig meget held og lykke :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor vildt Nadia :) - Glæder mig til at se om min beregning holder stik, men det ville ikke gøre noget hvis jeg var længere henne! Mange tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er 5+ et eller andet, så er du faktisk i 6.uge :)

 

 

Hvordan det? Hvis min første dag i sidste mens var d. 16 juli  - er det så ikke der man tæller fra? :) og så hedder det vel 5+1 i dag (dvs første dag i 6. uge eller?? )

Ret mig endelig!! Prøver at forstå de der udregninger, men det nu ikke så nemt  :cell

Embryoet vil vel stadig være de ca 3 uger som jeg skrev eller?  :baby2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan det? Hvis min første dag i sidste mens var d. 16 juli  - er det så ikke der man tæller fra? :) og så hedder det vel 5+1 i dag (dvs første dag i 6. uge eller?? )

Ret mig endelig!! Prøver at forstå de der udregninger, men det nu ikke så nemt  :cell

Embryoet vil vel stadig være de ca 3 uger som jeg skrev eller?  :baby2

Ja, når man er i uge 5+, så er det 6. uge :)

 

Dét dér med hvor langt henne fosteret er, går man ikke rigtigt så meget op i. Det er den samme udregning man bruger, lige meget hvor man kigger henne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret!  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret!  :)

Jamen det var så lidt. Det er dét forummet her kan. Svare på aaaaalle de mange spørgsmål man render rundt med  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skønt! Der kommer nok mange flere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sgu også forvirrende :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt blive rykket længere frem end et par dage. Dog tror jeg at jeg er et af de sjældnere tilfælde :D

Jeg troede i starten at jeg var 8+ da vi var til første scanning, meeeen den menstruation jeg havde i starten af marts, var så åbenbart ikke en "rigtig" menstruation, for jeg var altså lige godt en måned længere henne end jeg troede :blink

Rigtig meget held og lykke :)

Jeg er i dag 5+4 meeeeen min sidste mens var meget kort, og jeg tænker også lidt om jeg måske er længere henne, også fordi jeg allerede har go mave på, er godt nok i tvivl!!!

Har du fået lavet NF og hvad gjorde de så efter som du var længere henne, kunne de måle det??

Jeg har børn i forvejen, og begge gange haft mens i starten af graviditet, jeg opdagede det nemlig først i hvad vi troede var uge 6 eller 7 men blev rykket meget frem ved begge! Skal siges begge mine børn er kommet på P-piller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 5+4 meeeeen min sidste mens var meget kort, og jeg tænker også lidt om jeg måske er længere henne, også fordi jeg allerede har go mave på, er godt nok i tvivl!!!

Har du fået lavet NF og hvad gjorde de så efter som du var længere henne, kunne de måle det??

Jeg har børn i forvejen, og begge gange haft mens i starten af graviditet, jeg opdagede det nemlig først i hvad vi troede var uge 6 eller 7 men blev rykket meget frem ved begge! Skal siges begge mine børn er kommet på P-piller

Jeg havde heldigvis nuppet en tidlig scanning, hvor det blev opdaget at fosteret var meget større, så jeg havde 4 dage til at nå NF inden det var for sent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor jeg håber (med jeres historier), at jeg er længere henne end min beregning :) 

- 14 dage til tidlig scanning!! Glæder mig heeeelt vildt  :bunny  - Glæder mig også til engang i fremtiden, at kunne dele den glædelige nyhed med de nærmeste  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heldigvis nuppet en tidlig scanning, hvor det blev opdaget at fosteret var meget større, så jeg havde 4 dage til at nå NF inden det var for sent :)

Håber jeg kan få en tidlig scanning også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber jeg kan få en tidlig scanning også

Det var noget jeg selv købte. Det koster "kun" 350-400kr., men det synes jeg nu var meget godt givet ud, når nu jeg blev rykket så langt frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal give 300,- for en tidlig tryghedsscanning :) men det giver jeg med glæde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal give 300,- for en tidlig tryghedsscanning :) men det giver jeg med glæde!

Det er også en fantastisk oplevelse, og det er helt klart pengene værd. Både for at få ro i sjælen over at der rent faktisk er et hjerteslag, og så bare den følelse det er, at se sit lille vidunder. Det kunne jeg gøre hver eneste uge  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var noget jeg selv købte. Det koster "kun" 350-400kr., men det synes jeg nu var meget godt givet ud, når nu jeg blev rykket så langt frem :)

  

Jeg skal give 300,- for en tidlig tryghedsscanning :) men det giver jeg med glæde!

Men hvor har fået det så? Privathospital?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

  

Men hvor har fået det så? Privathospital?

Nej, der er masser af steder. Det kommer selvfølgelig an på hvor du bor, men hvis du søger på "tryghedsscanning" eller "gravid scanning" og evt din by eller landsdel, så burde der dukke en masse op. Her i KBH er Jordemoderhuset eller Lille KBH'er de mest populære :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, der er masser af steder. Det kommer selvfølgelig an på hvor du bor, men hvis du søger på "tryghedsscanning" eller "gravid scanning" og evt din by eller landsdel, så burde der dukke en masse op. Her i KBH er Jordemoderhuset eller Lille KBH'er de mest populære :)

Tak, det er jeg nok det er jeg nok nødt til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 fulde uger idag, 12 dage til 1. Scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER