03wami

græder hysterisk i bæresele

19 indlæg i dette emne

får da skrevet lidt indlæg idag :)

 

men altså nu havde jeg fået købt en bæresele til vores lille dreng og han absolut hader den - vi har prøvet at sætte ham i den 6 gange nu og hver eneste gang græder han fuldstændig hysterisk - vi sætter ham i når han er skiftet og mæt så det er ihvertfald ikke de ting der driller så vi er ret sikre på det simpelthen er over selen han græder... han stopper også med at græde meget kort tid efter han er kommer ud af den..

 

gjorde jeres også det i starte og er det bare et spørgsmål om tilvænning - vil jo bare være træt af at have smidt 1200 kr ud af vinduet hvis han bare ikke vil være i den.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

William græd nogle gange imens han blev placeret, så snart han sad stoppede han med at græde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blir du ved med at stå stille eller bevæger du dig straks efter han er kommet i den?

Måske gør det en forskel? Jeg ka huske at jeg sku bevæge mig kort efter min søn var kommet i viklen ellers ville han ikk være der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var det samme her.... I starten virkede det lige at lave en lille danse-seance når de ikke var helt vænnet til den endnu. Og så generelt bevæge sig de første minutter så den lille finder ro i situationen....

Når først mine har vænnet sig til at selen var dejlig og hyggelig, så var der store smil med det samme de så den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

begynder at bevæge mig rundt så snart jeg er sikker på at han sidder ordentligt... han græder og græder bare - holder kun pause for lige at få vejret til at tage en ny omgang :( virkernæsten til at det kun gør det være når jeg bevæger mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men hvor lang tid tog jeres om at vænne sig til den... tænker jeg giver det weekenden over hvor jeg prøver nogle gange hver dag når han virker tilpas og glad og så retunere den hvis ikke der sker fremskridt til mandag - eller er det bare alt for kort tid at give det... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken baeresele har I koebt og hvor gammel er han? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har købt den nye babybjørn one - han er 5 uger gammel... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde også kig på ergobabyen men den syntes jeg ikke sad ret godt på mig - men da vi havde ham i den sagde han egentlig ingen ting til det - men da vi skiftede ham over i baby bjørnen begyndte han at græde... tænkte faktisk ikke over det i butikken - men måske han syntes bedre om den anden... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia skulle også lige vende sig til det. Vi havde en Beco gemini og en slynge. Da hun var helt lille brugte jeg ofte en strækvikle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, jeg kan maaske godt fortsaa din lille dreng... jeg har lige googlet lidt billeder og det ser ud til, at ryggen ikke er stoettet i sin naturlige form for en nyfoedt - et C. 

 

Babybjoern, selv den der One, synes jeg ikke virker ret ergonomisk behagelig for hverken mor/far eller baby. Og slet ikke en lille baby. For at de sidder korrekt, kan du taenke at ryggen skal vaere formet som et C og benene danne et M sammen med numsen, saaledes at knae sidder hoejere end numsen. Hold ham op foran dig, saa kan du se hans naturlig kropsholdning :) Andet vil vaere anstrengende for en ny, lille krop og babyer vil gerne smyges og sidde helt taet med rigtig god stoette.

 

Vi har en Beco Gemini, som Noah foerst begyndte at acceptere, da han var ca. 5 mdr gammel. Indtil da sad han bare ikke behageligt nok til at vaere deri ret lang tid. 

Jeg kan godt forstaa, hvis Ergo ikke sidder godt og I derfor ikke har koebt den, men den har bedre stoette til nyfoedte med indsatsen hertil. Ergoen gaar dog for at vaere en af de baereseler med store remme, der ikke er gode til petit mennesker. 

 

Hvis det skal vaere en baeresele, saa kig paa Beco, men ikke Gemini, den anden. Ellers Manduka - den gad jeg godt selv proeve - eller maaske Boba eller en af de andre ergonomiske - der er efterhaanden flere paa markedet. Spoerg evt hos Tidsel.dk eller en af de butikker, der forhandler de ergonomiske seler, om de kan anbefale dig en baeresele, som ikke er en af de to, du har proevet. Men jeg toer ikke love, at han vil elske en baeresele som nyfoedt.... 

 

Ellers kan du overveje en straekvikle - det er IMO en fantastisk maade at baere sin meget lille baby paa. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville måske også prøve med en vikle mens han er så lille :chin:

Nu er det længe siden jeg har kigget på den, men mener også at huske at babybjornen er bedre til lidt større børn....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beco Gemini kan ogsaa bruges med baby i froestilling, altsaa benene indeni selen - jeg ved ikke, om man kan det i den babybjoern, men proev evt. Det var Noah lige lidt mere venner med i hvert fald, men som sagt ikke lang tid af gangen og kun smaa lure, hvor han ellers gerne sov rigtigt i straekviklen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også, at han er for lille til at sidde så rank op med ryggen. Hvis du holder ham ind til dig i, med en hånd under numsen og en i ryggen, er det så sådan han sidder i bæreselen? Som Camillat er inde på, skal han gerne krumme lidt i ryggen og have benene oppe - tænk på hvordan han lå inde i maven.

Jeg ville gemme den lidt væk - den er ikke nødvendigvis ubrugelig, det kan være, at den er et hit om en måned eller 2. Og så investere i en strækvikle. Det er en meget mere naturlig måde at bære de helt små på. Jeg elskede den, da Karla var lille!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Junior var stor, før han kom i en bæresele - men strækviklen var jo som at putte hos mig, bare fast omsluttet af blødt og elastisk stof :)

Nåmen, det kan du jo ikke bruge til noget, når nu du har brugt alle de penge på den anden sele... Jeg ville nok forsøge løbende, og se om ikke, han accepterede den på et tidspunkt... Krydser fingre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi endte faktisk med at bytte den igen og købe ergoen med hjem igen :) satte ham i den uden problemer overhovedet - han virker til at han sidder meget bedre i den og er bare helt afslappet omrking det... så kan jeg altså godt leve med at den ikke sidder helt lige så godt på mig som den anden - bare han er glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi endte faktisk med at bytte den igen og købe ergoen med hjem igen :) satte ham i den uden problemer overhovedet - han virker til at han sidder meget bedre i den og er bare helt afslappet omrking det... så kan jeg altså godt leve med at den ikke sidder helt lige så godt på mig som den anden - bare han er glad :)

Super :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt - saa haaber jeg, at du bliver glad for den med tiden :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt - saa haaber jeg, at du bliver glad for den med tiden :)

Det tror jeg helt sikkert jeg gør :) har gået end del rundt med den idag(godtnok uden ham i den hele tiden) - og det føles allerede meget bedre :) man skal jo nok også bare lige selv vende sig til at rende rundt med den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER