Elisamus

1. Gangs gravid - udstyr, hvornår?

11 indlæg i dette emne

Hej

Jer der er eller var 1. Gangs gravid, hvornår begyndte i at anskaffe de nødvendige ting til bebs?

Min shoppe-monster ligger bare på lur og hver gang jeg ser baby udstyr, råber det bar KØB, KØB, KØB....

Jeg er i 7+6, vi skal til scanning på mandag og tror det bliver først rigtig virkeligt efter og lægebesøg som vi skal til næste fredag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var forbi NF, jeg havde mistet før da, så NF var skelsættende :) Så efter NF tog vi afsted og købte de første små ting.

Denne gang var vi langt fordi NF, fik lavet en moderkagebipsi og selv derefter tøvede jeg med at købe. Men er da begyndt nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har du så købt ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte først noget efter nf - et sæt tøj. Barnevognen købte vi da jeg var omkring 27 uger henne, og kommode + seng ikke så lang tid efter. Tøj har vi fået løbende. Sengerand, dyne og ting til puslekommoden er først kommet til efter 30+ og vi mangler stadig nogle ting.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i uge 25 og pt har vi købt 3 sæt tøj, de blev købt i lørdags da vi var på ferie - regner med vi skal ud og se på barnevogn mv indenfor de næste par uger. Har luret på nettet for hvad møbler og barnevogn mv vi skal have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte et sæt tøj, neutral farve, for vi ville ikke kende kønnet :) Det blev det sæt som hun kom hjem fra sygehuset i :) Også et par bodyer og nogle små strømper, det var ikke det vilde :) Vi købte faktisk også autostolen den dag, for den var på tilbud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 34+3 uger henne og vi har alt på plads :)
Vi begyndte at anskaffe os ting i uge 10-12, mener jeg. Barnevognen var et mega godt kup og tilbuddet var der, da jeg kun var 9 uger henne, så der købte vi faktisk allerede barnevogn. Men de andre ting ventede vi med til omkring uge 10-12. Lidt neutralt babytøj røg der da også i kurven allerede i uge 8, mener jeg ;) Hehe..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte rigtig meget før jeg overhovedet blev gravid.. På den måde følte jeg ikke at ventetiden mens jeg ventede på at blive gravid var helt så slem :oopsOg så har vi sparet rigtig mange penge fordi jeg har kunne slå til når der har været et godt tilbud :D

 

Jeg er nu 17+6 og vi mangler kun ganske få ting :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte først "rigtig ind" efter MD da vi vidste at der lå en lille gut i min mave. Mangler kun er par småting som cremer, amme bh'er vanskellige osv ellers er der styr på alt.

Vi købte barnevognen rimelig tidligt da vi fik et tilbud vi bare ikke kunne modstå.

Selvom deter svært (sagde shopoholikeren ) så vent med at købe noget. I kan købe bebs første bamse efter NF som far også er med til at vælge. Det var min mand meget glad for vi gjorde. Efter MD købte vi barnets bog i drengefarve og har løbende skrevet i den. Det vil jeg helt klart anbefale da det er så hyggeligt at sidde og kigge tilbage på da man var den slanke gravide ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 26+6 i dag, og vi købte barnevogn for omkring 3 uger siden. Mens jeg gik og ventede på at blive gravid, havde jeg nået at købe et flexibath, da det var på tilbud og lidt forskellige bodyer, og vi købte også lidt mere tid, da jeg blev gravid, men der havde jeg fået lidt afløb for shopperiet og gik og afventede at når til en mere sikker periode og ikke mindst finde ud af kønnet. Efter NF købte vi puslekommode på tilbud, og efter vi fik kønnet at vide, har jeg købt lidt tøseting og de sidste par uger har vi købt sengerand, puslepude, tøset sengetøj og en uro, og vi har også fået noget tøj af en af mine veninder, der har en pige på 10 måneder, og familie og venner er så småt begyndt at spørge, hvad vi mangler, så I går fik vi fx. tilbudt et aktivitetstæppe af noget familie og i dag blev vi tilbudt et skumpuslespil til gulvet, så jeg er glad for, at vi trods alt ikke har købt alt :) Det kan jo være, du kan finde noget pænt neutralt tøj på udsalg og ellers er det måske værd at tænke på, at der jo kommer januarudsalg inden du har termin - så der vil I måske kunne købe en del med rabat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 26+6 i dag, og vi købte barnevogn for omkring 3 uger siden. Mens jeg gik og ventede på at blive gravid, havde jeg nået at købe et flexibath, da det var på tilbud og lidt forskellige bodyer, og vi købte også lidt mere tid, da jeg blev gravid, men der havde jeg fået lidt afløb for shopperiet og gik og afventede at når til en mere sikker periode og ikke mindst finde ud af kønnet. Efter NF købte vi puslekommode på tilbud, og efter vi fik kønnet at vide, har jeg købt lidt tøseting og de sidste par uger har vi købt sengerand, puslepude, tøset sengetøj og en uro, og vi har også fået noget tøj af en af mine veninder, der har en pige på 10 måneder, og familie og venner er så småt begyndt at spørge, hvad vi mangler, så I går fik vi fx. tilbudt et aktivitetstæppe af noget familie og i dag blev vi tilbudt et skumpuslespil til gulvet, så jeg er glad for, at vi trods alt ikke har købt alt :) Det kan jo være, du kan finde noget pænt neutralt tøj på udsalg og ellers er det måske værd at tænke på, at der jo kommer januarudsalg inden du har termin - så der vil I måske kunne købe en del med rabat :)

 

gud ja januar udsalg, det havde jeg slet ikke tænkt over.... vi sidder i det stramt økonomisk men har fået barnevognen som en gave af min mor og jeg ved lige præcis hvordan min odder skal se ud... :7himmel  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER