My love

Edderkopper ad ad

30 indlæg i dette emne

Jeg er rædselsslagen for edderkopper og jeg får kvalme og utilpashed i kroppen når de når en hvis str. Jeg er dog nået så langt at jeg kan sprøjte noget gift på dem og så stille et glas over. Men fy for helvede.

Har i dag fanget to meget store jagt edderkopper.

Jeg har truet min mand med at jeg går i banken og sælger huset for jeg kan simpelthen ikke klare dem. Hvor til han siger at det jo bare er edderkopper. Ja tak manden kan bestemt helelr ikke lide dem men han er sku ikke så modig han kan sætte et glas over dem.

Hvorfor skal der dog findes sådan nogle sataner. Håber snart vi er ovre edderkopper sæsonen. I hvert fald dem på den str.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bor I på landet? Øv det lyder ikke rart <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edderkop er er tegn på at i har et godt indeklima hjemme hos jer.

Jeg synes edderkopper er søde, havde selv en fugleedderkop inden vi fik Ida.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok blive bedre. Lige nu begynder de så småt at søge indenfor da temperaturen er faldende :)

Jeg har også været ekstrem angst for edderkopper, men da vi flyttede i hus blev jeg nødt til at se den angst i øjnene.

Før var det så slemt at jeg "frøs til is" når jeg så en edderkop.. Totalt lammet. I dag, kan jeg sagtens smaske dem, også de store - sålænge jeg har en fluesmækker og der er plads til at smække dem... (Vi har så 5 fluesmækkere fordelt i huset) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuh.. jeg er også fuldstændig panisk angst for det skidt! :klap :gal Det er ikke så slemt hvis de er relativt små, men når de bliver så store at man kan høre de kommer gående igennem stuen, så står jeg altså af. Faktisk bruger vi (læs: jeg) ikke fordøren, fordi de altid bor i dørkarmen.. :blink 

Herhjemme ved Rasmus at han skal komme løbende når jeg siger en bestemt lyd.. Ellers kan jeg til nøds bruge fluesmækkeren, men jeg er ikke glad for det, for håndtaget er simpelthen for kort, og så kommer jeg altså for tæt på det krapyl.. 

Jeg har overvejet behandling, men det eneste der afholder mig fra det, er at jeg har en ide om at man så skal holde en fugleedderkop til sidst. Og fandme om jeg kommer til det! Så det nægter jeg at starte på.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor I på landet? Øv det lyder ikke rart <_<

Delvist. Det er en lille by med marker omkring. Og her lugter dårligt når de gyller så det er vel lidt landet ;)

Men føj de edderkopper må gerne holde sig væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edderkop er er tegn på at i har et godt indeklima hjemme hos jer.

Jeg synes edderkopper er søde, havde selv en fugleedderkop inden vi fik Ida.

Det kan være jeg skal stoppe med mit rengørings vanvid ;)

Jeg kan simpelthen ikke have dem. Har altid været skrækslageb for dem. Og det var selv de små. Men efter at have set denne str så er de små ingenting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok blive bedre. Lige nu begynder de så småt at søge indenfor da temperaturen er faldende :)

Jeg har også været ekstrem angst for edderkopper, men da vi flyttede i hus blev jeg nødt til at se den angst i øjnene.

Før var det så slemt at jeg "frøs til is" når jeg så en edderkop.. Totalt lammet. I dag, kan jeg sagtens smaske dem, også de store - sålænge jeg har en fluesmækker og der er plads til at smække dem... (Vi har så 5 fluesmækkere fordelt i huset) ;)

De er bare kommet ind hele sommeren. To gange har jeg finder store edderkopper på en madras og i går i klædeskabet.

Jeg tror desværre aldrig jeg når der tiæ hvor du er. Jeg får stadig frygtelig kvalme ved de store oh har desværre også gjort vores datter bange for dem. Men jeg skriger og hopper rundt når jeg ser en. Også uden for så hun kan ikke undgå at se det.

Hat overvejet sådan noget hypnose men ht sku egentlig ikke lyst til skulle overvinde min angst og røre dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puuuh.. jeg er også fuldstændig panisk angst for det skidt! :klap :gal Det er ikke så slemt hvis de er relativt små, men når de bliver så store at man kan høre de kommer gående igennem stuen, så står jeg altså af. Faktisk bruger vi (læs: jeg) ikke fordøren, fordi de altid bor i dørkarmen.. :blink

Herhjemme ved Rasmus at han skal komme løbende når jeg siger en bestemt lyd.. Ellers kan jeg til nøds bruge fluesmækkeren, men jeg er ikke glad for det, for håndtaget er simpelthen for kort, og så kommer jeg altså for tæt på det krapyl..

Jeg har overvejet behandling, men det eneste der afholder mig fra det, er at jeg har en ide om at man så skal holde en fugleedderkop til sidst. Og fandme om jeg kommer til det! Så det nægter jeg at starte på.. :rolleyes

Ej hvor sjovt har faktisk lige skrevet noget i stil med det sidste du skriver. Jeg skal altså heller ikke nyde noget af behandling. Så hellere være bange for dem ;)

Men det er vildt man kan få det sådan over sådan et dyr. Men det er bare så klamt. Jeg tager hatten af for dem der er ligeglade.

Jeg kan ikke en gang slå dem med en fluesmæklwe. Jeg sprøjter noget der hedder trinol 810 på. De store er længe om at dø men så putter keg et glas over så jeg ved hvor den er. Har lige på en side på facebook læst at hvis man blander frontline med vand og sprøjter rundt i vindue rammer og dør karmen så kommer de ikke ind. Der er noget der i som går i nerverne på dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig synd for jer, som er bange for edderkopperne, men jeg kan altså ikke lade være med at grine lidt, hihi :D Undskyld! Kan lige se jer hoppe og danse rundt, imens i skriger, når I ser en! :D Og hvis man tænker helt rationelt, så er det jo faktisk vildt mærkeligt at man kan være bange for noget så småt (i forhold til et menneske), som man med lethed kan tvære ud under sin sko... og som iøvrigt absolut ingenting kan gøre mod os. Men angst er jo ikke rationel :)

 

Så jeg føler med jer :kram men er heldigvis ikke bange for dem selv. Ved de helt ekstremt store, skal jeg lige tage mig sammen for at tage dem med et stykke køkkenrulle, men med de små kan jeg sagtens bare tage dem op i hånden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet lidt mere ligeglad med dem efter jeg fik barn... Hvis jeg bliver bange, bliver hun det også - Og det gider jeg ikke :-)

 

Så vi siger hej til edderkopperne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke vild med dem :kram

Men jeg er mere bange for hvepse! :o :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke fan af edderkopper men kan sagtens tage de små op i hånden og de der mayer edderkopper gør mig intet. For et par uger siden sad der en edderkop i mit hår, den tog jeg bare ud.

Mie og jeg kan få lang tid til at gå med edderkopperne i cykelskuret.

Men FORSTÅR jer -Edderkopper er vi bange for, fordi vi biologisk har lært at dem der undgår dem overlever dem (ikke alle er farlige og slet ingen i DK men der ER farlige edderkopper i verden). det er altså et instinkt. Ligesom slanger og i mange henseender bier. Det er derfor det er så let at smitte med sin edderkoppe angst.

Jeg er bange for mus! Se DET er irrationelt!

Som Cæcilie skriver så er det også bare vigtigt for mig at jeg ikke smitter Mie med min fobi. Så vi har kigget på mus i dyrehandelen og sagt "årh hvor er de søde" mens mit hjerte hamrede derudaf og sveden piblede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er selvfølgelig synd for jer, som er bange for edderkopperne, men jeg kan altså ikke lade være med at grine lidt, hihi :D Undskyld! Kan lige se jer hoppe og danse rundt, imens i skriger, når I ser en! :D Og hvis man tænker helt rationelt, så er det jo faktisk vildt mærkeligt at man kan være bange for noget så småt (i forhold til et menneske), som man med lethed kan tvære ud under sin sko... og som iøvrigt absolut ingenting kan gøre mod os. Men angst er jo ikke rationel :)

Så jeg føler med jer :kram men er heldigvis ikke bange for dem selv. Ved de helt ekstremt store, skal jeg lige tage mig sammen for at tage dem med et stykke køkkenrulle, men med de små kan jeg sagtens bare tage dem op i hånden.

Ja lige præcis. Hvis man vender den om så wr de nok mere bange for os. Og især når vi hopper og skriger ;) men det er mærkeligt som ens frygt kan have så godt fat i en at man ikke tænker fornuftigt. Jeg har prøvet. Og min mand hat øvet med mig i at smække dem med fluesmækker men nej jeg kan bare ikke. Og støvsuge dem levende er no go. De kan jo ske at komme ud igen.

Men ville ønske jeg bare kunne være ligeglad som jer andre. Også for min datters skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet lidt mere ligeglad med dem efter jeg fik barn... Hvis jeg bliver bange, bliver hun det også - Og det gider jeg ikke :-)

Så vi siger hej til edderkopperne :)

Gid jeg kunne det. Men nej. Og det er resulteret i vores er bange. Jeg skal bare sige edderkop så løber hun mens hun siger ad edderkop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke vild med dem :kram

Men jeg er mere bange for hvepse! :o :shooter

De kommer ikke i nærheden af edderkopper her ;)

Noget godt tiæ at fange hvepse i er en bøtte med låg hvor vi laver huller i de kan komme ind i. Så bander du lidt gær, brun farin og lunken vand. Og de elsker det. Men pga gær dør de der i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver virkelig også at holde min angst i ave når Elliot er i nærheden. Jeg håber dog, at jeg kan undgå at smitte ham og måske endda lære ham at slå dem ihjel for sin hysteriske mor :P Men jeg frygter den dag han synes det er sjovt at lægge én i min kop eller noget.. :blink :gal Rasmus har fået besked på, at hvis han giver ham den ide, så bliver vi skilt :lol 

 

Så sent som for 10 minutter siden faldt der en stor en ud af det vasketøj jeg var ved at lægge sammen. Jeg sagde min fine lyd, var alene hjemme og måtte klaske den med fluesmækkeren.. men alt vasketøjet blev bagefter rystet inden jeg lagde det sammen. Shit det er irrationelt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke fan af edderkopper men kan sagtens tage de små op i hånden og de der mayer edderkopper gør mig intet. For et par uger siden sad der en edderkop i mit hår, den tog jeg bare ud.

Mie og jeg kan få lang tid til at gå med edderkopperne i cykelskuret.

Men FORSTÅR jer -Edderkopper er vi bange for, fordi vi biologisk har lært at dem der undgår dem overlever dem (ikke alle er farlige og slet ingen i DK men der ER farlige edderkopper i verden). det er altså et instinkt. Ligesom slanger og i mange henseender bier. Det er derfor det er så let at smitte med sin edderkoppe angst.

Jeg er bange for mus! Se DET er irrationelt!

Som Cæcilie skriver så er det også bare vigtigt for mig at jeg ikke smitter Mie med min fobi. Så vi har kigget på mus i dyrehandelen og sagt "årh hvor er de søde" mens mit hjerte hamrede derudaf og sveden piblede.

Ej puha mus de er altså også klamme så det kan jeg altså godt forstå. Og det er en kæmpe overvindelsen for dig at skulle sidde og kigge på dem så.

Men jeg vil da lige bruge din forklaring næste gang nogen er efter mig fordi jeg er bange. For folk plejer at sige det er noget pjat. Men deler de ikke frygten kan de jo heller ikke forstå den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edderkopper er klamme, jeg støvsuger dem. Og henter støvsugeren i den anden ende af huset om nødvendigt. Men jeg har det faktisk sværere med de der flyvende stankelben, som her i huset hedder helikoptor eller flyverter. De er så snot dumme, de flyver lige ind i hovedet på en og jeg får simpelthen gåsehud over hele kroppen og skal beherske mig for ikke at skrige og løbe hjemmefra. Myg og natsværmere er ikke helt så slemme, men uha jeg har det ikke nemt med ting som flyer. Edderkopperne blir trods alt nogenlunde der på vægge og lofter. Min kæreste har sådan en elektrisk ketcher der kan dræbe insekter og jeg syns den er top ulækker, den laver gnister og det lugter brændt, men den er effektiv og han har reddet mit liv mange gange med den efterhånden. De ELSKER bare at komme ind på den her årstid, vi har nærmest et par stykker hver aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej puha mus de er altså også klamme så det kan jeg altså godt forstå. Og det er en kæmpe overvindelsen for dig at skulle sidde og kigge på dem så.

Men jeg vil da lige bruge din forklaring næste gang nogen er efter mig fordi jeg er bange. For folk plejer at sige det er noget pjat. Men deler de ikke frygten kan de jo heller ikke forstå den

Jeg syntes faktisk det værste er når folk siger "sådan noget pjat" for lige meget hvad så er det i hvert fald ikke DEN følelse jeg har! Man har jo reelt har den samme følelse i kroppen som hvis man lige havde stået ansigt til ansigt med en brølene løve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edderkopper er klamme, jeg støvsuger dem. Og henter støvsugeren i den anden ende af huset om nødvendigt. Men jeg har det faktisk sværere med de der flyvende stankelben, som her i huset hedder helikoptor eller flyverter. De er så snot dumme, de flyver lige ind i hovedet på en og jeg får simpelthen gåsehud over hele kroppen og skal beherske mig for ikke at skrige og løbe hjemmefra. Myg og natsværmere er ikke helt så slemme, men uha jeg har det ikke nemt med ting som flyer. Edderkopperne blir trods alt nogenlunde der på vægge og lofter. Min kæreste har sådan en elektrisk ketcher der kan dræbe insekter og jeg syns den er top ulækker, den laver gnister og det lugter brændt, men den er effektiv og han har reddet mit liv mange gange med den efterhånden. De ELSKER bare at komme ind på den her årstid, vi har nærmest et par stykker hver aften.

Ad ja dem har vi også mange af. Man skulle jo tro de var total retarderet i knolden så dårligt de flyver. Klasker ind i alting.

Er altså nogle mærkelige skabninger ham Gud hat lavet ;)

Dem kender jeg da egentlig godt. Men puha det må være ret klamt at slå dem ihjel med den. Desværre skal man jo tæt på dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver virkelig også at holde min angst i ave når Elliot er i nærheden. Jeg håber dog, at jeg kan undgå at smitte ham og måske endda lære ham at slå dem ihjel for sin hysteriske mor :P Men jeg frygter den dag han synes det er sjovt at lægge én i min kop eller noget.. :blink :gal Rasmus har fået besked på, at hvis han giver ham den ide, så bliver vi skilt :lol

Så sent som for 10 minutter siden faldt der en stor en ud af det vasketøj jeg var ved at lægge sammen. Jeg sagde min fine lyd, var alene hjemme og måtte klaske den med fluesmækkeren.. men alt vasketøjet blev bagefter rystet inden jeg lagde det sammen. Shit det er irrationelt!

Ad nej får helt kulde gysninger. Jeg var færdig med at lægge tøj sammen hvis det var mig ;) simpelthen ikke noget værre end sådan noget. Og de kan bare sidde i alt de små bæster

Det er altså også total lovlig skilsmisse grund hvis han får ham til at gøre det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes faktisk det værste er når folk siger "sådan noget pjat" for lige meget hvad så er det i hvert fald ikke DEN følelse jeg har! Man har jo reelt har den samme følelse i kroppen som hvis man lige havde stået ansigt til ansigt med en brølene løve.[/quote

Ja lige præcis. Og hellere en brølende købe frem for en edderkop. Men de burde sætte sig i ens sted og tænke på hvad de wr bange for. Man synes jo ikke selv det er sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det synes jeg da også er enormt tarveligt med sådan en kommentar som "sådan noget pjat". Man bestemmer jo ikke selv, hvilke følelser man har. Vi er vel alle bange for noget og det meste af det er totalt irrationelt, men det gør ikke frygten mindre virkelig for den der har den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det synes jeg da også er enormt tarveligt med sådan en kommentar som "sådan noget pjat". Man bestemmer jo ikke selv, hvilke følelser man har. Vi er vel alle bange for noget og det meste af det er totalt irrationelt, men det gør ikke frygten mindre virkelig for den der har den!

Nej lige præcis. Og kunne man bestemme man ikke var bange så gjorde man jo det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER