Guest

Blodtryk

9 indlæg i dette emne

Hej hej.

 

Vi har et blodtryksapparat derhjemme, som jeg i disse dage benytter flittigt. Jeg er nemlig 10+6 førstegangsgravid og über-opmærksom på, at alt er som det skal være.

 

Mit blodtryk ligger lidt i den lave ende, synes jeg, nemlig på 113 over 70 med en puls på 90. Er det ikke lidt lavt?

 

Hilsen Den Indbildte Syge :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan sagtens være helt normalt :) bare vær opmærksom på at den ikke falder yderligere, husk at få nok væske :)

Mvh. Sygeplejersken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også sygeplejerske, og synes det er pænt. Godt nok i den lave ende af normalen, men stadig normalt.

Så længe du ikke bliver svimmel eller dårlig på anden vis og du sørger for at få væske nok, så er det helt ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det! Det er betryggende. Jeg er godt nok noget svimmel, men det kommer og går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da jeg var 28+2 var mit 116/74 og det har jeg ikke fået nogen kommentarer på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det! Det er betryggende. Jeg er godt nok noget svimmel, men det kommer og går.

Det ka være pga lav blodprocent!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et helt fint blodtryk indenfor normalen - især i starten af graviditeten kan blodtrykket være lidt lavere - men igen er dit altså pænt og normalt. Selv ligger jeg normalt på 110/70 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan være ganske rolig :) Det er et flot blodtryk, men hvis du har gener af det må du selvfølgelig gøre dig dine forholdsregler... sidde på sengekanten før du rejser dig, drikke ekstra med væske osv. 

Er selv sygeplejerske og er gravid i 37 uge. Har under hele graviditeten haft en blodtryk der har svinget mellem 100/70- 115/70 uden nogen gener. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit blodtryk er faldet lidt siden jeg blev gravid. Det ligger nu på omkring 100/70. Dog er min blodprocent helt fin endnu :)

 

Men jeg har dog døjet, og gør stadig, med svimmelhed, hvis jeg rejser mig for hurtigt op, så det prøver jeg på at undgå!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER